Jeg bliver så vred!!!! Uhhh... arrgh!!!
Fra : Zemma Luise Zimling ~

Dato : 09-07-03 18:10

Jeg bliver så vred, og jeg er ved at rive mig i håret!!!

Igår skulle jeg ud og handle i Netto. Da jeg skulle ind i butikken, så jeg
en stakkels labradorblanding, som stod og peb. Den var radmager og så på
alle måder miserabel ud. Normnalt går jeg ikke hen til fremmede hunde, men
denne her hund så simpelt hen så stakkels ud.
Den lagde straks sit hoved ind til mig og lænede sig ind til, mens den peb
endnu mere ynkeligt...

Da jeg spurgte inde i butikken, om nogen kendte noget til hunden, bemærkede
personalet bare, "at de ikke kendte noget til hunden men, at de for øvrigt
godt havde lagt mærke til den i går aftes, da de lukkede..."

Jeg var rygende!!! Så jeg fik dem til at tilkalde politiet, og så marcherede
jeg ellers ud til hunden igen med noget vand, som jeg allernådigst havde
fået lov til at få med ud til den...
Politiet kom og lovede at aflevere den på et internat, og så kørte jeg
ellers igen... Rygende arrig og lidt ked af, at jeg ikke kunne tage den med
hjem, for mit hjerte blødte virkelig for den stakkels hund...

Idag oplevede jeg så i en anden dagligvarebutik, at en lillebittebittebitte
hundehvalp som var i følge med en drukkenbolt rendte løs både inde i
butikken og ude på selve vejen, altimens han bare råbte ad den om at komme
osv... Politiet har desværre ingen beføjelser overfor sådan en mand, men jeg
kan græde ved tanken om, at den lille hund måske bliver kørt over eller det
der er værre... Og så havde han i øvrigt kaldt den "Osama bin Laden". Jeg
giver snart op!!!

Zemma Luise Zimling Westh

Fra : Osvald

Dato : 09-07-03 20:58

Hejsa
Kender det godt, jeg bliver osse møg sur når jeg ser sådan noget...
Man skal bare ikke have et dyr hvis man ikke kan styre det, eller sig
selv!...

Vi campere meget og der hvor vi er, er der ufatteligt mange hundeejere, og
et spørgsmål mange af de hundeejere har fået mig til at stille "er et
hundehalsbånd i virkeligheden et håndtag til at svinge hunden rundt i luften
med? min opfattelse var ellers at det var beregnet til at have kontrol over
hunden , men hunden er på JORDEN og ikke en halv meter oppe..."
Men det er som om der er gået mode i at løfte hunden op i halbåndet (ikke
bare så forbenene løftes, men hele hunden!...)
Well... det kan da godt være jeg er lidt pjevset, men jeg syntes bare det
var en lidt grotesk reaktion at svinge den lille D/Sgårdhund op i luften,
kun fordi en anden hund kom hen for at snakke...

Nåja det er da sikkert osse en spændende oplevelse for en lille hund at se
verden lidt oppe fra....

Knus
Herfra

<( . . )>
/ ( v ) VUF!!!
-(,,)-(,,)-

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 10-07-03 08:33

"Osvald" <osvald@e-mail.dk> escribió en el mensaje
> [...]
> Kender det godt, jeg bliver osse møg sur når jeg ser sådan noget...
> Man skal bare ikke have et dyr hvis man ikke kan styre det, eller

Enig, jeg bliver gang på gang forbavset over hvor ringe nogle folk er
til at holde hund. På den vej jeg bor på har en af naboerne for et
par måneder siden adopteret en hund som er halvt rottweiler, halvt
mastin, så i kan forestille jer at det bliver en ordentlig krabat en
dag.Den stakkels hund er det meste af dagen bundet til et træ i haven
og naturligt nok kan den i kedsomhed finde på at gø en gang imellem.
Vi bor ca 100 meter nede af gaden og kan da sagtens høre hunden gø
men bliver ikke videre generet af det. Men det gør ejeren
øjensynligt, for nogle gang går han ned til hunden og for at få den
til at holde mund, får den nogle slag så hårdt at jeg fra min egen
have kan høre hvordan hunden højlydt piver af smerte. Stakkels dyr.

Fra : Pia J

Dato : 10-07-03 08:32

"Lars Hoffmann" <lars@intercambiodvd.com> wrote in message

> øjensynligt, for nogle gang går han ned til hunden og for at få den
> til at holde mund, får den nogle slag så hårdt at jeg fra min egen
> have kan høre hvordan hunden højlydt piver af smerte. Stakkels dyr.

Den hund vil jeg nødig møde, når den en dag bliver stor og har mistet al
tillid til mennesker... Sørgeligt.

:Pia

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 10-07-03 08:41

"Pia J" <ngspam@ofir.dk> escribió

> Den hund vil jeg nødig møde, når den en dag bliver stor og har
mistet al
> tillid til mennesker... Sørgeligt.

Enig, det er iøvrigt en 10 årig gammel pige der går tur med hunden
(de 2 gange 5 minutter den nu kommer ud om dagen), så det kan da kun
ende galt.
Med venlig hilsen
Lars Hoffmann

Fra : Betina von Ahnen Thy~

Dato : 10-07-03 10:33

Man må da kunne gøre noget så den kommer væk derfra!! iiiih!!!! Bliver
nærmest idiot når folk gør sådan!

Hilsen Betina

Fra : Osvald

Dato : 10-07-03 22:11

> "Lars Hoffmann" <lars@intercambiodvd.com> wrote in message

> Den hund vil jeg nødig møde, når den en dag bliver stor og har mistet al
> tillid til mennesker... Sørgeligt.
>
> :Pia

Tjaa...
Ikke så underligt at man af og til høre om hunde der bliver aflivet p.g.a.
dårlig opførsel, er der andre end mig der, når de høre om et sådan tilfælde,
tænker engang over om lige dén hun ville være blevet aflivet hvis den havde
haft en anden ejer?
O.K. nogle hunde er da sindssyge, det er da jo osse mennesker der er...
Men tror på det tit er ejeren der er "sygdommen"....

Knus
Herfra

<(- - )>
(,v,) \ GRR!!!
-(,,)-(,,)-

Fra : bettina

Dato : 10-07-03 10:14

> [...]
> til at holde mund, får den nogle slag så hårdt at jeg fra min egen
> have kan høre hvordan hunden højlydt piver af smerte. Stakkels dyr.

fy for pokker
har du ikke overvejet at anmelde manden for dyrplageri? mishold eller
vanrøgt eller hvad det nu hedder?

bettina

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 10-07-03 10:20

"bettina" <bep@bep.dk> escribió

> fy for pokker
> har du ikke overvejet at anmelde manden for dyrplageri? mishold
eller
> vanrøgt eller hvad det nu hedder?

Der ses anderledes på den slags hernede i Spanien. Omend dyreplageri
er ulovligt vil det at holde en hund bundet eller opdrage den med en
"lussing" en gang imellem ikke betegnes som dyreplageri. Men jeg har
stukket lidt til ham og hans kone og prøver at indvirke på hans måde
at holde hund på det bedste jeg kan.
Med venlig hilsen
Lars Hoffmann

Fra : Berit Nielsen

Dato : 10-07-03 07:51

> [...]
det
> der er værre... Og så havde han i øvrigt kaldt den "Osama bin Laden". Jeg

Hejsa...
Jeg vil lige reagere på dit indlæg.
Fordi man er en drukkenbolt, kan man godt behandle sit dyr godt.
De er som regel sammen med deres dyr 24 timer i døgnet,
og deres dyr mangler som regel aldrig noget.
Så selv om det set med vores "normale" øjne ser forfærdeligt ud,
så er det langt fra sikkert det er.
Og at han råber lidt, er langt fra forfærdeligt.
Du kunne reagere og blive harm, hvis han havde sparket til den,
eller på anden måde øvet mishandling imod hvalpen.
Et navn som Osama bin Laden, og lidt råb fra en fulderrik,
burde ikke kunne hidse dig op.
Så selvfølgelig skal politiet da ikke blande sig.
Hvad skulle de da det for ??????????
Så hvalpen ud til at mistrives ?

Hilsen Berit Nielsen
http://www.arabiskrideklub.dk
http://www.familiehunde.dk

Fra : Zemma Luise Zimling ~

Dato : 10-07-03 08:08

Som jeg skrev var den lillelillelillebitte. Jeg spurgte ham, hvad det var
for en, og han sagde, at det var en schæfer. Nu har vi selv en
schæferblanding, og da vi fik hende (hun var selvfølgelig 8 uger), var hun
væsentligt større. Hunden havde han købt for 300 kroner af en kammerat ude
på Staden.

Den var radmager!!! Nærmest uhyggelig at se på, og så løb den som sagt løs
ude på en pakeringsplads og på Søborg Hovedgade i myldretid. Den var flere
gange ved at blive kørt over... Er det måske ikke til at blive harm over???
I øvrigt afrettede han den ved at slå den på hovedet med en tom ølflaske,
når den kom over til ham....!!!

Jeg betvivler ikke, at nogle drukkenbolte passer godt på deres hunde, men
jeg kan nu ikke lade være med at tænke på, at det jo er sådan, at hvis man
har hund og er i den sociale mølle, så kan man rent faktisk hente et kontant
tilskud på kommunen til den... Jeg håber så bare, at langt de fleste bruger
det til hundemad som intentionen er...

--
Zemma Luise Zimling Westh
Kildebakken 61, 1 tv

Fra : Freedom

Dato : 10-07-03 08:55

Nu er dette jo ikke sagen, men noget jeg bliver enormt SUR over er at jeg
DAGLIGT får sure mine og spørgsmål som "fodre du ikke din hund" "puha, den
er bare grim, du burde fodre den" osv.....

Ja, jeg har mynder og jeg kan ikke forstå hvorfor folk har så travlt med
noget de åbentbart ikke aner en dyt om!!!!

Men når et barn bliver slået på gaden reagere få, hvis en kvinde får bank af
sin fyr reagere ingen........nu må folk tage sig sammen!!

Den lab kunne være en blanding af en mynde, mine KAN ikke blive tykkere,
sådan er det med mynder, en mastif ser også tyk ud men er det ikke......Jeg
bliver så verd!!!!!!!! Uhhhh....arrgh!!!

Iben

Fra : Zemma Luise Zimling ~

Dato : 10-07-03 09:06

Men der forfærdelige i denne situation var jo ikke kun, at hunden var
radmager. Det værste ved det var da, at hunden havde stået siden aftenen i
forvejen, bundet til en lygtepæl ude foran Netto...!!!

Jeg syntes altså også godt, at man kan se forskel på, om en hund er tynd,
fordi den skal være det, eks. en mynde, eller om den er udsultet. Det ser da
vidt forskelligt ud... Eller er det bare mig?

mvh,
Zemma Luise Zimling Westh

Fra : Freedom

Dato : 10-07-03 09:28

Ja, jeg starter også med at sige det ikke helt er det samme!!! Men jeg møder
mellem 1 og flere om dagen som IKKE kan se forskel!!!!

Fra : Betina von Ahnen Thy~

Dato : 10-07-03 10:45

Jeg er en af dem der udmærket kan se om en hund er udsultet eller bare som
den skal være. Vil give dig ret i at en del ikke kan se forskel.
I starten med min egen hund var jeg lidt i tvivl om han nu så ud som han
skulle, men mon ikke det er generelt!
Nå men altså flere har også spurgt mig om han ikke var for tynd, selvom han
faktisk havde lidt for meget på et tidspunkt og man ikke kunne ane
ribbenene! Og de selv samme synes det er synd nu hvor man lige kan ane dem,
og vil sikkert kalde det dyrplageri, men min hund har det godt og får hvad
han skal have og lidt ekstra :0)
Ikke for at generalisere drukkenbolte eller hvad de kaldes, men der er altså
nogen hvis hunde er magre og hvor man kan se alle ribbenene på dem! Og de
kan umuligt få hvad de har brug for. Det kan godt være de får ubetinget
kærlighed fra deres ejere men det er altså ikke nok!

Hilsen Betina

Fra : Freedom

Dato : 10-07-03 10:54

Betina, jeg skal også sige at jeg også ind imellem får kommentare som NEJ
hvor er de smukke og det er nok en løbehund;) Så jo nogle ved det, men det
er altså surt at blive kaldt hundemishandler når man ikke er det og jeg ser
faktisk dagligt drukkentbolte som bare passer på hunde. Min dyrlæge fortalte
mig at en af hendes kunder er en alkoholikere, han går alt for sin hund selv
om han ikke selv får mad får den først, han kommer til alle
dyrlægekontroller og bare det mindste er i vejen så bliver det ordnet!
Samtidig har hun nogle som kommer i Stor vil og vil ikke betale hvad en
vacc. koster!!! Man skal ikke altid skue hunden.....på :))

Iben

Fra : Betina von Ahnen Thy~

Dato : 10-07-03 11:07

Er helt enig med dig :0)

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 10-07-03 09:24

On Thu, 10 Jul 2003 09:54:50 +0200, "Freedom" <whoknows@onca.dk>
wrotd:

>Nu er dette jo ikke sagen, men noget jeg bliver enormt SUR over er at jeg
>DAGLIGT får sure mine og spørgsmål som "fodre du ikke din hund" "puha, den
>er bare grim, du burde fodre den" osv.....

,,,,,så skulle du prøve at have en hund der ligner en Pitbull i
hovedet, så bliver du spurgt om den spiser børn men du har
helt ret det er ireterende!, men man må prøve at leve med det for det
kan ikke betale sig at hidse sig op over for der kommer sikkert en ny
og spørger rundt om det næste hjørne ! jeg smiler bare til folk
ligemeget hvor dumme spørgsmål de kommer med selv om de kigger skræmt
eller ryster på hovedet, andet kan ikke betale sig for jeg ved at
jeg ved bedre !

>Ja, jeg har mynder og jeg kan ikke forstå hvorfor folk har så travlt med
>noget de åbentbart ikke aner en dyt om!!!!
>
>Men når et barn bliver slået på gaden reagere få,

,,,,,ååårrrh er du nu også sikker på det ? jeg ville da reagere, det
tror jeg nu mange vil, da det pisser folk meget af når forsvarsløse
bliver slået.

hvis en kvinde får bank af
>sin fyr reagere ingen........

,,,,,,,,det er så langt mere kompliseret, for går hun tilbage til ham
igen bagefter ? får man selv en voldsdom for at hjælpe hende ? bliver
man selv smadret ? hjælper hun ham hvis man kommer op at slås med ham
? man må også tænke på sig selv, for jeg ville da ikke bryde mig om at
hjælpe hvis man dagen efter ser pigen med fyren igen ! og jeg så skal
ind og side for vold, sælge min bolig for at have råd til erstatningen
osv, der er mange ting at tænke over i sådan en situation

desuden hvis man hjælper en hund der får bank af sin ejer kan man være
ret sikker på at den vil hjælpe ejeren imod en selv, og hvad har man
så vundet ?

Fra : Poul Erik Rise /SID

Dato : 10-07-03 12:46

"Zemma Luise Zimling Westh" <zemma.no.sp@m_jazzedonjava.com> writes:
> [...]
>hvis man
>har hund og er i den sociale mølle, så kan man rent faktisk hente et

Det er en skrøne. Hvorfor den er opstået ved jeg ikke, men formodentlig
fordi så mange af "samfundets alternativer" fik anskaffet sig en taberpony

Hilsen
Poul Erik Rise

Fra : Leyna

Dato : 15-07-03 01:51

On Wed, 9 Jul 2003 19:09:41 +0200, "Zemma Luise Zimling Westh"
<zemma.no.sp@m_jazzedonjava.com> wrote:

>Jeg bliver så vred, og jeg er ved at rive mig i håret!!!
<klip>

Det forstår jeg godt, og hvis jeg havde været ansat i den butik og
havde set hunden stå udenfor efter lukketid, så tror jeg sørme at jeg
ville være "kommet til" at ta' den med hjem. Jeg ville i hvert fald
ikke bare have ladet den stå dér!
Hvor er der mange tankeløse mennesker. *suk*

--
Leyna
http://www.big-girls.dk