PHP i Dreamweaver MX
Fra : Martin Petersen

Dato : 10-07-03 11:52

Hej NG

Jeg har lavet en database i MYSQL, og nu vil jeg i Dreamweaver få kontakt
til databasen (under databases), men når skriver alle oplysninger om min
server (local), password osv., får jeg denne her fejlmeddelse; http: error
code 405 method not allowed, er der nogen der ved hvad det skyldes og
hvordan jeg får rettet det.

Med venlig hilsen
Martin Petersen

Fra : Peter Binderup

Dato : 10-07-03 13:14

Der er et par muligheder.

1. Har du skrevet "localhost" i server feltet for oprettelsen af forbindelsen til databasen? DMX giver nemlig problemer hvis du
skriver serverens IP adresse og der står intet om dette i hjælpefilerne eller manualen.

2. Er test sitet beskyttet af en htaccess fil - dette kan også give problemer, men punkt 1 er mere sandsynligt.

/Peter

Fra : Martin Petersen

Dato : 10-07-03 14:54

"Peter Binderup" <binderup@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> 2. Er test sitet beskyttet af en htaccess fil - dette kan også give
problemer, men punkt 1 er mere sandsynligt.

Jeg har prøvet at skrive både localhost og IP adressen, nu er næsten total
nybegynder i det her med PHP og databaser, så hvordan kan jeg se om test
sitet er beskyttet af en htacces fil.

Med venlig hilsen
Martin Petersen

Fra : Peter Binderup

Dato : 10-07-03 15:26

"Martin Petersen" <martin@bfbv.dk> wrote in message news:3f0d6ff2$0$32437$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...

> Jeg har prøvet at skrive både localhost og IP adressen, nu er næsten total
> nybegynder i det her med PHP og databaser, så hvordan kan jeg se om test
> sitet er beskyttet af en htacces fil.

Kunne du ikke skrive hvad du skriver i felterne - men undlad password og brugernavn så er det nemmere at se om du skriver det
korrekte.

Er webserveren og SQL serveren den samme? Hvis ikke så skal du undersøge om MySQL giver dig adgang til at connecte fra andet end
localhost.

Har du sikret dig at serveren er startet?

Kan du fint koble dig til serveren via Dreamweavers site management (ftp)?

/Peter

Fra : Martin Petersen

Dato : 11-07-03 10:03

Kunne du ikke skrive hvad du skriver i felterne - men undlad password og
brugernavn så er det nemmere at se om du skriver det korrekte.

jeg skriver følgende i felterne:

Under remote info: er acces: FTP, FPT host er: ftp.bfbv.dk

og under testing server: er server model: PHP MySQL, acces: Local Network,
testing server folder: er Dokumenter\Mine Web-steder\bfbv\ og URL Prefix er
http://192.168.0.151 (sjovt nok har MySQL valgt denne IP adresse til at være
min "virtuelle" server, istedet for 172.0.0.1).

og når jeg skal orbinde mig til databasen skriver jeg følgende:
Connection name: bfbv
MySQL Server: localhost
Username: root
password:****** (password og brugernavn er ikke de rigtige) og når jeg så
trykker på select database, får jeg fejlmeddelsen.

Er webserveren og SQL serveren den samme? Hvis ikke så skal du undersøge om
MySQL giver dig adgang til at connecte fra andet end localhost.

Nej web serveren ligger hos b-one, men min SQL server er local.
> Har du sikret dig at serveren er startet?

Ja, den starter automatisk op når windows starter.

> Kan du fint koble dig til serveren via Dreamweavers site management (ftp)?

Ja jeg kan sagtens koble mig på ftp igennem dreamweaver.

Med venlig hilsen
Martin Petersen

Fra : Martin Petersen

Dato : 12-07-03 08:48

N har jeg fået løst problemet men hvad gør jeg så, når jeg har fået
forbindelse til databasen???

mvh
Martin Petersen

Fra : Peter Binderup

Dato : 15-07-03 09:27

Jeg vil klart anbefale dig at du følger de tutorials der er med i hjælpe filerne eller ser på Macromedia's hjemmeside hvor der er
nogle on-demand kurser som man kan tage gratis.

/Peter