Hvordan laver jeg et loop for enden af min~
Fra : Herbert

Dato : 10-07-03 07:39

Hejsa

Jeg har en gang set i en bog af Michael Hansen. En smart måde og lave linie
loop på fluelinien.

Nogle der kan genopfriske min hukommelse eller måske har et link til hvordan
man gør? Stå men et par linier, som skal være fiskeklar til weekenden og er
ikke meget for,at bruge færdige købe loop.

På forhånd mange tak
Erik

Fra : Lars Møller

Dato : 10-07-03 09:42

Hej Erik

Jeg plejer at 'skrælle' 5-6 cm af coatningen og derefter trække spidsen af
kærnen igennem sig selv 2 cm fra hvor coatningen nu stopper. Så for du en
lille loop som passer til forfangets loop. I bagenden af linen laver jeg
normalt loopet lidt større. Jeg plejer også at sy igennem samlingen med
noget tråd og så omvikle samlingen som var det et krogskaft på en flue - til
tider kan jeg også finde på at komme lidt lim på (blød lim fra mine
neoprenvaders)

Håber det hjalp dig

Med venlig hilsen
Lars Møller
Renholt Foto
www.renholt.dk

---

Fra : Keld Vinther

Dato : 10-07-03 09:59

Kig her:
http://www.globalflyfisher.com/fishbetter/loop4.htm

mvh
Keld V.

Fra : Herbert

Dato : 10-07-03 10:16

Stor tak, til både Lars og Keld! Det lugter lidt af det jeg har brug for.
Den jeg tænkte på, var der noget med noget "monofil" line, som man skulle
stikke ind gemmen samlingen bagfra.

Any, endnu en gang tak begge 2 for de hurtige svar.

Erik
Som skal natfiske en hel uge på nordkysten.....

Fra : Keld Vinther

Dato : 10-07-03 14:12

Ok "Herbert"

Nogle gør det, at de når de har trukket spidsen ud lige foran den
"hele" flueline, altså har lavet løkken, at de i den frie ende stikker
et lille stykke på 1 til 2 cm af 0,25 til 0,35mm monofilline ind i den
åbne ende, af den flettede kerne, for at trække denne tilbage inden i
sig selv, inden man kommer aquasure el. lign lim på for at sikre
låsningen af løkken.

Jeg gør det ikke selv, da jeg mener løkken af kernen udmærket låser
sig selv når den er færdig. (Lidt besværligt kan det også være at
lave). Jeg har ikke kunnet rykke mine hjemmegjorte løkker itu, selv om
de har været lavet uden "monofilstumper".

Håber det var det du søgte og at det var forståeligt - det er lettere
at vise end forklare )

mvh
Keld V.

Fra : Herbert

Dato : 10-07-03 14:32

[...]

hel uge på nordkysten.....

Keld det var lige netop, det som jeg manglet! Super kanon

Knæk og bræk
Erik
Som skal natfiske en hel uge på nordkysten.....og med masser af plads i
sommerhuset. Hvis nogle skulle være interesset!

Fra : Henric

Dato : 11-07-03 23:25