Statiske routning virker ikke
Fra : Michael [2800]

Dato : 08-07-03 05:31

Hej,

Jeg har et lille problem, jeg sidder og leger med mit netværk og prøver at
dele det op i to netværk/segmenter og det går ikke så godt. Det ene segment
(seg. 1) køre på 192.168.0.0 og det andet (seg. 2) på 192.168.1.0. Router
#1 er gateway til Internettet og virker fint, men jeg kan se ikke se
Internettet fra seg. 2, men kan godt pinge begge routere.

Jeg tror det er den statiske routning (router #2) der ikke er lavet korrekt
og jeg håber derfor at der er en jer prof'er der kan se hvad jeg har gjort
forkert.

Jeg har konfigureret de 2 routere på følgende måde:

Router #1
WAN IP 80.62.57.167
Subnet 255.255.255.240
wan GateWAY 80.62.57.161
LAN IP 192.168.0.1

Router #2
WAN IP 192.168.0.2
Subnet 255.255.255.0
GateWAY 192.168.0.1
LAN IP 192.168.1.1

Static Route
Destination IP 192.168.0.1
Subnet 255.255.255.0
Gateway 192.168.0.1

Jeg håber at der er nogen der kan hjælpe mig.

/md

Fra : If

Dato : 08-07-03 07:40

"Michael [2800]" skrev d. 08-07-03 05:31 dette indlæg :
> [...]
> Subnet 255.255.255.0
> Gateway 192.168.0.1
>

> Jeg håber at der er nogen der kan hjælpe mig.

du mangler er default route på router 2 til internet

http://www.kandu.dk/

Fra : Michael [2800]

Dato : 08-07-03 08:06

> du mangler er default route på router 2 til internet
Sørme så, takker. Jeg vidste ikke helt hvad og hvordan, men rodet lidt
rundt og vupti så havde routeren selv lavet en default rute og så virker det
sgu'

Så lærte jeg også lidt i dag.

/md