postfix
Fra : Kasper

Dato : 09-07-03 12:33

Hej ng.

Jeg har sat en postfix server oå, og det virker også fint, men jeg kan
ikke connecte med f.eks. outlook. Jeg har prøvet at installere
gnu-pop3d, men det virker ikke. Nogen der kan hjælpe?

/Kasper

P.S. Vores exchange server er nede, og jeg ville derfor sætte en linux
baseret mailserver op, så de kan se at det virker, det må derfor godt
gå lidt hurtigt med svar :)

Fra : Daniel Bielefeldt

Dato : 09-07-03 13:08

Hej Kasper,

Prøv eventuelt cyrus imap server. ( http://asg.web.cmu.edu/cyrus/ )

--
Med Venlig Hilsen / Kind Regards.
Daniel Bielefeldt.

Fra : Lars Kongshøj

Dato : 09-07-03 13:17

Kasper wrote:
> Jeg har sat en postfix server oå, og det virker også fint, men jeg kan
> ikke connecte med f.eks. outlook. Jeg har prøvet at installere
> gnu-pop3d, men det virker ikke. Nogen der kan hjælpe?

Hvordan kan du ikke forbinde? SMTP? POP3? IMAP? Men som nævnt i et andet
svar kan det måske være en ide at installere cyrus imapd.

--
Lars Kongshøj
http://www.kongshoj.com/

Fra : Ivar Madsen

Dato : 09-07-03 21:56

Kasper skrev Onsdag den 9. juli 2003 13:32 i dk.edb.system.unix:

> Jeg har sat en postfix server oå, og det virker også fint, men jeg
> kan ikke connecte med f.eks. outlook. Jeg har prøvet at installere
> gnu-pop3d, men det virker ikke. Nogen der kan hjælpe?

Jeg ser at du er TDC kunde, har du en ADSL?
Hvis det er en BB eller en NE, så husk at port 25 der bruges til at
sende mail til, er spæret, og du skal bruge øhe frit fra huseren,
backup-mx.tele.dk som sekundær mailserver.
Hvis det er en P@ du har så har du fri adgang til port 25.

Ivar Madsen

Fra : Kasper

Dato : 10-07-03 10:09