ATX strømforsyning <=> kabinet
Fra : Svend Koustrup

Dato : 01-04-01 13:15

Halløjsa allesammen

Når der nu står så mange steder, at man kan købe et ATX kabinet, er det så
rigtigt?
Er det virkelig kabinettet, der er "ATX" eller er det kun strømforsyningen?

Jeg skal ikke komme og gøre mig klog på noget, for det er jeg ikke !... Men
jeg vil da gerne finde ud af det alligevel )

--
MVH Svend Koustrup

Fra : peet_dk

Dato : 01-04-01 14:01

til et ATX kabinet passer en ATX strømforsyning til. Og et AT kabinet passer
en AT strømforsyning i..

--
peet_dk was here.....
ICQ# 71309759 www.icq.com

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 01-04-01 14:08

Hej Svend

Jo den er god nok. Der er udskæringer til stik mm bag på et ATX kabinet.
Det er der ikke på et AT kabinet. Der er måske enkelte huller ellers må
stikne sidde på udvidelseskortne eller løse plader.

Men sætter du et ATX mobo i et AT kabinet, må du have gang i stiksaven...
Omvendt går det bedre, du får nogle huller til overs.

Strømforsyningen er sådan set et mindre problem. En ATX strømforsyning
passer til et ATX mobo, og en AT strømforsyning passer til et AT mobo.
Enkelte mobo har stik til begge typer strømforsyninger.

En ATX strømforsyning passer normalt i et standard AT kabinet og omvendt.
Dér er der sjældent problemer.

Hilsen
Michael Lund Sørensen
www.milux.dk

Svend Koustrup <skater_sk@hotmail.com> skrev i en

Fra : Henrik Hammerschmidt

Dato : 02-04-01 00:00

Og lige een ting til; Tænd/Sluk knappen virker anderledes i
strømforsyning ..

AT tændes "direkte" på strømforsyningen (tænd/sluk ledning går til
strømforsyningen).
ATX tændes via motherboard (tænd/sluk ledning går til motherboard).

Hilsen fra - Henrik

--
Henrik Hammerschmidt. Copenhagen. Denmark ..