PHP_GD2.dll melder fejl efter opgradering ~
Fra : Flemming Joensson

Dato : 10-07-03 14:02

Jeg kørte med 4.3.1, men fordi jeg gerne ville have imageistruecolor til at
virke ville jeg lige lægge 4.3.2 ind.

Men i 4.3.2 kan jeg ikke få php_gd2.dll til at virke. Når Apache genstartes
melder den fejl og siger dll filen ikke eksisterer i den sti den prøver at
hente den fra (hvilket den gør).

Hvis jeg tager php_gd2.dll fra PHP dist 4.3.1 og overskriver den dll der
følger med 4.3.2, så kan apache fint starte og loade php_gd2.dll og det
virker også fint nok - bortset fra at det så er den gamle gd2 fil, som
stadig ikke har imageistruecolor i sig.

Jeg har søgt på google, men ikke fundet svaret - måske kender i det?

Flemming

Fra : Flemming Joensson

Dato : 10-07-03 14:09

Flemming Joensson <joensson@fjerndette.cs.auc.dk> wrote in

> Men i 4.3.2 kan jeg ikke få php_gd2.dll til at virke. Når Apache
> genstartes melder den fejl og siger dll filen ikke eksisterer i den
> sti den prøver at hente den fra (hvilket den gør).

Fejlen er helt præcist:
[Warning]
Unknown(): Unable to load dynamic library 'E:/WebApp/php-4.3.2-
Win32/extensions/php_gd2.dll' - The specified procedure could not be found.

Jeg loader ikke andre extensions end gd2 - men synes det er ret mærkeligt
at det virker fint hvis jeg tager gd2 dll filen fra 4.3.1 og loader i
stedet?

Jeg har prøvet med seneste build af gd2 dll filen fra kromann.info, men det
hjalp ikke. så indtil videre kører jeg med 4.3.1 versionen af php_gd2.dll.

Flemming

Fra : Benny Nissen

Dato : 10-07-03 15:19

"Flemming Joensson" <joensson@fjerndette.cs.auc.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Unknown(): Unable to load dynamic library 'E:/WebApp/php-4.3.2-
> Win32/extensions/php_gd2.dll' - The specified procedure could not be

Du skal have den tilhørende php4ts.dll lagt med ind.
Den kan f.eks. lægges under c:/php eller c:/php/sapi

--
Benny Nissen

Fra : Benny Nissen

Dato : 10-07-03 15:28

> found.
> >
> Du skal have den tilhørende php4ts.dll lagt med ind.
> Den kan f.eks. lægges under c:/php eller c:/php/sapi

Hmmm...så først nu din sti.
Så bør du nok lægge den i samme mappe som php:
E:/WebApp/php-4.3.2-Win32/ (evt. extentions/)

--
Benny Nissen

Fra : Arne Feldborg

Dato : 10-07-03 23:00

Flemming Joensson <joensson@fjerndette.cs.auc.dk> skrev Thu, 10 Jul 2003
13:09:07 +0000 (UTC)

> [...]
>
>Jeg loader ikke andre extensions end gd2 - men synes det er ret mærkeligt
>at det virker fint hvis jeg tager gd2 dll filen fra 4.3.1 og loader i

Prøv lige med en PHPInfo() om du faktisk har opgraderet.?

Du skal huske at uskifte filen php4ts.dll - i en standard windows
installation ligger den i \windows\system.

--
mvh, A:\Feldborg

Folketælllinger Hammerum og Bøling herreder, kirkebøger Hammerum herred

Fra : Flemming Joensson

Dato : 10-07-03 23:47

Arne Feldborg <feldborg@haunstrup.dk> wrote in

> Prøv lige med en PHPInfo() om du faktisk har opgraderet.?
> Du skal huske at uskifte filen php4ts.dll - i en standard windows
> installation ligger den i \windows\system.

Jeg bruger zip-distributionen. php4ts.dll leder den efter i flere
forskellige foldere (blandt andet windows/system eller system32 og den når
så på et tidspunkt til sapi folderen hvor også php4apache.dll ligger.

Jeg har kun 2 php4ts.dll filer på maskinen, den ene ligger i php4-4.3.1-
Win32/sapi og den anden i php4-4.3.2-Win32/sapi

Men jeg tror du har ret i at jeg har gjort et eller andet forkert, så den
bruger en forkert php4ts.dll - måske har jeg en i windows/system som jeg
har glemt og som filsøgningen i windows ikke tager med fordi det er en
systemfolder?

Jeg prøvede nemlig lige herhjemme også, og der har jeg ingen problemer med
gd2 - så der må jo være et eller andet galt med opsætningen på arbejde. Så
jeg må have gang i en phpinfo og så få fundet ud af hvor i systemet den
forkerte php4ts ligger.

Tak for hjælpen.
Flemming