Søvn - er det for meget
Fra : Anja

Dato : 08-07-03 12:49

Hej

Jeg har en dreng på knapt 20 måneder og jeg syntes han sover meget...
Jeg ved godt at nogle børn sover mere end andre men min søn sover 12-13
timer om natten og 3½ - 4 timer om dagen - er det ikke meget?
Det er ikke fordi han er syg for han spise normalt (meget i forhold til
mange børn) - han tonser dog også meget rundt når han er vågen. Han er ikke
til det med at sidde stille men alligevel syntes jeg det er meget han
sover..
Anja

--
Tjek www.holdum.dk det kan være vi lige har det du mangler...

Fra : Ikaros

Dato : 08-07-03 13:28

Jeg har også en søn på knap 20 måneder og han har nøjagtigt det samme
søvnmønster som du beskriver.

Jeg tror det er meget normalt.........

Valdemar

Fra : Nette

Dato : 08-07-03 13:44

"Anja" skrev i en meddelelse
> [...]
ikke
> til det med at sidde stille men alligevel syntes jeg det er meget han

Jeg synes det lyder meget normalt. 12 time rom natten er helt normalt, og
dagssøvnen kan variere meget fra barn til barn.
Hvis han sover så meget, er det da fordi, han har brug for det. Hvis du
synes det bliver for meget, så snak med lægen eller sundhedsplejersken om
det.

Nette

Fra : Søren B Rasmussen

Dato : 08-07-03 18:54

Hej Anja....

Det er helt normalt. Du skal tænke på de små ben og alt den aktivitet samt
alt det nye, de kære små for ind til deres sanser. Du skal bare nyde det, så
længe
det vare..altså positivt ment ....

Han går ikke i institution?...hvis ikke og han skal på et tidspunkt vil du
nok opleve
lige som jeg, at han vil falde i søvn hen over bordet ved maden....og
derefter sove
til næste morgen....også helt normalt...

Mange hilsner fra Bianca

Fra : Anja

Dato : 08-07-03 20:02

Tak for jeres svar. Jeg syntes bare det er meget at han sover - men jeg tror
altså også at han er som han skal være..
Anja

--
Tjek www.holdum.dk det kan være vi lige har det du mangler...

Fra : Per Pedersen

Dato : 13-07-03 18:53

hej
jeg har selv en søn på 14 måneder han kan sove hele tiden men det siges at
alt er vel men jeg ved med mig selv at jeg nogen gange bare må strække han
lidt mere om dagen og så lade være med at lade han sove tre timer om dagen i
stedet for en time og så kommer han i seng kl 19.30 om aften og sover til ti
om morgen men jeg ville nok tænke over om din mangler jern hvis jeg var dig
fordi det er jeg fået afvide at det kan være derfor at min sover for meget
det er jo ikke godt at de sover så meget fordi de skal jo udvikle sig og det
gør de ikke når de sover så meget selvom de virker trætte så prøv at
underholde din med noget spændene og så plejer det at gå over det er jo mest
normalt at de sover højest 10 timer i døgnet. Tænk over mit råd og skriv
tilbage, hvis du bliver mere i tvivl.

Hilsen Tanja..