freestylevideo
Fra : Trine Dyrgaard

Dato : 08-07-03 22:18

Hej

Vil lige dele det her lille videoklip med jer - syntes selv det er ret fint

http://www.tnthounds.com/albums/Movies/rookie2.wmv

--
-Trine

Fra : Bolette Nielsen

Dato : 08-07-03 22:23

"Trine Dyrgaard" <pipo@kantorvaenget.dk> skrev i en meddelelse
> Vil lige dele det her lille videoklip med jer - syntes selv det er ret
fint

Sikken et show, hvor er det fantastisk.

Knus Bolette

Fra : Betina von Ahnen Thy~

Dato : 08-07-03 22:32

Det er kanon flot :0)
Hvor var den bare god!

Betina

Fra : skingur

Dato : 08-07-03 23:14

Kanon.. jeg fik helt vand i øjnene!!!!

kh Christina

http://www.kandu.dk/

Fra : Lise-Lotte Gerding

Dato : 08-07-03 23:20

Hvem kommer og hjælper mig med at samle min underkæbe op fra gulvet?
Jeg er i-m-p-o-n-e-r-e-t så er det sagt.

--
Lise-Lotte Gerding / Lotte-mor
http://coco.gerding.dk

Fra : bettina

Dato : 09-07-03 08:37

> [...]
> Hej
>
> Vil lige dele det her lille videoklip med jer - syntes selv det er ret

du gode gud, hvor er det bare KANON flot! sikke en evighed det må ha taget
at lære for både ejer og hund.
Det er så smukt at jeg fik helt tårer i øjnene af glæde

bettina

Fra : Rinnie Ilsøe

Dato : 09-07-03 08:54

> Vil lige dele det her lille videoklip med jer - syntes selv det er ret
fint

> http://www.tnthounds.com/albums/Movies/rookie2.wmv

Fint er ikke ordet! Hold op hvor er det flot... og dejligt at se den
entusiasme hunden har... Det er tydeligt at den elsker det og ikke bare er
en show-hund der i virkeligheden ikke brydder sig sønderligt om
opmærksomheden... Den elsker det jo tilsyneladende... og sikke en kontakt de
har, den og ejeren...!

Det var til lidt inspiration til plads-øvelse mm.!))

Rinnie

Fra : Pia J

Dato : 09-07-03 09:31

Nå, det er det, der er freestyle.. hm.... Sådan ser det nærmest altid ud,
når mine hunde går på plads, LOL. Bortset fra, at jeg ikke danser.

Jeg tror de ville synes det der var herreskægt. Synd at Max vælter mig, når
han går gennem benene

Dejligt at se en glad hund arbejde på den måde.

:Pia

Fra : Battlefield´s

Dato : 09-07-03 13:25

> [...]
når
> han går gennem benene
>
> Dejligt at se en glad hund arbejde på den måde.

Hej
Hm....... jeg ved nu ikke rigtigt hvad jeg skal mene, det er helt sikkert
flot at se på, men, på en eller anden måde er det for "cirkusagtigt" og
unaturligt for min smag. Er jeg mon den eneste der har det sådan?
Hilsen Vibeke, der foretrækker at se en jagthund arbejde i marken.

---

Fra : Betina von Ahnen Thy~

Dato : 09-07-03 14:07

Kan godt se hvad du mener med cirkusagtigt, men synes samtidig også at så
længe hunden har det sjovt, hvilket den umiddelbart giver indtryk af, så er
det en rigtig god omgang aktivering for den.
Det er jo bare en ud af en million ting (ca. :0) ) som hunden kan "bruges"
til.

Hundehilsner Betina

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 09-07-03 14:25

"Battlefield´s" <battlefield@mail1.stofanet.dk> escribió

> [...]
sikkert
> flot at se på, men, på en eller anden måde er det for

Cirkusagitgt, ja, men er dette en negativ ting? Hvorfor mener du at
det er unaturligt? Det er jo blot en veltrænet hund der viser hvad
den kan og øjensynligt nyder at gøre.

Fra : Battlefield´s

Dato : 09-07-03 14:29

> [...]
>
> Cirkusagitgt, ja, men er dette en negativ ting? Hvorfor mener du at
> det er unaturligt? Det er jo blot en veltrænet hund der viser hvad

Men nyder hunden at gøre disse øvelser eller nyder den at gøre sin ejer
tilpas?
På mig virker hunden meget stresset.
Og ja, for mig er cirkusagtigt en negativ ting, jeg bryder mig ikke om at
latterliggøre dyr, som man, efter min mening, gør i et cirkus.
Hilsen Vibeke

---

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 09-07-03 14:39

"Battlefield´s" <battlefield@mail1.stofanet.dk> escribió

> Men nyder hunden at gøre disse øvelser eller nyder den at gøre sin
ejer
> tilpas?

Som jeg ser det, kører halen på hunden og den virker glad og ivrig,
det ser for mig 100% positivt ud.

> På mig virker hunden meget stresset.

Hvad er det ved hundens opførsel der ser stresset ud?

> Og ja, for mig er cirkusagtigt en negativ ting, jeg bryder mig ikke
om at
> latterliggøre dyr, som man, efter min mening, gør i et cirkus.

Hvem snakker om at latterliggøre? For mig ser det mere ud som et godt
samarbejde mellem hund og ejer baseret på gensidig forståelse.

Fra : Battlefield´s

Dato : 09-07-03 14:45

> [...]
>
> Hvem snakker om at latterliggøre? For mig ser det mere ud som et godt
> samarbejde mellem hund og ejer baseret på gensidig forståelse.

Hunden virker stresset på mig fordi den puster voldsomt igennem hele
programmet, desuden bærer den halen lavt.
Med latterliggørelse mener jeg at man får dyr til at foretage sig ting
(øvelser) imod deres natur (f.eks. at gå baglæns eller snurre rundt).
Hilsen Vibeke, der stadig synes det var flot at se på, bare ikke lige min
smag.

---

Fra : Pia J

Dato : 09-07-03 15:09

> Med latterliggørelse mener jeg at man får dyr til at foretage sig ting
> (øvelser) imod deres natur (f.eks. at gå baglæns eller snurre rundt).

Altså mine hunde snurrer rask væk når de er glade og ivrige og vil i
kontakt. De løber også igennem mine ben hver morgen, eller maser sig under
mine ben som hænger ned fra sengen - men de er måske i virkeligheden
hammerstressede. Er glæde ikke en form for positiv stress?

Mht. til latterliggørelse hænger det nok sammen med vores egne grænser for
at udstille os selv. Jeg ville dø af pinlighed, hvis jeg skulle stå og
"skabe mig" som hende der foran en masse mennesker. Men det er en subjektiv
følelse. Intet er i virkeligheden "latterligt". Hvis en hund skulle bakke
for at fange føde i naturen, så ville den temmelig sikkert hurtigt lære det
(teoretisk set altså - det kan selvfølgelig ikke forekomme lige netop på den
måde). Hunde tilpasser sig de vilkår der nu en gang er for at få noget i
skrutten.

:Pia

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 09-07-03 15:26

"Battlefield´s" <battlefield@mail1.stofanet.dk> escribió

> Hunden virker stresset på mig fordi den puster voldsomt igennem
hele
> programmet, desuden bærer den halen lavt.

Hunden puster da ikke mere end man kan forvente af en hund der laver
fysiske øvelser. Den holder da heller ikke halen mere lavt end hvad
mange andre hund gør når de er ude at gå tur og koncentrerede. Jeg
kan ikke forestille mig andet end at hunden nyder det den laver.

> Med latterliggørelse mener jeg at man får dyr til at foretage sig
ting
> (øvelser) imod deres natur (f.eks. at gå baglæns eller snurre
rundt).

Min hund drejer ofte rundt om sig selv af glæde og kan finde på at gå
baglæns når den skal tilbage igennem snævre steder. Der er intet
unaturligt i det.

"Latterliggøre" betyder noget helt andet. Nemlig at gøre hunden til
genstand for latter, det er ikke det der her er tilfældet.
Med venlig hilsen
Lars Hoffmann

Fra : Pia J

Dato : 09-07-03 15:33

"Lars Hoffmann" <lars@intercambiodvd.com> wrote in message

> "Latterliggøre" betyder noget helt andet. Nemlig at gøre hunden til
> genstand for latter, det er ikke det der her er tilfældet.

Og uanset, er hunde vist ret ligeglade... Vi kunne lære meget om at smide
vores hæmninger, fra vores hunde.

Skadefryd er en ren menneskelig følelse.

:Pia

Fra : LH

Dato : 10-07-03 13:27

Hej
Jeg er helt enig i, at det er alt for cirkusagtigt. Jeg mener, at den
slags lugter alt for meget af, at vi mennesker har et eller andet behov
for at vise vores store indflydelse og magt over de "lavere" arter, og
får dem til at gøre ting ligesom os. For mig er der to elementer, som
adskiller sig fra en mere brugsorienteret brug af en hund:
- For det første den nydelse, som der tilsyneladende er i, at vise andre
hvor meget man har lært sin hund, uanset om hunden selv nyder det
eller ej, samt at andre ser en nydelse i at se andres frugter af at få
dyr til at ligne mennesker. For mig er der helt klart noget perverst
over dette.
For det andet selve aktiviteten, og det er dette som gør den
usmageligelige opvisning usmagelig, ligesom en elefant på et ben, en
papegøje der går på line med hovedet nedaf, en hund der går baglæns i
zigzag osv osv.

Det store forskel består for mig i, om den tillærte adfærd ligger
tættest på den naturlige eller menneskets adfærd. Det er muligt, at en
hund kan finde på, at gå baglæns helt "af sig selv", men så tror jeg det
er noget mere spontant og måske mere formålsløst end vis den bruges til
jagt. Og så danser hunde efter min bedste overbevisning ikke fra
naturens hånd, så derfor er det vel nærmest blasfemi at få det til at se
sådan ud!!!

Fra : René Løweneck

Dato : 11-07-03 17:37

"LH" <lhFAKE@FAKEhotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> eller ej, samt at andre ser en nydelse i at se andres frugter af at få
> dyr til at ligne mennesker. For mig er der helt klart noget perverst

Efter gentagne gange frugtesløst at have forsøgt at opnå fysisk kontakt med
et bestemt træs frugter, udtalte ræven sarkastisk: "Jeg tør udtrykke
formodning om, at disse frugters ph-værdi er væsentligt lavere end 7".

))))))

René Løweneck
www.loweneck.dk
Indvånere af transparante domiciler bør ikke udføre ballistiske
eksperimenter med objekter af geologisk oprindelse.

Fra : LH

Dato : 12-07-03 08:20

haha
Desuden tænkte ræven, at når frugterne sidder så højt opee, må det
meningen, at de ikke skal spises

Fra : Jeannette Svensson

Dato : 12-07-03 11:42

Hej Vibeke

Min gamle hund og jeg var en af dem der startede denne "sport" i dk,
og alle der havde set ham, kunne tydeligt se at han elskede dette,
hans hale var dog oppe hele tiden mens han gik og han pustede eller
stressede ikke, han nød det at arbejde og jeg mener ikke at det er en
dårlig ting at lære hunde øvelser de synes er sjove, men selvfølgelig
skal man netop passe på at det er på hundens præmisser og ikke
ejerens, ligesom man skal med al anden hundesport.

Min motivation er mine hundes glæde, og har man set en hund der
virkelig elsker at arbejde, ved man hvad der menes med
arbejdsglæde..jeg føler ikke at man latterliggører en hund ved at lære
den andre øvelser end alm. lydighedsøvelser, tænk også på hunde der er
handicap hjælpere, er det også at latterliggøre hunden så? -her lærer
den jo også noget der ikke lige er naturligt for den, men når jeg har
set de hunde arbejde, virker de heller ikke triste...

Hvad man end laver med sin hund, bør det vel foregå på deres vilkår og
med disses glæde, ellers er det trist at se en hund arbejde,
ligegyldigt hvad det så er for type "arbejde"

Det var bare min mening

Mange hilsener

Jeannette Svensson/..asko

Fra : Kr Kristensen

Dato : 09-07-03 21:28

> Hej
> Men nyder hunden at gøre disse øvelser eller nyder den at gøre sin ejer
> tilpas?

Som jeg umidelbart kan se på vidioen nyder den hund det den laver.
Om det så tilfredsstiller ejeren!!
Når jeg går på markprøve med min hund og den så går en perfekt prøve hvem er
det så der bliver tilfredsstillet??
Hvor ville jeg dog gerne at min hund og mig havde bare et snerp af samme
kontakt som de 2 på vidioen har
OG at se ser hunden meget glad ud en golden har jo ikke så høj en haleføring
som en lap.
Så lad være med at se så negativ på det jo det er et show
mvh
kr

Fra : Therese

Dato : 09-07-03 22:46

"Battlefield´s" skrev i en meddelelse
> [...]
> Og ja, for mig er cirkusagtigt en negativ ting, jeg bryder mig ikke om at
> latterliggøre dyr, som man, efter min mening, gør i et cirkus.

Jeg synes ikke, det ser mere unaturligt ud end når man ser en feks. Klasse 3
lydighedsprøve i DKK. Det er jo nogle indstuderede og tit unaturlige øvelser
vi laver med vores hunde i al slags lydighed. Det, det grundlæggende handler
om, er jo at vise, at man kan få hunden til at gøre nogle bestemte ting, når
vi beder dem om det - ikke? Det er jo et show.

Jeg synes Freestyle virker til at være en fantastisk hundesport, der er
ekstremt underholdende at være tilskuer til. Jeg vil da helt sikkert holde
øje med om det foregår ved de stævner jeg skal til.

Glæder mig til at se Robin udfolde sig og til at se, om det er rigtigt med
at man kun kan træne enten freestyle eller lydighed.

--
Mange hilsner
Therese

Fra : René Løweneck

Dato : 09-07-03 17:20

"Battlefield´s" <battlefield@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> Hm....... jeg ved nu ikke rigtigt hvad jeg skal mene, det er helt sikkert
> flot at se på, men, på en eller anden måde er det for "cirkusagtigt" og
> unaturligt for min smag. Er jeg mon den eneste der har det sådan?

Ja, formentligt.

Fra : Benny Mortensen

Dato : 09-07-03 16:51

> [...]
> Hej
>
> Vil lige dele det her lille videoklip med jer - syntes selv det er ret

Hej Trine

Superflot. Og til Battlefield vil jeg sige. hundens holdning er helt
normal, når man tager i betragtning, at den under hele showet ikke modtager
verbale kommandoer, men helt og holdet via kropssprog. For mig virker hunden
bestemt ikke stresset. Så der er kun en ting at sige om det...Respekt...

M.V.H.....Benny..

Fra : René Løweneck

Dato : 09-07-03 17:20

Hej Trine !

"Trine Dyrgaard" <pipo@kantorvaenget.dk> skrev i en meddelelse
> Vil lige dele det her lille videoklip med jer - syntes selv det er ret
> [...]

Suverænt flot )

Fra : bettina

Dato : 10-07-03 10:12

> [...]
> Hej
>
> Vil lige dele det her lille videoklip med jer - syntes selv det er ret

Inspireret af hendes fantastiske show, kunne jeg enormt godt tænke mig at
høre ideer til, hvordan hulen jeg lærer Mocka at løbe baglæns på den måde?
Det ku være sjovt at vise til næste opvisning ved Albertslund byfest.
Ligesom dens stampen med forbenen.
Tror ikke jeg kan komme i tanke om en eneste gang jeg har set hende bevæge
sig baglæns på den måde.

Du godeste hvor må hun ha brugt mange mange timer på at strikke det show
sammen. Forrygende

bettina

Fra : x Vuf x

Dato : 14-07-03 21:50

Tue, 8 Jul 2003 23:18:15 +0200, Trine Dyrgaard wrote:

>Vil lige dele det her lille videoklip med jer - syntes selv det er ret fint
>

>http://www.tnthounds.com/albums/Movies/rookie2.wmv

Hold fast hvor er det bare godt! Jeg er dybt imponeret.

--
Mvh Sonja P. sonpet@***pc.dk http://www.sonpet.dk

En, der intet ved og ved, at han/hun intet ved, ved mere end en,
der intet ved og ikke ved, at han/hun intet ved.

Fra : Nina

Dato : 30-07-03 20:50

"Trine Dyrgaard" <pipo@kantorvaenget.dk> skrev i melding
> Hej
>
> Vil lige dele det her lille videoklip med jer - syntes selv det er ret
> [...]
Men, jeg fikk spørsmål om brukernavn og passord..

Nina

Fra : Rikke Andersen

Dato : 31-07-03 07:39

> Men, jeg fikk spørsmål om brukernavn og passord..
>
> Nina

Det får jeg også, så hvis nogen har en løsning på dette vil jeg faktisk
rigtig gerne høre om det, for jeg vil også gerne se de videoklip

Rikke Andersen

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 31-07-03 08:56

"Rikke Andersen" <ra@danms.dk> escribió en el mensaje

> Det får jeg også, så hvis nogen har en løsning på dette vil jeg
faktisk
> rigtig gerne høre om det, for jeg vil også gerne se de videoklip

Der er blevet sat brugernavn paa siden, men jeg har den liggende paa
min maskine og kan sende den til en email hvis i oensker (har ikke
adgang til dk.binaer)
Mvh
Lars Hoffmann

Fra : Nina

Dato : 02-08-03 23:31

"Lars Hoffmann" <lars@intercambiodvd.com> skrev i melding

> [...]
>
> Der er blevet sat brugernavn paa siden, men jeg har den liggende paa
> min maskine og kan sende den til en email hvis i oensker (har ikke

Ja takk, jeg vil gjerne ha den på email

Takk

Nina

Fra : GJ

Dato : 13-09-03 15:50

>Der er blevet sat brugernavn paa siden, men jeg har den liggende paa
>min maskine og kan sende den til en email hvis i oensker (har ikke
>adgang til dk.binaer)

Hejsa....

Jeg vil da også meget gerne have en kopi så jeg kan se hva I alle har
snakket med med den hunde video

Men fylder det meget ? Så kan jeg måske ikke modtage den på min
nospamming adresse...

På forhånd tak

Mvh Gitte