ProFTPd og RAM ?
Fra : Sparre

Dato : 08-07-03 12:51

Hejsa

Har en ProFTP kørende, når jeg over lan(100mbit) up/downloader store filer
sluger den rammene i maskinen ned så der kun er godt 4 MB tilbage hvilket
resulterer i at ALT andet på maskinen ikke rigtig kan lave noget nogen
der kender til problemet, tror det kan have noget at gøre med hastigheden,
men det er det samme ved 6-8 MB/s som ved 2 MB/s

Maskinen er en
AMD 1400 Mhz
2x128 MB PC133 RAM
1x30GB IBM 7200 RPM HDD

--
Sparre

Fra : Rasmus Bøg Hansen

Dato : 08-07-03 13:27

"Sparre" <christian@etdomæne.dk> writes:

> Har en ProFTP kørende, når jeg over lan(100mbit) up/downloader store filer
> sluger den rammene i maskinen ned så der kun er godt 4 MB tilbage hvilket

Er du sikker på, de ikke blot er brugt til buffere/cache?

> resulterer i at ALT andet på maskinen ikke rigtig kan lave noget nogen
> der kender til problemet, tror det kan have noget at gøre med hastigheden,
> men det er det samme ved 6-8 MB/s som ved 2 MB/s

Hvad siger logfilerne?
Hvilken slags netkort har du?
Hvilket OS?

100mbit resulterer i den del diskaktivitet - er du sikker på, det ikke
blot er diskaktiviteten, der sløver maskinen ned?

/Rasmus

There are three kinds of lies:
lies, politics and statistics.

Fra : Sparre

Dato : 08-07-03 13:58

> Hvad siger logfilerne? - ikke et problem der optræder i logfilerne
> Hvilken slags netkort har du? - Realtek
> Hvilket OS? - Debian
>
> 100mbit resulterer i den del diskaktivitet - er du sikker på, det ikke
> blot er diskaktiviteten, der sløver maskinen ned?

Kan se med "top" at rammene er nede, kan så se at så snart ftp sessionen er
slut hopper rammene tilbage igen så...

--
Sparre

Fra : Thomas S. Iversen

Dato : 08-07-03 14:09

In article <beef4b$ng5$1@dknews.tiscali.dk>, Sparre wrote:

> Kan se med "top" at rammene er nede, kan så se at så snart ftp sessionen er
> slut hopper rammene tilbage igen så...

Du mener free mem? Det er din diskcache der bliver fyldt med 100MB/sek. Hvor
hurtige diske har du? Hvis du skal starte et program bliver diskcachen gjort
tilsvarende mindre, men det tager selvfoelgelig lidt tid hvis du
har langsomme diske.

Thomas, Vanloese