Ud med højttaleren i modem´et !!!
Fra : Peter Sørensen

Dato : 01-04-01 01:07

Jeg for pip af den larm mit moden laver, hver gang jeg ringer op.
Jeg kunne godt tænke mig at lodde højttaleren af printkortet.
Er der nogen der ved og det giver problemer med printkortets øvrige
funktioner ???

Mvh. -MOGENS-

Fra : Søren Friis

Dato : 01-04-01 13:15

I stedet for skulle du gå ind i egenskaberne for din opkaldsforbindelse,
finde der hvor man kan indtaste AT-kommandoer, og skrive "AT M0" (det er en
nul tilsidst). Så skulle højttaleren være slået fra!

Mvh Søren

Fra : Søren Bügel

Dato : 01-04-01 13:21

Eller osse kan du da bare skrue ned for lyden under egenskaber for dit
modem.

--

/Søren

Fra : Søren Friis

Dato : 01-04-01 13:26

> Eller osse kan du da bare skrue ned for lyden under egenskaber for dit
> modem.

Det virker ikke altid... det gør den anden metode.

/SF

Fra : The MaXx

Dato : 01-04-01 19:05

> [...]
en
> nul tilsidst). Så skulle højttaleren være slået fra!

Er AT-kommandoer ikke forskellige fra modem til modem?

The MaXx

Fra : Martin Bangsø

Dato : 01-04-01 21:03

On Sun, 1 Apr 2001 20:05:08 +0200, The MaXx wrote:

> Er AT-kommandoer ikke forskellige fra modem til modem?

Nej.

--
Martin Bangsø * http://home.dkik.dk/~martin_b

Fra : Thomas Braad Toft

Dato : 01-04-01 21:54

On Sun, 01 Apr 2001 22:03:27 +0200, Martin Bangsø <martin_b@iname.com>
wrote:

>Nej.

Øh....det er vist en sandhed med visse modifikationer ?
Der findes kommandoer til Rockwell chips, Lucent chips, US Robotics
chips osv. De er (desværre) ikke ens....

---
Mvh.

Thomas Braad Toft
Ansat hos TDC Internet A/S, men repræsenterer sig selv på UseNet

Fra : Kasper Pedersen

Dato : 01-04-01 22:16

De er ihvertfald forskellige !!!

Fra : Søren Friis

Dato : 02-04-01 00:02

Højttaler kommandoen skulle være det samme for de fleste modems.

Fra : Roland Hansen

Dato : 01-04-01 21:12

"The MaXx" <the_maxx@email.dk> skrev i en meddelelse
> Er AT-kommandoer ikke forskellige fra modem til modem?
>
> The MaXx

Hej

Jo nogle af dem er forskellige, men der er også nogle af dem der er ens,
hvis modemet er Hayes-kompatible, hvilket jeg tror de fleste, hvis ikke
alle, modem er idag.

Hilsen

Roland

Fra : N/A

Dato : 02-04-01 00:04

Fra : Søren Friis

Dato : 02-04-01 00:04

Hej igen... Jeg kører PT win2k, og kan ikke finde AT kommando stedet, men
det er en lang hvid tekstboks, som plejer at være nederst i et eller andet
vindue under modem indstillinger... Kan heller ikke huske hvad der står...
men noget med yderligere indstillinger eller sådan... virker ihf. under
win95/98 og Me!

Fra : Claus Nielsen

Dato : 02-04-01 22:04

> [...]
>Jeg kunne godt tænke mig at lodde højttaleren af printkortet.
>Er der nogen der ved og det giver problemer med printkortets øvrige

Jeg fik også spat af højttaleren i mit Aceex modem. Selvom jeg skruede
ned på laveste lydstyrke inde i opsætningen af modemet, var lyden
stadig alt for høj efter min smag. At slukke helt for lyden synes jeg
heller ikke var godt, for så kan man ikke rigtig følge med i hvordan
opkoblingen forløber.

Så jeg loddede en modstand i serie med højttaleren (220 ohms
effektmodstand tror jeg nok, kan dog ikke huske det nøjagtigt).
Resultatet var en nærmest skøn melodi

Mvh Claus

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 03-04-01 07:10

> Så jeg loddede en modstand i serie med højttaleren (220 ohms
> effektmodstand tror jeg nok, kan dog ikke huske det nøjagtigt).
> Mvh Claus

Eller er en klat silikone også en hurtig nem støjdæmning ...

/A