Kender du Dorte Kjærulff?
Fra : Mona

Dato : 08-07-03 09:52

Hejsa.

Kender du Dorte Kjærulff?

Hun har tidligere været ejer af mine hest Lutana (Mule) og Tica,
som jeg utrolig gerne vil vide mere om, f.eks. hvilken race
Lutana er.

Hvis jeg nu ikke finde Dorte, kan man så på en eller anden måde
så nogenlunde race-bestemme en hest eller er det helt umuligt?

Jeg har en bog med hesteracer, men umiddelbart synes jeg der er
mange som ligner hinanden... (amatør!)

Med venlig hilsen

Mona

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 08-07-03 09:56

"Mona" <mismo@post.tele.dk> wrote in message

> Hejsa.
>
> Kender du Dorte Kjærulff?

Nej

> [...]
> så nogenlunde race-bestemme en hest eller er det helt umuligt?
>
> Jeg har en bog med hesteracer, men umiddelbart synes jeg der er

Er der specielle kendetegn så som:
- krysemærkning ?
- brændemærkning ?
- tatovering ?
- højde etc ?

Evt billede i dk.binaer.

--
mvh/rg. Christian

Fra : Mona

Dato : 08-07-03 22:43

Christian B. Andresen <nobody@domain.country> skrev i en

> "Mona" <mismo@post.tele.dk> wrote in message

> Er der specielle kendetegn så som:
> - krysemærkning ?
> - brændemærkning ?
> - tatovering ?
> - højde etc ?
>
> Evt billede i dk.binaer.

Hejsa.

Så har jeg lagt to billeder af Lutana i dk.binær.
De er fra sidste år.

Med venlig hilsen

Mona

Fra : Anet

Dato : 08-07-03 11:09

> [...]
> så nogenlunde race-bestemme en hest eller er det helt umuligt?
>
> Jeg har en bog med hesteracer, men umiddelbart synes jeg der er

(klip)

Der er mange muligheder men som regel kan man sådan gætte sig frem til hvad
der er i en hest. F.eks en frederiksborg den går man aldrig galt af for det
kan man straks se. En fjordhest kan også straks ses, en araber er meget fin
i det og har specielle ører og næseboer og et specielt hoved, har du ikke en
hjemmeside som vi kan kigge på så vi kan se hestene for så er det lettere at
gætte.

--
~Hilsen
Annette~>

Fra : Rasmussen \(7000\)

Dato : 08-07-03 14:26

Har du ikke tænkt dig at prøve at søge i KRAK og se om det er noget... det
viser sig det er 3 Dorte Kjærulff i DK ifølge www.krak.dk

Fra : Mona

Dato : 08-07-03 14:38

Mona <mismo@post.tele.dk> skrev i en

> Hejsa.
>
> Kender du Dorte Kjærulff?

Tak for jeres svar med henvisning til Krak. Jeg vil prøve at
ringe til de Dorte'er der er fundet der.

> Hvis jeg nu ikke finde Dorte, kan man så på en eller anden måde
> så nogenlunde race-bestemme en hest eller er det helt umuligt?

Også tak for jeres svar vedr. racer.

Umiddelbart er der nogle racer selv jeg kan udelukke, nemlig
netop ferderiksborg, haflinger, fjordhest og araber.

Jeg tror umiddelbart hun er mere Hannoveraner/trakehner-agtig,
men jeg vil gerne sætte et billeder af hende i binær og så høre
jeres bud på hvad hun kan være. Og så kan det jo tænkes at jeg
finder den rigtige Dorte og dermed får det rigtige svar...

Med venlig hilsen

Mona

Fra : Mona

Dato : 08-07-03 14:53

> [...]
> jeres bud på hvad hun kan være. Og så kan det jo tænkes at jeg
> finder den rigtige Dorte og dermed får det rigtige svar...

Jeg kan ikke finde en gruppe der hedder dk.binær udén den handler
om erotik, musik, film og sådan noget.
Jeg bruger Outlook Express og Teledanmarks: news.inet.tele.dk

Billederne ligger klar, men hvor skal jeg sende dem til?

Med venlig hilsen

Mona

Fra : Jimmie Andersen

Dato : 08-07-03 15:00

Den hedder dk.binaer

Fra : Rasmussen \(7000\)

Dato : 09-07-03 06:57

Jeg har set billedet der ser ud til at hun ligner en trakehner, for min
kusine havde selv to heste der ligner en prik på din, men det er snip på
mund og stjerne på pande.. Form på din hest ligner min kusines hest.. Men
det er jo svært at bedømme om det er.. Men jeg håber at du finder frem til
hvad for en race din hest er så vil du nok få fred i sind ikk , det kan
også være en hannoveraner???

Kiki