|  | 		    
					
        
         
          
         
	
          | |  | Strokers: Vær stolt af at ryge! Fra : Rune Larsen
 | 
 Dato :  08-07-03 16:28
 | 
 |  |  |  |  | 
  Hekto (08-07-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Hekto
 | 
 Dato :  08-07-03 18:22
 | 
 |  | 
 
            In article <ZpBOa.14793$Kb2.707119@news010.worldonline.dk>, Rune Larsen 
 says...
 > Denne undersøgelse fra yama-haha viser en interessant sammenhæng ml.
 > anti-røg additiver i to-taktsolie og smøreevnen på lejerne.
 > 
 > http://www.yamaha-motor.co.jp/eng/profile/technical/no35/technicalpapersandarticles/0008.pdf > 
 > /Rune
 > 
 Absolut spændende læsning!
 Der er dog sådan lidt pest eller kolera over det. Polybutene er 
 nødvendigt for at holde motoren i topform, ved at mindske koks, og er 
 samtidig voldsomt med til at forringe smøreevnen.
 Ren polybutene gav mørkeblå søle ved 9.000 omdr. Choking!
 God gammeldags minaralolie eller vegetabilske og esterbaserede olier 
 giver bedst smøring.
 De kommer lidt ind på molekylevægten af polybutene, og at en for høj 
 værdi deraf, giver foringede smøreevner. Jeg savner dog noget mere 
 specifikt om indhold og molekylevægt, i en olie som tilgodeser både 
 smøring og mindre koks. Der må være et kompromis, et eller andet sted.
 Umidelbart får jeg det ud af undersøgelsen, at semi-syntetiske olier 
 p.t. er det bedste, for at sikre både smøring og mindre koks?
 -- 
 /Hekto
 Suzuki LS650 + GS450E
 Ska' vi bygge en Pizza-Racer? (en Italo-Freaket Japs'er)
 Medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto  - hekto@dkfritidmotorcykelDOTdk
http://dfm.nathue.dk/Hekto .... What about www.mc-portalen.com  ?
            
             |  |  | 
  Poul B-H (08-07-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Poul B-H
 | 
 Dato :  08-07-03 19:42
 | 
 |  | 
 
            Ikke desto mindre er min krank kun blå der hvor lejet brød sammen, på trods
 af at jeg altid kører på fuldsyntetisk. Jeg aner så til gengæld ikke hvilke
 additiver der i den, men den virker.
 --
 Poul B-H
 MC21 NSR250SE
 MC21 NSR250SP
 "Smoking Is Good For Your Health"
 "Hekto" <hekto@dkfritidmotorcykelMAPSON.dk> wrote in message
 news:MPG.19751c22b596d70d989789@news.tele.dk...
 > In article <ZpBOa.14793$Kb2.707119@news010.worldonline.dk>, Rune Larsen
 > says...
 > > Denne undersøgelse fra yama-haha viser en interessant sammenhæng ml.
 > > anti-røg additiver i to-taktsolie og smøreevnen på lejerne.
 > >
 > >
http://www.yamaha-motor.co.jp/eng/profile/technical/no35/technicalpapersanda rticles/0008.pdf
 > >
 > > /Rune
 > >
 > Absolut spændende læsning!
 > Der er dog sådan lidt pest eller kolera over det. Polybutene er
 > nødvendigt for at holde motoren i topform, ved at mindske koks, og er
 > samtidig voldsomt med til at forringe smøreevnen.
 >
 > Ren polybutene gav mørkeblå søle ved 9.000 omdr. Choking!
 > God gammeldags minaralolie eller vegetabilske og esterbaserede olier
 > giver bedst smøring.
 >
 > De kommer lidt ind på molekylevægten af polybutene, og at en for høj
 > værdi deraf, giver foringede smøreevner. Jeg savner dog noget mere
 > specifikt om indhold og molekylevægt, i en olie som tilgodeser både
 > smøring og mindre koks. Der må være et kompromis, et eller andet sted.
 >
 > Umidelbart får jeg det ud af undersøgelsen, at semi-syntetiske olier
 > p.t. er det bedste, for at sikre både smøring og mindre koks?
 >
 > --
 > /Hekto
 >
 > Suzuki LS650 + GS450E
 > Ska' vi bygge en Pizza-Racer? (en Italo-Freaket Japs'er)
 > Medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
 > www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto  - hekto@dkfritidmotorcykelDOTdk
 > http://dfm.nathue.dk/Hekto >
 >
 > ... What about www.mc-portalen.com  ?
            
             |  |  | 
  Rune Larsen (08-07-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Rune Larsen
 | 
 Dato :  08-07-03 21:36
 | 
 |  | Hekto wrote:
 
 > Der er dog sådan lidt pest eller kolera over det. Polybutene er
 > nødvendigt for at holde motoren i topform, ved at mindske koks, og er
 > samtidig voldsomt med til at forringe smøreevnen.
 
 Ja, nu står man så tilbage og lurer lidt over hvad fanden man så skal gøre.
 
 > God gammeldags minaralolie eller vegetabilske og esterbaserede olier
 > giver bedst smøring.
 
 Men som bekendt er de sværest at opbevare og anvende, hvorfor det til daglig
 ikke er særligt praktisk.
 
 > Umidelbart får jeg det ud af undersøgelsen, at semi-syntetiske olier
 > p.t. er det bedste, for at sikre både smøring og mindre koks?
 
 Og at man måske med vilje skal _fravælge_ de olier der reklamerer med
 anti-smoke-additives. Det er desværre bare mit indtryk, at det skidt er
 blandet i stort set alle olier.
 
 Man skal måske komme til den konklusion, at enten kører man på gade og kan
 godt leve med den lidt ringere smørreevne i bytte med mindre sodaflejring,
 eller man kører på bane og skal finde sig i at rense indimellem. I så fald,
 skal man vælge en vegetabilsk eller esterbaseret olie (castrol R eller A747
 samt motul 800)
 
 /Rune
 
 
 |  |  | 
   Claus (09-07-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Claus
 | 
 Dato :  09-07-03 06:56
 | 
 |  | 
 "Rune Larsen" <rune.larsen@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
 news:PWFOa.14961$Kb2.728362@news010.worldonline.dk...
 > Man skal måske komme til den konklusion, at enten kører man på gade og kan
 > godt leve med den lidt ringere smørreevne i bytte med mindre sodaflejring,
 > eller man kører på bane og skal finde sig i at rense indimellem. I så
 fald,
 > skal man vælge en vegetabilsk eller esterbaseret olie (castrol R eller
 A747
 > samt motul 800)
 
 
 A747 det er bare olie der vil noget, det er bare synd at det ikke kan bruges
 til i olie tanken men skal blandes i benzinen.
 
 
 Claus
 
 
 
 
 |  |  | 
   Hekto (09-07-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Hekto
 | 
 Dato :  09-07-03 12:28
 | 
 |  | 
 
            In article <PWFOa.14961$Kb2.728362@news010.worldonline.dk>, 
 rune.larsen@tiscali.dk says...
 > Og at man måske med vilje skal _fravælge_ de olier der reklamerer med
 > anti-smoke-additives. Det er desværre bare mit indtryk, at det skidt er
 > blandet i stort set alle olier.
 > 
 > Man skal måske komme til den konklusion, at enten kører man på gade og kan
 > godt leve med den lidt ringere smørreevne i bytte med mindre sodaflejring,
 > eller man kører på bane og skal finde sig i at rense indimellem. I så fald,
 > skal man vælge en vegetabilsk eller esterbaseret olie (castrol R eller A747
 > samt motul 800)
 > 
 Umiddelbart ville jeg overveje at anvende semi-syntetisk. Det burde 
 give en passende kombination.
 Min gamle RD350, som hans har købt, havde 'hele livet' kørt på den 
 ganske almindelige røde Castrol 2T, mineralsk 2T-olie. Måske kører den 
 derfor stadig?? Den må have gået et godt stykke over 60.000 km, endnu 
 uden hovedrep.
 Det er sq svært!!!
 -- 
 Brian/Hekto
 Suzuki LS650 + GS450E
 Ska' vi lave en Pizza-racer???? (En Italo-freaket Japs'er)
 Medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto .... What about www.mc-portalen.com  ?
            
             |  |  | 
    Rune Larsen (09-07-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Rune Larsen
 | 
 Dato :  09-07-03 14:25
 | 
 |  | Hekto wrote:
 
 > Umiddelbart ville jeg overveje at anvende semi-syntetisk. Det burde
 > give en passende kombination.
 
 Det er jeg ikke helt sikker på jeg ville gøre.
 De fleste semisyntetiske olie bliver markedsført som "scooter-olie" eller
 olie til low-performance maskiner. Disse er ikke så hårdt belastede, og
 måske netop derfor er der proppet masser af polybuten i dem, så de ikke
 ryger!
 
 > Min gamle RD350, som hans har købt, havde 'hele livet' kørt på den
 > ganske almindelige røde Castrol 2T, mineralsk 2T-olie. Måske kører den
 > derfor stadig?? Den må have gået et godt stykke over 60.000 km, endnu
 > uden hovedrep.
 
 Min TZR har kørt på semisyntetisk olie det meste af tiden. Den har tydelige
 blå krydspinde men krumtapsølerne er fine.
 
 > Det er sq svært!!!
 
 Meget.
 Som jeg læser yamahaha's rapport, er "ester-oil for biodegradeability"
 temmeligt godt. F.eks. Motuls bio 2t er sådan en olie, har jeg fundet ud af
 idag.
 
 /Rune
 
 
 |  |  | 
     Hekto (09-07-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Hekto
 | 
 Dato :  09-07-03 14:55
 | 
 |  | 
 
            In article <%IUOa.15233$Kb2.757016@news010.worldonline.dk>, 
 rune.larsen@tiscali.dk says...
 > Som jeg læser yamahaha's rapport, er "ester-oil for biodegradeability"
 > temmeligt godt. F.eks. Motuls bio 2t er sådan en olie, har jeg fundet ud af
 > idag.
 > 
 > 
 Det kunne være vejen frem!?
 Krydspinden er nok den hårdest belastede del, smøre og 
 temperaturmæssigt. I modsætning til sølen er den dog enkel at 
 udskifte.
 Det er ikke utænkeligt at du har ret m.h.t. 'scooter-olie'.
 Vi må kræve indholdsdeklaration!!!
 -- 
 Brian/Hekto
 Suzuki LS650 + GS450E
 Ska' vi lave en Pizza-racer???? (En Italo-freaket Japs'er)
 Medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto .... What about www.mc-portalen.com  ?
            
             |  |  | 
      Rune Larsen (09-07-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Rune Larsen
 | 
 Dato :  09-07-03 15:16
 | 
 |  | Hekto wrote:
 
 > Vi må kræve indholdsdeklaration!!!
 
 Absolut!
 Jeg har brugt en del tid idag på at kigge på div. fabrikanters hjemmeside,
 og det er det sædvanlige salgsgas der står der. De eneste der er lidt mere
 liberale med deres produktoplysninger er shell, hvor man kan hente et par
 pdf'er med nogen få informationer, men stadig intet om PB indholdet.
 
 Og nu vi snakker om olie, så vil jeg godt høre om der er nogen der kender et
 sted man kan få Motul Bio2T, og hvad det koster.
 Jeg vil osse godt høre priser på Castrol A747.
 
 /Rune
 
 
 |  |  | 
       Claus (10-07-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Claus
 | 
 Dato :  10-07-03 03:31
 | 
 |  | 
 "Rune Larsen" <rune.larsen@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
 news:wsVOa.15244$Kb2.758811@news010.worldonline.dk...
 > Jeg vil osse godt høre priser på Castrol A747.
 Den sidste liter jeg købte, kostede 160.00 kr men vores forbrug er meget
 lavt, ganske få banedage, så det gør ikke så meget.    Claus
            
             |  |  | 
        Rune Larsen (10-07-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Rune Larsen
 | 
 Dato :  10-07-03 09:33
 | 
 |  | 
 
            Claus wrote:
 > Den sidste liter jeg købte, kostede 160.00 kr men vores forbrug er meget
 > lavt, ganske få banedage, så det gør ikke så meget.    Det er vist nogenlunde det samme jeg har givet... Jeg syntes dog stadig det
 er p****dyrt.
 /Rune
            
             |  |  | 
     Hans Joergensen (10-07-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Hans Joergensen
 | 
 Dato :  10-07-03 14:51
 | 
 |  | 
 
            Rune Larsen wrote:
 > De fleste semisyntetiske olie bliver markedsført som "scooter-olie" eller
 > olie til low-performance maskiner. Disse er ikke så hårdt belastede, og
 > måske netop derfor er der proppet masser af polybuten i dem, så de ikke
 > ryger!
 De fleste semisyntetiske jeg har prøvet ryger, og ganske meget
 endda..
 // Hans
 -- 
 UNIX Admin søger arbejde, http://nathue.dk/?page=cv |  |  | 
      Rune Larsen (11-07-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Rune Larsen
 | 
 Dato :  11-07-03 14:50
 | 
 |  | Hans Joergensen wrote:
 
 > De fleste semisyntetiske jeg har prøvet ryger, og ganske meget
 > endda..
 
 På de motorer jeg har prøvet på, forsvinder røgen lisså snart motoren er
 varm. Det er fælles for alle olierne, både halvsynt. fudsynt. og
 castor-olie.
 Jeg syns jeg kan se ud af resten af indlæggene her i tråden, at du skal ha
 justeret din oliepumpe lidt.
 
 /Rune
 
 
 |  |  | 
       Hans Joergensen (11-07-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Hans Joergensen
 | 
 Dato :  11-07-03 15:13
 | 
 |  | Rune Larsen wrote:
 > På de motorer jeg har prøvet på, forsvinder røgen lisså snart motoren er
 > varm. Det er fælles for alle olierne, både halvsynt. fudsynt. og
 > castor-olie.
 
 De vil jo altid ryge lidt ...
 
 > Jeg syns jeg kan se ud af resten af indlæggene her i tråden, at du skal ha
 > justeret din oliepumpe lidt.
 
 Næh .. :) så længe den kører over 300km/l så må den være fin.
 
 // Hans
 --
 RD350 YPVS - Supporting global warming since 1985
 
 
 |  |  | 
        Pwh (11-07-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Pwh
 | 
 Dato :  11-07-03 16:00
 | 
 |  | Hans Joergensen wrote:
 >
 > Næh .. :) så længe den kører over 300km/l så må den være fin.
 >
 > // Hans
 
 Og hvis den begynder at kører over 300km/T er den rigtigt fin :)
 
 /Jens
 
 
 
 
 |  |  | 
         Hans Joergensen (11-07-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Hans Joergensen
 | 
 Dato :  11-07-03 16:57
 | 
 |  | 
 
            Pwh wrote:
 >> Næh .. :) så længe den kører over 300km/l så må den være fin.
 > Og hvis den begynder at kører over 300km/T er den rigtigt fin :)
 Så skal den nok lige ha' en anden gearing først .. redline nås ved
 190km/t ... :)
 Gad vide hvor hurtigt en RD kan spæne med sådan et 530cc cylindersæt
 med en påstået effekt på 125-135hk ? :)
 // Hans, der gætter på hurtigere end stellet kan klare
 -- 
 Jeg - og andre - bliver gladest hvis man følger retningslinierne 
 på http://www.usenet.dk/netikette/  .. på forhånd tak :)
            
             |  |  | 
        Rune Larsen (12-07-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Rune Larsen
 | 
 Dato :  12-07-03 10:20
 | 
 |  | 
 
            Hans Joergensen wrote:
 > De vil jo altid ryge lidt ...
 Du startede ellers med at sige de "ryger ganske meget"    En smule ved voldsom gasgivning, men det er kun fordi så giver oliepumpen jo
 et ordentligt skud med det samme, inden omdrejningerne er steget.
 
 > Næh .. :) så længe den kører over 300km/l så må den være fin.
 Det kiommer jo temmeligt meget an på hvor meget benzin du sender igennem på
 samme tid.
 Min er regnet ud til at køre på ca 2½ procent. Det er fint med mig, da det
 sparer på olieudgifterne, og heller ikke ryger så meget.
 /Rune
            
             |  |  | 
         Hans Joergensen (12-07-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Hans Joergensen
 | 
 Dato :  12-07-03 11:04
 | 
 |  | 
 
            Rune Larsen wrote:
 >> De vil jo altid ryge lidt ...
 > Du startede ellers med at sige de "ryger ganske meget"    > En smule ved voldsom gasgivning, men det er kun fordi så giver oliepumpen jo
 > et ordentligt skud med det samme, inden omdrejningerne er steget.
 Den ryger ganske voldsomt ved bykørsel .. ;) der bliver den nemlig
 ikke ordentlig gennemvarm hvorfor den lægger røgsignaler hver gang
 man accelererer hårdt (hvilket er meget sjældent).
 >> Næh .. :) så længe den kører over 300km/l så må den være fin.
 > Det kiommer jo temmeligt meget an på hvor meget benzin du sender igennem på
 > samme tid.
 > Min er regnet ud til at køre på ca 2½ procent. Det er fint med mig, da det
 > sparer på olieudgifterne, og heller ikke ryger så meget.
 Jeg har beregnet at min ligger på ca. 3 ... 
 // Hans
 -- 
http://rd350.nathue.dk  - Breaking the ozone-layer since 1985
            
             |  |  | 
          Rune Larsen (12-07-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Rune Larsen
 | 
 Dato :  12-07-03 21:36
 | 
 |  | 
 
            Hans Joergensen wrote:
 > Den ryger ganske voldsomt ved bykørsel .. ;) der bliver den nemlig
 > ikke ordentlig gennemvarm hvorfor den lægger røgsignaler hver gang
 > man accelererer hårdt (hvilket er meget sjældent).
 Hvor mange liter vand er der på sådan en RD'er?
 Min TZR med 1.3 liter har vandet oppe i driftstemperatur på ca. 5 minutters
 kørsel.
 Hvis du kører mindre end det skal du sgu til og ta cyklen noget oftere!    /Rune
            
             |  |  | 
           Pwh (13-07-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Pwh
 | 
 Dato :  13-07-03 09:17
 | 
 |  | Rune Larsen wrote:
 > Hans Joergensen wrote:
 >
 >
 >> Den ryger ganske voldsomt ved bykørsel .. ;) der bliver den nemlig
 >> ikke ordentlig gennemvarm hvorfor den lægger røgsignaler hver gang
 >> man accelererer hårdt (hvilket er meget sjældent).
 >
 > Hvor mange liter vand er der på sådan en RD'er?
 > Min TZR med 1.3 liter har vandet oppe i driftstemperatur på ca. 5
 > minutters kørsel.
 
 Min KR-1'er er også oppe på driftstemperatur efter ca 5 min.
 Men den er nok ikke ligefrem gennemvarm.
 Den får ihvertilfælde ikke kniven før jeg har kørt 6-8 km.
 Jeg synes også kun at den ryger når ved koldstart og når den bliver fyret af.
 Kan man forestille sig at Hans'es RD'er måske trækker motorolie
 op fra krumtappen ?. Den har jo trods alt kørt 60kkm og er måske
 ikke helt tæt ved lejerne. Chekker du oliestanden i gearkassen ind imellem ?.
 
 /Jens
 
 
 
 
 |  |  | 
            Hans Joergensen (13-07-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Hans Joergensen
 | 
 Dato :  13-07-03 13:14
 | 
 |  | 
 
            Pwh wrote:
 > Jeg synes også kun at den ryger når ved koldstart og når den bliver fyret af.
 > Kan man forestille sig at Hans'es RD'er måske trækker motorolie
 > op fra krumtappen ?. Den har jo trods alt kørt 60kkm og er måske
 > ikke helt tæt ved lejerne. Chekker du oliestanden i gearkassen ind imellem ?.
 Ja, den har ikke brugt noget synligt siden jeg skiftede olie i
 vinters .. og den har vel kørt en 5-6000km i år.
 // Hans
 -- 
http://rd350.nathue.dk  - Breaking the ozone-layer since 1985
            
             |  |  | 
             Pwh (13-07-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Pwh
 | 
 Dato :  13-07-03 13:27
 | 
 |  | Hans Joergensen wrote:
 > Pwh wrote:
 >> Jeg synes også kun at den ryger når ved koldstart og når den bliver
 >> fyret af. Kan man forestille sig at Hans'es RD'er måske trækker
 >> motorolie
 >> op fra krumtappen ?. Den har jo trods alt kørt 60kkm og er måske
 >> ikke helt tæt ved lejerne. Chekker du oliestanden i gearkassen ind
 >> imellem ?.
 >
 > Ja, den har ikke brugt noget synligt siden jeg skiftede olie i
 > vinters .. og den har vel kørt en 5-6000km i år.
 >
 
 Ok, det var også bare en tanke at den måske trak noget olie op fra gearkassen.
 Men du kan jo evnt stille blandingspumpen til det fabrikken forskriver
 i stedet for at give den lidt ekstra, hvis du synes at den sviner for meget.
 
 /Jens
 
 
 
 
 |  |  | 
           Hans Joergensen (13-07-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Hans Joergensen
 | 
 Dato :  13-07-03 13:13
 | 
 |  | 
 
            Rune Larsen wrote:
 >> Den ryger ganske voldsomt ved bykørsel .. ;) der bliver den nemlig
 >> ikke ordentlig gennemvarm hvorfor den lægger røgsignaler hver gang
 >> man accelererer hårdt (hvilket er meget sjældent).
 > Hvor mange liter vand er der på sådan en RD'er?
 > Min TZR med 1.3 liter har vandet oppe i driftstemperatur på ca. 5 minutters
 > kørsel.
 > Hvis du kører mindre end det skal du sgu til og ta cyklen noget oftere!    Stempler og cylinder bliver stadig mindre varm end den gør når
 maskinen ligger med 7-10000rpm på en landevej.. det er i hvertfald
 min teori ;)
 Iøvrigt er der vist ca. lidt over en liter vand, og den åbner
 termostaten efter ca. 5-7 minutters kørsel.
 // Hans
 -- 
 ringdingelingdingdingdingdingringelingeding 
            
             |  |  | 
            Pwh (13-07-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Pwh
 | 
 Dato :  13-07-03 13:35
 | 
 |  | 
 
            Hans Joergensen wrote:
 > Rune Larsen wrote:
 >>> Den ryger ganske voldsomt ved bykørsel .. ;) der bliver den nemlig
 >>> ikke ordentlig gennemvarm hvorfor den lægger røgsignaler hver gang
 >>> man accelererer hårdt (hvilket er meget sjældent).
 >> Hvor mange liter vand er der på sådan en RD'er?
 >> Min TZR med 1.3 liter har vandet oppe i driftstemperatur på ca. 5
 >> minutters kørsel.
 >> Hvis du kører mindre end det skal du sgu til og ta cyklen noget
 >> oftere!    >
 > Stempler og cylinder bliver stadig mindre varm end den gør når
 > maskinen ligger med 7-10000rpm på en landevej.. det er i hvertfald
 > min teori ;)
 >
 Jeg tror faktisk at den bliver varmest ved bykørsel.
 Der kommer jo næsten ingen fartvind til køleren.
 > Iøvrigt er der vist ca. lidt over en liter vand, og den åbner
 > termostaten efter ca. 5-7 minutters kørsel.
 >
 Det gør KR-1'eren også. Jeg syntes bare ikke at den RD'er
 jeg havde for 6 år tilbage gjorde sig specielt bemærket ved at ose.
 Undtagen ved koldstart og ved pludselig gasgivning, motoren havde også kun kørt 12kkm.
 Kan man så forstille sig at dine potter er sovset helt ind i uforbrændt olie. Det vil vel så
 ligge og ose noget når potterne bliver varme.
 /Jens
            
             |  |  | 
             Hans Joergensen (13-07-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Hans Joergensen
 | 
 Dato :  13-07-03 16:17
 | 
 |  | 
 
            Pwh wrote:
 > Det gør KR-1'eren også. Jeg syntes bare ikke at den RD'er
 > jeg havde for 6 år tilbage gjorde sig specielt bemærket ved at ose.
 > Undtagen ved koldstart og ved pludselig gasgivning, motoren havde også kun kørt 12kkm.
 > Kan man så forstille sig at dine potter er sovset helt ind i uforbrændt olie. Det vil vel så
 > ligge og ose noget når potterne bliver varme.
 Det kan godt være jeg har skrevet et eller andet på en fjollet
 måde...
 Den oser faktisk kun som du skriver ved koldstart, og pludselig
 gasgivning efter lang tids kørsel med let gas.. eller lige efter
 opvarmning
 Til gengæld lægger den så også en ret stor sky i de to tilfælde.. ;)
 // Hans
 -- 
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=43 |  |  | 
              Pwh (13-07-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Pwh
 | 
 Dato :  13-07-03 20:10
 | 
 |  | Hans Joergensen wrote:
 >
 > Det kan godt være jeg har skrevet et eller andet på en fjollet
 > måde...
 >
 Næ, det er nok os der ikke har fattet en meter som sædvanligt ;)
 
 > Den oser faktisk kun som du skriver ved koldstart, og pludselig
 > gasgivning efter lang tids kørsel med let gas.. eller lige efter
 > opvarmning
 >
 > Til gengæld lægger den så også en ret stor sky i de to tilfælde.. ;)
 >
 
 Så er der jo en god chanche for at det bare er fordi at du kører på mineralsk olie.
 Men går RD'eren godt på det, så op i rø... med at den oser når du fyrer den af :D
 
 /Jens
 
 
 
 
 |  |  | 
       Armand (12-07-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Armand
 | 
 Dato :  12-07-03 13:19
 | 
 |  | 
 Rune Larsen <rune.larsen@tiscali.dk> skrev i en
 news:cgzPa.16624$Kb2.843101@news010.worldonline.dk...
 >
 > På de motorer jeg har prøvet på, forsvinder røgen lisså snart motoren er
 > varm. Det er fælles for alle olierne, både halvsynt. fudsynt. og
 > castor-olie.
 > Jeg syns jeg kan se ud af resten af indlæggene her i tråden, at du skal ha
 > justeret din oliepumpe lidt.
 
 - - - - endsamt vænne sig fra tung gasgivning => Hellere ét gear lavere end
 nytteløs(!) tung gasgivning!  :-/
 
 --
 Armand.
 
 
 
 
 
 
 |  |  | 
        Hans Joergensen (13-07-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Hans Joergensen
 | 
 Dato :  13-07-03 13:17
 | 
 |  | 
 
            Armand wrote:
 > - - - - endsamt vænne sig fra tung gasgivning => Hellere ét gear lavere end
 > nytteløs(!) tung gasgivning!  :-/
 Hvis den var rettet på mig vil jeg godt lige sige at den kører i
 absolut lavest mulige gear ved bykørsel .. men der er nu grænser for
 hvor lav belastning den bryder sig om at køre ved uden at gå over i
 '4takt' (hvilket lyder utroligt grimt når den af og til kun gør det
 på den ene cylinder;)
 // Hans
 -- 
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=43 |  |  | 
       Hekto (12-07-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Hekto
 | 
 Dato :  12-07-03 19:50
 | 
 |  | 
 
            In article <cgzPa.16624$Kb2.843101@news010.worldonline.dk>, Rune Larsen 
 says...
 > Hans Joergensen wrote:
 > 
 > > De fleste semisyntetiske jeg har prøvet ryger, og ganske meget
 > > endda..
 > 
 > På de motorer jeg har prøvet på, forsvinder røgen lisså snart motoren er
 > varm. Det er fælles for alle olierne, både halvsynt. fudsynt. og
 > castor-olie.
 > Jeg syns jeg kan se ud af resten af indlæggene her i tråden, at du skal ha
 > justeret din oliepumpe lidt.
 > 
 > /Rune
 > 
 Du skal tage alderen på konstruktionen i betragtning.
 Den er lavet til væsentligt dårligere olier end vi har i dag, og derfor 
 er doceringen ca. 3% i snit.
 -- 
 /Hekto
 Suzuki LS650 + GS450E
 Ska' vi bygge en Pizza-Racer? (en Italo-Freaket Japs'er)
 Medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto  - hekto@dkfritidmotorcykelDOTdk
http://dfm.nathue.dk/Hekto .... What about www.mc-portalen.com  ?
            
             |  |  | 
        Rune Larsen (12-07-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Rune Larsen
 | 
 Dato :  12-07-03 21:34
 | 
 |  | 
 
            Hekto wrote:
 > Du skal tage alderen på konstruktionen i betragtning.
 > Den er lavet til væsentligt dårligere olier end vi har i dag, og derfor
 > er doceringen ca. 3% i snit.
 Det kunne jo så passende justeres ind, nu hvor ejeren er opmærksom på at
 nyere olier er bedre    /Rune
            
             |  |  | 
         Hekto (12-07-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Hekto
 | 
 Dato :  12-07-03 23:09
 | 
 |  | 
 
            In article <hh_Pa.17596$Kb2.914743@news010.worldonline.dk>, Rune Larsen 
 says...
 > Det kunne jo så passende justeres ind, nu hvor ejeren er opmærksom på at
 > nyere olier er bedre    > 
 Ja; men efter hvad?
 Mærker og indstillinger er ud fra 'gammal' olie.
 Haynes opgiver dog et kvantum olie, efter et opgivent antal 
 omdrejninger; men jeg ville nok bare lade den stå som oprindeligt 
 justeret. Hvorfor eksperiemntere? ... det kan hurtigt koste!
 -- 
 /Hekto
 Suzuki LS650 + GS450E
 Ska' vi bygge en Pizza-Racer? (en Italo-Freaket Japs'er)
 Medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto  - hekto@dkfritidmotorcykelDOTdk
http://dfm.nathue.dk/Hekto .... What about www.mc-portalen.com  ?
            
             |  |  | 
          Pwh (13-07-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Pwh
 | 
 Dato :  13-07-03 09:22
 | 
 |  | 
 
            Hekto wrote:
 > In article <hh_Pa.17596$Kb2.914743@news010.worldonline.dk>, Rune
 > Larsen says...
 >> Det kunne jo så passende justeres ind, nu hvor ejeren er opmærksom
 >> på at nyere olier er bedre    >>
 >
 > Ja; men efter hvad?
 > Mærker og indstillinger er ud fra 'gammal' olie.
 >
 > Haynes opgiver dog et kvantum olie, efter et opgivent antal
 > omdrejninger; men jeg ville nok bare lade den stå som oprindeligt
 > justeret. Hvorfor eksperiemntere? ... det kan hurtigt koste!
 Det ville jeg sgu heller ikke turde begynde at eksperimenterer med.
 Hvis den kører fint med den nuværende indstilling er der ingen grund
 til at rører ved det. Hvis motoren kokser til skal den måske stille lidt ned.
 /Jens
            
             |  |  | 
           Hekto (13-07-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Hekto
 | 
 Dato :  13-07-03 10:17
 | 
 |  | 
 
            In article <3f11181f$0$13215$edfadb0f@dread15.news.tele.dk>, Pwh 
 says...
 > Det ville jeg sgu heller ikke turde begynde at eksperimenterer med.
 > Hvis den kører fint med den nuværende indstilling er der ingen grund
 > til at rører ved det. Hvis motoren kokser til skal den måske stille lidt ned.
 > 
 > 
 De fleste pumper varierer den mulige slaglængde af stemplet ved at man 
 drejer en eksentrik eller lign. anordning med kablet. 
 D.v.s. at man kan 'dreje' den over en vinkel på højst 180 grader for at 
 regulere oliemængden.
 På RD'eren går doseringen fra x1 til x10, fra min til max.
 KR-1'en ka' jeg ikke huske.
 Skal man derfor justere oliemængden ned, tror jeg at man skal justere 
 uforholdsmæssigt meget på kablet, eller modificere selve pumpen.Det 
 bliver vist svært sådan lige at afgøre hvor man er hende, når man 
 begiver sig ud på lande vejen.
 Dog vil man nok få et hint, til 3-5.000 kr., når den siger 
 SKRIIIIIIIIII - BONK! ;0)
 Vedr. utætte simmerringe ud til gearkassen, viser dette sig på en RD'er 
 normalt i venstre side, og nok sjældnere i begge sider samtidig - men 
 det er en mulighed. Dog vil den så som regel ryge hele tiden, ved 
 belastning, også i varm tilstand.
 Bimota var smartere, og smøre hovedlejerne direkte med gearkasseolien, 
 selv om dette selvfølgelig stadig kræver tætning ind til krumtappen.
 -- 
 /Hekto
 Suzuki LS650 + GS450E
 Ska' vi bygge en Pizza-Racer? (en Italo-Freaket Japs'er)
 Medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto  - hekto@dkfritidmotorcykelDOTdk
http://dfm.nathue.dk/Hekto .... What about www.mc-portalen.com  ?
            
             |  |  | 
            Pwh (13-07-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Pwh
 | 
 Dato :  13-07-03 13:41
 | 
 |  | Hekto wrote:
 > In article <3f11181f$0$13215$edfadb0f@dread15.news.tele.dk>, Pwh
 > says...
 >> Det ville jeg sgu heller ikke turde begynde at eksperimenterer med.
 >> Hvis den kører fint med den nuværende indstilling er der ingen grund
 >> til at rører ved det. Hvis motoren kokser til skal den måske stille
 >> lidt ned.
 >>
 > Skal man derfor justere oliemængden ned, tror jeg at man skal justere
 > uforholdsmæssigt meget på kablet, eller modificere selve pumpen.Det
 > bliver vist svært sådan lige at afgøre hvor man er hende, når man
 > begiver sig ud på lande vejen.
 > Dog vil man nok få et hint, til 3-5.000 kr., når den siger
 > SKRIIIIIIIIII - BONK! ;0)
 
 Jeg forstillede mig også kun at Hans stille pumpen til det fabrikken forskrev.
 Jeg havde fået forståelsen af at pumpen var stillet lidt gavmildt
 
 >
 > Vedr. utætte simmerringe ud til gearkassen, viser dette sig på en
 > RD'er normalt i venstre side, og nok sjældnere i begge sider samtidig
 > - men
 > det er en mulighed. Dog vil den så som regel ryge hele tiden, ved
 > belastning, også i varm tilstand.
 
 Det var også bare en tanke.
 
 > Bimota var smartere, og smøre hovedlejerne direkte med gearkasseolien,
 
 Det kunne du godt have fortalt inden jeg købte din KR-1'er :-II
 Så havde jeg da købt en Bimota i stedet for :D
 
 /Jens
 
 
 
 
 |  |  | 
             Hans Joergensen (13-07-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Hans Joergensen
 | 
 Dato :  13-07-03 16:19
 | 
 |  | 
 
            Pwh wrote:
 > Jeg forstillede mig også kun at Hans stille pumpen til det fabrikken forskrev.
 > Jeg havde fået forståelsen af at pumpen var stillet lidt gavmildt
 Nu er det jo Brian der har stillet den ;)
 >> Bimota var smartere, og smøre hovedlejerne direkte med gearkasseolien,
 > Det kunne du godt have fortalt inden jeg købte din KR-1'er :-II
 > Så havde jeg da købt en Bimota i stedet for :D
 Bimota'en var da vist ikke særligt god bortset fra mht.
 smøresystemet ? Den havde svjh. en del problemer med
 indsprøjtningsanlægget der gjorde at fabrikken skiftede det ud med
 kaburatorer.
 // Hans
 -- 
 Leveret af http://enterprise-server.dk "Vejen til en billig løsning"
            
             |  |  | 
              Pwh (13-07-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Pwh
 | 
 Dato :  13-07-03 20:14
 | 
 |  | 
 
            Hans Joergensen wrote:
 > Pwh wrote:
 >> Jeg forstillede mig også kun at Hans stille pumpen til det fabrikken
 >> forskrev. Jeg havde fået forståelsen af at pumpen var stillet lidt
 >> gavmildt
 >
 > Nu er det jo Brian der har stillet den ;)
 Derfor kan du jo godt selv stille den tilbage til standart indstilling.
 Det er jo ikke sikkert at Brian gider at skrue mere på din RD'er :)
 >
 >>> Bimota var smartere, og smøre hovedlejerne direkte med
 >>> gearkasseolien,
 >> Det kunne du godt have fortalt inden jeg købte din KR-1'er :-II
 >> Så havde jeg da købt en Bimota i stedet for :D
 >
 > Bimota'en var da vist ikke særligt god bortset fra mht.
 > smøresystemet ? Den havde svjh. en del problemer med
 > indsprøjtningsanlægget der gjorde at fabrikken skiftede det ud med
 > kaburatorer.
 >
 Så var det da godt at jeg købte KR-1'eren aligevel    /Jens
            
             |  |  | 
               Hans Joergensen (14-07-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Hans Joergensen
 | 
 Dato :  14-07-03 09:48
 | 
 |  | 
 
            Pwh wrote:
 >> Nu er det jo Brian der har stillet den ;)
 > Derfor kan du jo godt selv stille den tilbage til standart indstilling.
 Den der smør godt, kører godt ;)
 > Det er jo ikke sikkert at Brian gider at skrue mere på din RD'er :)
 Det kunne han da ellers godt ... 
 // Hans, nu med rids i forskærmen :o/
 -- 
 Leveret af http://enterprise-server.dk "Vejen til en professionel løsning"
            
             |  |  | 
                Hekto (14-07-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Hekto
 | 
 Dato :  14-07-03 10:28
 | 
 |  | 
 
            In article <slrnbh4ri1.1gq.haj@enterprise-server.dk>, haj@enterprise-
 server.dk says...
 > Det kunne han da ellers godt ... 
 > 
 > // Hans, nu med rids i forskærmen :o/
 > 
 At stille oliepumpen, kan klares en dag på Linien. Det tager ikke 
 mange sekunder.
 En rids!!!! =   Hva' har du lavet????
 -- 
 Brian/Hekto
 Suzuki LS650 + GS450E
 Ska' vi lave en Pizza-racer???? (En Italo-freaket Japs'er)
 Medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto .... What about www.mc-portalen.com  ?
            
             |  |  | 
                 Hans Joergensen (14-07-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Hans Joergensen
 | 
 Dato :  14-07-03 14:05
 | 
 |  | 
 
            Hekto wrote:
 > At stille oliepumpen, kan klares en dag på Linien. Det tager ikke 
 > mange sekunder.
 Hvis man ellers synes den står forkert :)
 > En rids!!!! =   Hva' har du lavet????
 En snotunge er kørt ind i den på cykel mens den holdt parkeret
 hjemme i Brønshøj ... og jeg har ingen ide om hvem det er.
 Ved nærmere eftersyn kan den muligvis poleres væk.. måske..
 // Hans
 -- 
 Red-line-shift,Red-line-shift,etc.etc.Red-Light-Stop,Repeat...
            
             |  |  | 
                  Hekto (14-07-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Hekto
 | 
 Dato :  14-07-03 20:51
 | 
 |  | 
 
            In article <slrnbh5ajr.1gq.haj@enterprise-server.dk>, Hans Joergensen 
 says...
 > Hekto wrote:
 > > At stille oliepumpen, kan klares en dag på Linien. Det tager ikke 
 > > mange sekunder.
 > 
 > Hvis man ellers synes den står forkert :)
 > 
 > > En rids!!!! =   Hva' har du lavet????
 > 
 > En snotunge er kørt ind i den på cykel mens den holdt parkeret
 > hjemme i Brønshøj ... og jeg har ingen ide om hvem det er.
 > 
 > Ved nærmere eftersyn kan den muligvis poleres væk.. måske..
 > 
 > // Hans
 > 
  Der er kun een ting at gøre!!! Landminer; men brug nu ikke 
 'opspringere' - så får du bare buler i tanken også!!! ,0)
 -- 
 /Hekto
 Suzuki LS650 + GS450E
 Ska' vi bygge en Pizza-Racer? (en Italo-Freaket Japs'er)
 Medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto  - hekto@dkfritidmotorcykelDOTdk
http://dfm.nathue.dk/Hekto .... What about www.mc-portalen.com  ?
            
             |  |  | 
             Hekto (13-07-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Hekto
 | 
 Dato :  13-07-03 19:29
 | 
 |  | 
 
            In article <3f1154be$0$13205$edfadb0f@dread15.news.tele.dk>, Pwh 
 says...
 > Jeg forstillede mig også kun at Hans stille pumpen til det fabrikken forskrev.
 > Jeg havde fået forståelsen af at pumpen var stillet lidt gavmildt
 > 
 Nej 'gavmildt' er nok i overkanten. De to streger der skal stå over for 
 hinanden, er bare lige nøjagtig forskudt.
 > >
 > 
 > > Bimota var smartere, og smøre hovedlejerne direkte med gearkasseolien,
 > 
 > Det kunne du godt have fortalt inden jeg købte din KR-1'er :-II
 > Så havde jeg da købt en Bimota i stedet for :D
 > 
 Helt afgjort! ... næppe!;0)
 Det var den model der kostede dem livet, og som var hunde, hamrende 
 dyr!!
 -- 
 /Hekto
 Suzuki LS650 + GS450E
 Ska' vi bygge en Pizza-Racer? (en Italo-Freaket Japs'er)
 Medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto  - hekto@dkfritidmotorcykelDOTdk
http://dfm.nathue.dk/Hekto .... What about www.mc-portalen.com  ?
            
             |  |  | 
              Pwh (13-07-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Pwh
 | 
 Dato :  13-07-03 21:27
 | 
 |  | Hekto wrote:
 > In article <3f1154be$0$13205$edfadb0f@dread15.news.tele.dk>, Pwh
 > says...
 >> Jeg forstillede mig også kun at Hans stille pumpen til det fabrikken
 >> forskrev. Jeg havde fået forståelsen af at pumpen var stillet lidt
 >> gavmildt
 >>
 >
 > Nej 'gavmildt' er nok i overkanten. De to streger der skal stå over
 > for hinanden, er bare lige nøjagtig forskudt.
 
 Man kan godt hører at du aldrig har fået gaver af mig siden
 du ikke ved hvad jeg mener med 'gavmildt'  :))
 
 >>>
 >>> Bimota var smartere, og smøre hovedlejerne direkte med
 >>> gearkasseolien,
 >>
 >> Det kunne du godt have fortalt inden jeg købte din KR-1'er :-II
 >> Så havde jeg da købt en Bimota i stedet for :D
 >>
 >
 > Helt afgjort! ... næppe!;0)
 > Det var den model der kostede dem livet, og som var hunde, hamrende
 > dyr!!
 
 Jaja, det skal du jo sige efter at du på det nærmeste tvang mig til
 at købe KR-1'eren selvom at jeg strittede imod på det kraftigste ;)
 Hørte du forøvrigt nogensinde fra ham fjolset der først skulle have købt den.
 Og hvordan gik det med dig og din Suki, er i begge blevet hele igen efter styrtet.
 
 /Jens (der lige har været ude og brænde lidt olie af)
 
 
 
 
 |  |  | 
               Hekto (13-07-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Hekto
 | 
 Dato :  13-07-03 22:59
 | 
 |  | 
 
            In article <3f11c1e9$0$13253$edfadb0f@dread15.news.tele.dk>, Pwh 
 says...
 > Jaja, det skal du jo sige efter at du på det nærmeste tvang mig til
 > at købe KR-1'eren selvom at jeg strittede imod på det kraftigste ;)
 > Hørte du forøvrigt nogensinde fra ham fjolset der først skulle have købt den.
 > Og hvordan gik det med dig og din Suki, er i begge blevet hele igen efter styrtet.
 > 
 ÆH-HEM!!!! Skal vi lige korrigere lidt!?
 Jeg brugte laaang tid på at advare dig! Jeg advarede dig både 
 skriftligt og mundligt imod at tage en prøvetur - ikke???
 - Og hvad skete der???? Du sate dig op på dyret, hylede rundt i 
 kvarteret og ud på Roskildevej så man kunne høre dig flere kilometer 
 væk ... og kom tilbage med et grin på, som en komfirmand, der havde 
 fået ... noget af det dér forneden, sammen med en dame, for første 
 gang!!!! Right???
 KR-1'ere gør ét eller andet ved folk!!!
 Nej, jeg sendte ham selvfølgelig høfligt en mail, og fortalte ham, at 
 jeg havde justeret svømmerhøjden, og at den nu gik helt fornuftigt; men 
 at den desværre også var blevet solgt! ;0)
 Forhåbentlig har han fundet en DKW RT125, hvis han stadig har hang til 
 2T'ere. Han havde vist ikke gjort sig helt klart hvad det var han var 
 igang med; men kun hørt om det! *GGG*
 Skulderen hænger stadig en smule, og bliver øm og træt, når den bruges 
 for meget. Den skal nu nok blive i orden ... med tiden, siger de.
 Det værdste er faktisk foden, som jeg først opdagede jeg havde slået, 
 flere dage efter. Den kom jo i klemme imellem MC og asfalt, og selv om 
 jeg havde støvler på, forstrakte jeg en sene i storretåen, som nu gerne 
 vil pege indad. Den skal simpelthen tvinges på plads igen, hvilket også 
 tager sin tid!
 Jeg kan dog godt trille rundt på GS'eren, og den opfører sig da 
 anstændigt ... over 7.000 omdr.!!!
 Vi har faktisk været på Orø i dag!
 -- 
 /Hekto
 Suzuki LS650 + GS450E
 Ska' vi bygge en Pizza-Racer? (en Italo-Freaket Japs'er)
 Medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto  - hekto@dkfritidmotorcykelDOTdk
http://dfm.nathue.dk/Hekto .... What about www.mc-portalen.com  ?
            
             |  |  | 
                Pwh (14-07-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Pwh
 | 
 Dato :  14-07-03 08:43
 | 
 |  | 
 
            Hekto wrote:
 > In article <3f11c1e9$0$13253$edfadb0f@dread15.news.tele.dk>, Pwh
 > says...
 >> Jaja, det skal du jo sige efter at du på det nærmeste tvang mig til
 >> at købe KR-1'eren selvom at jeg strittede imod på det kraftigste ;)
 >> Hørte du forøvrigt nogensinde fra ham fjolset der først skulle have
 >> købt den.
 >> Og hvordan gik det med dig og din Suki, er i begge blevet hele igen
 >> efter styrtet.
 >>
 > ÆH-HEM!!!! Skal vi lige korrigere lidt!?
 >
 > Jeg brugte laaang tid på at advare dig! Jeg advarede dig både
 > skriftligt og mundligt imod at tage en prøvetur - ikke???
 >
 > - Og hvad skete der???? Du sate dig op på dyret, hylede rundt i
 > kvarteret og ud på Roskildevej så man kunne høre dig flere kilometer
 > væk ... og kom tilbage med et grin på, som en komfirmand, der havde
 > fået ... noget af det dér forneden, sammen med en dame, for første
 > gang!!!! Right???
 Hehe, ja og så er det ikke engang løgn.
 Jeg måtte straks ind og skifte underbukser efter den testtur    >
 > KR-1'ere gør ét eller andet ved folk!!!
 Ja det er som en hysterisk RD'er der kan styrer og bremse ;)
 >
 > Nej, jeg sendte ham selvfølgelig høfligt en mail, og fortalte ham, at
 > jeg havde justeret svømmerhøjden, og at den nu gik helt fornuftigt;
 > men
 > at den desværre også var blevet solgt! ;0)
 > Forhåbentlig har han fundet en DKW RT125, hvis han stadig har hang til
 > 2T'ere. Han havde vist ikke gjort sig helt klart hvad det var han var
 > igang med; men kun hørt om det! *GGG*
 Han ved ikke hvad han har snydt sig selv for. Hvis han skal ud og finde
 en KR-1'er nu får han et problem. Jeg har holdt øje i DBA siden jeg købte din.
 Der har ikke været en eneste til salg i privat handel i hele DK siden.
 >
 > Skulderen hænger stadig en smule, og bliver øm og træt, når den bruges
 > for meget. Den skal nu nok blive i orden ... med tiden, siger de.
 > Det værdste er faktisk foden, som jeg først opdagede jeg havde slået,
 > flere dage efter. Den kom jo i klemme imellem MC og asfalt, og selv om
 > jeg havde støvler på, forstrakte jeg en sene i storretåen, som nu
 > gerne
 > vil pege indad. Den skal simpelthen tvinges på plads igen, hvilket
 > også
 > tager sin tid!
 Det er da godt at hører at der går fremad. Har du ikke en ulykkesforsikring
 hvis du nu aligevel skulle gå hen at få en varig skade.
 > Jeg kan dog godt trille rundt på GS'eren, og den opfører sig da
 > anstændigt ... over 7.000 omdr.!!!
 > Vi har faktisk været på Orø i dag!
 Fint at du kan trille lidt igen. Men det var nu Savagen jeg tænkte på
 om du havde fået reppet. Eller bliver det en vinteropgave.
 /Jens
            
             |  |  | 
    Hans Joergensen (10-07-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Hans Joergensen
 | 
 Dato :  10-07-03 14:49
 | 
 |  | 
 
            Hekto wrote:
 > Min gamle RD350, som hans har købt, havde 'hele livet' kørt på den 
 > ganske almindelige røde Castrol 2T, mineralsk 2T-olie. Måske kører den 
 > derfor stadig?? Den må have gået et godt stykke over 60.000 km, endnu 
 > uden hovedrep.
 Jeg tror faktisk slet ikke sådan en gammel konstruktion er så satans
 følsom med olien ...
 Nu smør den vist også rigeligt ? jeg har ikke checket oliepumpen
 endnu, men jeg vil personligt gætte på at den giver ihvertfald en
 lille smule mere end den skal? 
 Har du haft checket den? :)
 > Det er sq svært!!!
 Næh.. jeg kører bare på det fra tanken for tiden... den
 halvsyntetiske til knallerter ... den virker fint.
 Lige bortset fra at mine tændrør snart er ved at være lidt trætte af de
 voldsomme belægninger, jeg kunne lige så forsigtigt skralle nogle
 ca. 1mm tykke skaller halløj af isolatoren her sidst jeg havde dem ude.
 // Hans, der snart bør skifte tændrør og rense udstødninger, samt
 // lappe den anden YPVS-ventil..
 -- 
 Leveret af http://enterprise-server.dk "Vejen til en billig løsning"
            
             |  |  | 
     Hekto (10-07-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Hekto
 | 
 Dato :  10-07-03 15:00
 | 
 |  | 
 
            In article <slrnbgqrmn.88k.haj@enterprise-server.dk>, haj@enterprise-
 server.dk says...
 > Nu smør den vist også rigeligt ? jeg har ikke checket oliepumpen
 > endnu, men jeg vil personligt gætte på at den giver ihvertfald en
 > lille smule mere end den skal? 
 > 
 > Har du haft checket den? :)
 > 
 Ja, Faltisk!!!
 Du skal dog tage højde for at mængden den leverer tomgang : fuld gas = 
 1:10   =   Nåååh, ja! .... den står sådan liiige en ½ mm på den 'rigtige' side af 
 stregen på oliepumpen ... just in case - You Know!?
 -- 
 Brian/Hekto
 Suzuki LS650 + GS450E
 Ska' vi lave en Pizza-racer???? (En Italo-freaket Japs'er)
 Medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto .... What about www.mc-portalen.com  ?
            
             |  |  | 
      Hans Joergensen (10-07-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Hans Joergensen
 | 
 Dato :  10-07-03 15:08
 | 
 |  | 
 
            Hekto wrote:
 > Nåååh, ja! .... den står sådan liiige en ½ mm på den 'rigtige' side af 
 > stregen på oliepumpen ... just in case - You Know!?
 Det er helt fint med mig :)
 Den soder iøvrigt heller ikke mere end at YVPS'en stadig siger wrrr
 wrrr på den rigtige måde når man slår tændingen til .. :) 
 // Hans
 -- 
http://rd350.nathue.dk  - still smoking
            
             |  |  | 
 |  |