downloadet ISOér og hvad så ?
Fra : Robert Petersen

Dato : 09-07-03 08:08

Hej med jer.
har netop downloadet de 3 iso filer til RED hat 9
og hvad så ?

Skal jeg kører en Fdisk, og lade være med at oprette en partition ?
Fungerer ISO som boot CD, eller skal man lave nogle disketter ?
Helt grøn, har ikke prøvet linux før

Hilsen Robert

Fra : Jimmy

Dato : 09-07-03 08:20

"Robert Petersen" <veng_spam_@post3.tele.dk> wrote in message
> Hej med jer.
> har netop downloadet de 3 iso filer til RED hat 9
> og hvad så ?

Du brænder dine ISO'er ned på CD.
Sætter CD 1 i maskinen og booter.
Derefter følger du instruktionerne.

Mvh
Jimmy

Fra : Christian Larsen

Dato : 09-07-03 08:25

On Wed, 09 Jul 2003 09:07:45 +0200, Robert Petersen wrote:

> [...]
>
> Skal jeg kører en Fdisk, og lade være med at oprette en partition ?
> Fungerer ISO som boot CD, eller skal man lave nogle disketter ?

Brænd de tre images ud på hver sin cd og boot fra den første. Du kan
oprette de nødvendige partitioner i installationsprogrammet.

Vh
Christian

Fra : Kasper

Dato : 09-07-03 08:50

On Wed, 9 Jul 2003 09:07:45 +0200, "Robert Petersen"
> [...]

>Skal jeg kører en Fdisk, og lade være med at oprette en partition ?
>Fungerer ISO som boot CD, eller skal man lave nogle disketter ?

Husk at du skal brænde det som et image, det hjælper altså ikke noget
bare at ligge iso filen ned på en cd....

Fra : Stig Mogensen

Dato : 09-07-03 09:54

> har netop downloadet de 3 iso filer til RED hat 9
> og hvad så ?

Hey,

1st; Check md5sum - www.linuxiso.org har et link der hedder "verifying
images" eller noget lignende.

2nd; Brænd ISOerne as images/som billeder.

3rd; Hent http://www.linuxbog.dk/friheden/linuxbog-friheden-5.6_pdf.zip og
læs denne - specielt siderne om Red Hat.

4th; Boot op på CD1, og glæd dig

/Stig
--
* SuSE Linux 8.1 Prof, KDE 3.0.5, GeForce4 TI-4800SE *
* P4S333, P4 1.6ghz NW, 512mb DDR333, 80gb Seagate, 20gb IBM *

Fra : Jan Allan Andersen

Dato : 09-07-03 21:18

Den 09 Jul 2003 09:07:45 skrev Robert Petersen:

> har netop downloadet de 3 iso filer til RED hat 9
> og hvad så ?

Det er måske nok en lille smule "out of order", men jeg er personligt så
begejstret, at jeg bare må ud med det:

Hvad med evt. at afprøve den lille distribution der hedder JAMD (v0.0.6)?

www.boycottmicrosoft.net/jamd

Det er en lille distribution, baseret på Red Hat 9.0, men stripped en hel
del ned. Den indeholder alt det som en nybegynder, som evt. er uden større edb
viden, kan have brug for til lige at komme igang.
Jeg har før været Mandrake-mand, men det er altid faldet på en eller anden
dum fejl (som jo evt. godt kunne være mig selv , men JAMD Linux
fungerer rigtigt godt, og har genkendt al min hardware - Har dog ikke
prøvet at brænde endnu, så om det fungerer 100% ved jeg jo ikke.

Men det er altså faktisk en god lille distro

Mvh. Jan

Fra : Robert Petersen

Dato : 10-07-03 08:35

Okay... selvfølgelig var harddisken ikke stor nok ?
800 mb på den PC som lige skal teste Red Hat på inden jeg går igang for
alvor på den rigtige PC..

knalder lige en 6 Gb disk i, og vender tilbage til jer kloge hoveder hvis
der opstår flere problemer...'

Synes dog at den måde partions maneger fungere på er totalt tåbelige... når
man aldrig har prøvet linux før, skal man ikke møde udtryk som /dev/hda
eller noget i den stil... har ikke helt fattet hvad de forkortelser betyder,
men formoder at når disken er lidt størrere så kan jeg bedre forstå det.....

tak for nu, jeg vender tilbage når Disken er puttet i.

Hilsen Robert