Kan ikke finde hinanden under windows XP
Fra : Michael Jensen

Dato : 09-07-03 19:48

Hejsa

Jeg har
# PC 1 med XPpro
# PC 2 med XPpro
# en switch
# noget bredbånd fra TDC (dynamisk ip)

Jeg har sluttet bredbåndet til switchen og begge computere til switchen.
Begge computere går helt fint på internettet men kan ikk finde hinanden.

Hvordan skal det lokale netværk sættes op, så internet stadig fungere men
sammen med intranettet.

Begge computere får tildelt ip ude fra.

Michael Jensen

Fra : Holger

Dato : 09-07-03 19:51

Kører begge pc'er med samme WXP-registreringskode?

Fra : Michael Jensen

Dato : 09-07-03 20:01

"Holger" <Holger@d.y> skrev i en meddelelse
> Kører begge pc'er med samme WXP-registreringskode?

Ja

Michael Jensen

Fra : Jens

Dato : 09-07-03 21:03

"Holger" <Holger@d.y> skrev i en meddelelse

> Kører begge pc'er med samme WXP-registreringskode?

Hvad hulen har det med sagen at gøre ?

Mvh Jens

Fra : Hans

Dato : 09-07-03 20:25

> [...]
>
> Hvordan skal det lokale netværk sættes op, så internet stadig fungere men

Maskinerne har sikkert ikke fået tildelt ip-adesser i samme segment, hvilket
du ikke kan gøre noget ved. Installer Netbeui protokollen fra XP cd'en, og
brug den på dit intranet.

Alternativt er løsningen en router, men ovenstående er billigere.

/ Hans

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 09-07-03 20:46

"Hans" <kvik@NOSPAMmail.tdcadsl.dk> wrote:

> [...]
>brug den på dit intranet.
>
>Alternativt er løsningen en router, men ovenstående er billigere.

Køb en router - de fås fra omkring 450 DKR - Det er halsløs gerning at
åbne for fil- og printerdeling uden den sikkerhed som en router gi'r.

<mlr>

Fra : Jens

Dato : 09-07-03 21:07

"Hans" <kvik@NOSPAMmail.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Maskinerne har sikkert ikke fået tildelt ip-adesser i samme segment,
hvilket
> du ikke kan gøre noget ved. Installer Netbeui protokollen fra XP cd'en, og
> brug den på dit intranet.

Og selvom man kunne, betyder det at al lokal trafik sendes en tur over tdc`s
router, som jo er gateway.
Lokalnet med Inet speed.

> Alternativt er løsningen en router, men ovenstående er billigere.

På lidt længere sigt er en router eneste gode valg, da xp ikke er vild med
netbeui og ipx.

Mvh Jens

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 09-07-03 22:29

Hans wrote:
> Maskinerne har sikkert ikke fået tildelt ip-adesser i
> samme segment, hvilket du ikke kan gøre noget ved.

Korrekt, derfor kan maskinerne ikke se hinanden, men
sagtens være på nettet.

> Installer Netbeui protokollen fra XP cd'en, og brug
> den på dit intranet.

Hvorfor ikke bare give maskinerne en alternativ
IP-adresse til lokalnettet?
http://mikael-noerrelund.dk/support/

> Alternativt er løsningen en router

Ja, men er ikke nødvendig når der kun er tale om 2
maskiner. Dog er sikkerheden med en router noget
bedre.

--
Mvh.
Mikael Nørrelund Andersen

Mail adressen virker.

Fra : Hans

Dato : 09-07-03 22:35

"Mikael Nørrelund Andersen" <nospam@mikael-noerrelund.dk> skrev i en
meddelelse news:3f0c88ea$0$48887$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Korrekt, derfor kan maskinerne ikke se hinanden, men
> sagtens være på nettet.

> Hvorfor ikke bare give maskinerne en alternativ
> IP-adresse til lokalnettet?
> http://mikael-noerrelund.dk/support/

Det bliver noget svært, da begge maskiner er sat op til DHCP.

/ Hans

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 09-07-03 22:50

Hans wrote:
> Det bliver noget svært, da begge maskiner er sat
> op til DHCP.

Det er da også rigtigt, i så fald anbefaler jeg en router.

--
Mvh.
Mikael Nørrelund Andersen

Mail adressen virker.

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 09-07-03 23:15

Mikael Nørrelund Andersen wrote:

> Det er da også rigtigt, i så fald anbefaler jeg en router.

Bjarke fik det dog til at virke her:
http://shor.ter.dk/425019466
- Jeg ville give det et forsøg.

--
Mvh.
Mikael Nørrelund Andersen

Mail adressen virker.

Fra : Jens

Dato : 09-07-03 23:38

"Mikael Nørrelund Andersen" <nospam@mikael-noerrelund.dk> skrev i en

> Bjarke fik det dog til at virke her:
> http://shor.ter.dk/425019466
> - Jeg ville give det et forsøg.

Ikke som jeg ser det her da :

http://groups.google.com/groups?selm=bc233m%24qf0%241%40news.net.uni-c.dk

Bjarke har ganske rigtigt en dhcp adresse, men den er ikke tildelt af tdc,
men af hans egen router.

Der er heller ikke nogen beskrivelse af hvordan man fortæller xp at
fildeling kun gælder den ene af de 2 adresser.

Mvh Jens

Fra : Mads Bahrt

Dato : 10-07-03 23:23

Hans wrote:
> [...]
> meddelelse news:3f0c88ea$0$48887$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Det bliver noget svært, da begge maskiner er sat op til DHCP.

Nej - det er skam nemt nok - se følgende vejledning.

http://cubus.adsl.dk/elteknik/netvaerk/multi_ip.php