Giftig/spiselig træ
Fra : JN

Dato : 10-07-03 19:51

Hej

Vi har i vores have et træ som vi er blevet fortalt at det enten er et
lærketræ eller en vandgran.

Vi har i dag savet de nederste grene af det og nu er så spørgsmålet: Må
vores isbukke spise grenene eller bør vi køre grenene på lossepladsen?
Hypperne plejer at få afklippede grene af bøg, elm og frugttræerne; men hvad
med lærk/vandgran?. Jeg er orienteret om at Taks er giftig så den røg på
lossepladsen for flere år siden.

Lisbeth

Fra : Zirfelt

Dato : 11-07-03 06:51

Er det ikke bare skønt at se en flok heste stå midt i en bunke grene/små
stammer. I går fik mine en bunke med ret store grene. Den bette shetlænder
stod under en af de grene Mysla spiste af. Så hver gang hun hev en mundfuld
af, svingede grenen, lige ned i hovedet på ham. Desværre for ham, var han
ved at spise af den samme gren som Gleitnir. Den gren svingede også ret
kraftigt. Med det resultat at hver gang han prøvede at tage en bid,
forsvandt grenen. I stedet for at gøre noget ved det, blev han bare lige så
stille stående, så nej, jeg tror ikke det er hans hjerne der gør ham
platfodet

Fortsat god og positiv Aloe Vera dag

Irene og Karsten Zirfelt
Løgstørvej 84
9600 Års
98 62 31 31
www.zirfelt.dk

Fra : JN

Dato : 11-07-03 07:04

"Zirfelt" <zirfelt@post7.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Er det ikke bare skønt at se en flok heste stå midt i en bunke grene/små
> stammer.

Jo, men min "flok" heste består nu kun af 2
De har nu også nok i hinanden. Men de ÆÆÆÆLSKER at spise grene/blade. Vi har
masser af piletræer i indhegningen; men dem gider de ikke spise. Det skal
helst være elm. Desværre for hestene så svinder det med elmetræerne. Bøg og
frugttræer kan også bruges.

Kan jeg roligt give dem grenene af det omtalte træ (Vandgran eller lærk)?

Lisbeth

Fra : Dennis Thrysøe

Dato : 11-07-03 07:34

JN wrote:
> Det skal
> helst være elm. Desværre for hestene så svinder det med elmetræerne. Bøg og
> frugttræer kan også bruges.

Ja, og juletræer. Det plejer at være et hit med lidt grønt der i december/januar.

-dennis

--
dennis@geysirheste.dk
http://geysirheste.dk

Fra : Anet

Dato : 11-07-03 08:07

Gulregn er også giftige for hestene ved jeg.

--
~Hilsen
Annette~

Fra : Marlene

Dato : 11-07-03 08:16

"Anet" <anet49@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Gulregn er også giftige for hestene ved jeg.
>

> --
> ~Hilsen
> Annette~

Og for mennesker.

Mvh. Marlene.

Fra : Marlene

Dato : 11-07-03 08:17

"Dennis Thrysøe" <dennis@geysirheste.dk> skrev i en meddelelse

> Ja, og juletræer. Det plejer at være et hit med lidt grønt der i
december/januar.

> -dennis

Min fjordhest rørte slet ikke juletræet - og husk at det skal være
økologisk, hvis hestene skal have det (og spiser det). De almindelige er
sprøjtet rigtigt meget (og ikke med det, man bruger til korn).

Mvh. Marlene.