brevduehastighed
Fra : JHF

Dato : 09-07-03 18:35

Hej
Jeg har haft en diskussion om hvor hurtigt en brevdue kan flyve på kortere
ture (indenlands) i gennemsnit. Min far påstår 120 km/t mens jeg vil sige
max 75.
Jeg har henvendt mig til en brevdueforening, men fik slettet den mail jeg
fik til svar hvor jeg ellers fik et tlf.nr. jeg kunne ringe til!

Håber der er nogen der kan hjælpe mig (og min far)

JHF

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 09-07-03 22:03

JHF <dsl83549@vip.cybercity.dk> skrev i en
> [...]
> fik til svar hvor jeg ellers fik et tlf.nr. jeg kunne ringe til!
>
> Håber der er nogen der kan hjælpe mig (og min far)

Du glemmer at det blæser engang imellem.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : JHF

Dato : 09-07-03 23:27

svar:

> Du glemmer at det blæser engang imellem.

ja ok -selvfølgelig, men vi diskuterede udfra at min far havde hørt at
snittet lå på 120 km/t...
hvis vi går udfra vindstille og en afstand på 2-300 km hvad kan sådan en due
så komme op på, hvis den har unger, er sulten og har en god gang hjemve?
JHF

Fra : JannOtto

Dato : 10-07-03 04:13

"JHF" skrev d. 09-07-03 18:35 dette indlæg :
> [...]
> fik til svar hvor jeg ellers fik et tlf.nr. jeg kunne ringe til!
>
> Håber der er nogen der kan hjælpe mig (og min far)

Hej JHF

Jeg kan bekræfte at din far har ret, jeg har slev haft brevduer og kan
fortælle at jeg har oplevet et resultat i en flyvning på omkring 150 km.
hvor hastigheden var ca. 2400 m/pr min. det er omkring 144 km/timen men
det er ikke noget der sker hver dag. Du kan følge med på tekst tv hver
lørdag på TV2 side 615-616-617 så kan du se hastighedder og resultater..
M.V.H.
JannOtto

http://www.kandu.dk/