Fjernsupport via Messenger
Fra : Rudy Madsen

Dato : 08-07-03 20:48

Man kan fra Messenger bede en anden om fjernsupport. En ven af mig vil så
prøve at "bede mig om fjernsupport" og jeg modtager en "Invitation". Jeg
accepterer invitationen, men efter at den har prøvet at forbinde os, melder
den, at den ikke kan finde fjernværten.

Hvad kan være galt.

Vi er begge på ADSL og via router. Vi kører begge Win XP Pro.

/Rudy

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 08-07-03 20:58

"Rudy Madsen" <news@educase.dk> wrote in message
> [...]
> den, at den ikke kan finde fjernværten.
>
> Hvad kan være galt.
>
> Vi er begge på ADSL og via router. Vi kører begge Win XP Pro.

Der skal være åben for port 3389 til den pc, som skal fjernbestjenes

Fra : Rudy Madsen

Dato : 08-07-03 21:21

Tak for svaret

Er det i MAC settings man gør det?

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 08-07-03 21:25

"Rudy Madsen" <news@educase.dk> wrote in message
> Tak for svaret
>
> Er det i MAC settings man gør det?

MAC settings? Nej du skal nok ind under noget port forwarding.. og så
forward port 3389 TCP til den lokale IP som den pågældende computer har.. Du
kan finde ud af hvilken ip computeren har ved at åbne en dospromt under
"åbn" under startmenuen og skrive "command" eller "cmd" og så skriv
"ipconfig /all" under dosprompen