Buttulo ??
Fra : Mars

Dato : 09-07-03 17:54

Erfaringer ?? gode eller dårlige lad mig høre :)

ms

Fra : Michael Nielsen

Dato : 10-07-03 18:54

Tjaeeee, brugte en i Polen sidste år under brunst jagten, den Polske
jagtleder havde ikke set sådan en før men afsatte dog en halv dag så vi
kunne ekspermiterer (vi havde øvet hjemmefra ) men ikke så meget som et
enkelt dyr kunne vi kalde frem, og der var ellers rigeligt af dem.

Knæk & Bræk
Michael

Fra : Torben F@rum

Dato : 10-07-03 19:09

Dårlige.

Jeg har heller ikke held med det, har lige siddet 3 timer i total vindstille
vejr, uden at se skyggen af et dyr.... men måske er det mig der ikke forstår
at bruge den ?
Hvad gør i ? piver på må og få, eller ?
Så dog 3 rævehvalpe balancere på skellet, hvis de dog bare var kommet et
skridt nærmere, så havde jeg og mine høns kunnet sove roligere......

Torben Farum

Fra : Karsten soelberg

Dato : 10-07-03 23:37

jeg har brugt den i Norge, den virker :)
vi fik en pæn buk tæt på men ingen skud charge :(

men det kræver meget øvelse

dr tv lave en udsendelse med Søren Ervig hvor han bruger den
han kan bruge den får en rå ind på 2 m og en buk på 5

--
Karsten

Fra : Torben F@rum

Dato : 11-07-03 07:42

"Karsten soelberg" <supervisor@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> dr tv lave en udsendelse med Søren Ervig hvor han bruger den
> han kan bruge den får en rå ind på 2 m og en buk på 5

Er der nogen der har en lydoptagelse af hvordan det skal lyde ?

Torben Farum

Fra : Mars

Dato : 11-07-03 15:39

Jeg prøvede at pibe til en rå i går aftes jeg var på jagt, hun var rimelig
interesseret i hvor lyden kom fra og efter hun havde sikret lidt essede hun
videre. Hun blev ialfald ikke bange for det.
en fed aften forøvrigt, hvor jeg så tæve ræv med 4 hvalpe (uden skudchance)
rå, hjort, hare, fasan

:))

ms

Fra : Søren GP

Dato : 11-07-03 09:03

Det er ikke noget, jeg har haft den store succes med - trods mange
forsøg. Det hænger vel bl.a. sammen med at det ikke er hvert år, at
brunsten falder i jagtsæconnen.
Der er samlet lidt materiale om lokkejagt på siden:
http://www.grothe.webbyen.dk/vishjemmeside_privat.asp?mode=top_frame&id=94120&side=&webside=1154007

Mvh.......Søren

Fra : Torben F@rum

Dato : 14-07-03 23:07

"Mars" <no@name.com> skrev i en meddelelse
> Erfaringer ?? gode eller dårlige lad mig høre :)
>
> ms

Har igen denne aften siddet med buttoloen, uden held.
Det var helt vindstille, og det eneste der reagerede på piverriet, var en
rævehvalp ikke større end en kat og 25 mio myg.

Torben Farum

Fra : Mars

Dato : 15-07-03 10:13

Jeg har haft held med den en aften .......det var bare dåvildt der kom frem
da jeg startede piveriet :)

Jeg har prøvet den ad på foprskellige dyr jeg har set og min konklusion er
at de ikke er bange for den, brunsten er nok bare ikke gået igang endnu.

jeg tror den starter sent iå ! jeg syntes alt har været lidt forsinket
ydermere syntes jeg at have hørt om mange bast bukke enda en her til morgen
!!

Ms