er her nogen der jager med compoundbuer
Fra : Niclas

Dato : 07-07-03 22:21

Davs, er her nogen der jager med compoundbuer så skriv lige vil gerne høre
lidt om det

hilsen (anonym)

Fra : Karsten soelberg

Dato : 08-07-03 00:49

(anonym)???

siger det næste ikke det hele :)

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 08-07-03 07:19

"Karsten soelberg" <supervisor@tdcadsl.dk> wrote in message
> (anonym)???
>
> siger det næste ikke det hele :)

?? Det står da en frit for at ville være anonym.

--
mvh/rg. Christian

Fra : Karsten soelberg

Dato : 08-07-03 07:52

jo men hvis man vil være anonym så prøv dog i det mindste at fjerne ens navn
og e-mail :)

Fra : Niclas

Dato : 09-07-03 00:31

hej det var jo nok for sjov det med at være anonym... hilsen anonym

ps:min e-mail er ikke n-jons@mail.dk og jeg hedder ikke niclas
hhahahehehhihihi

Fra : Nyberg

Dato : 09-07-03 15:16

Haaaa ha hii haa jeg kan ikke få luft
det er det er god værksted hummer

Jeg heder heller ikke niclas

Niclas <n-jons@fjernmail.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3f0b542c$0$13230$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...

Fra : John Hansen

Dato : 08-07-03 13:51

Siger næsten det hele???????????? prøv at beskrive hvad det siger dig eller
hvilke problemer det evt. giver dig, at personen ikke ønsker at opgive hans
navn.............
' anonym' siger mig ikke andet end at personen ikke ønsker at blive
tilsvinet, hvilket man meget nemt kan blive her!!!!!!

John

Fra : Karsten Soelberg

Dato : 08-07-03 14:01

anonym
ja men han hedder :

"Niclas" <n-jons@fjernmail.dk> wrote in message

såå

Fra : John Hansen

Dato : 08-07-03 14:52

Måske han har lånt en computer med forbindelse til Internettet, jeg kan
stadig ikke se at det skulle give dig problemer at personen underskriver sig
anonym, prøv at beskrive hvad er det helt præcist du har af problemer med
at nogen undeskriver sig som anonym??

Har du ikke svaret på mandens spørgsmål, men vil så gerne skrive noget, så
du angriber manden med at sige " siger det næste ikke det hele :)" bare for
at sige noget?????
John

Fra : Karsten soelberg

Dato : 08-07-03 17:50

jeg har intet i mod at man underskriver som anonym

men som jeg sagde lad vær med at skrive anonym når ens navn står i posten
det er jo en joke ikk

Fra : Thomas Hauerslev And~

Dato : 08-07-03 21:39

hvad med bare at svare på mandens spørgsmål og så færdig med det!!!!!

Thomas Hauerslev Andersen

Fra : Nyberg

Dato : 09-07-03 15:12

hvad med om han bare ville fortælle vad han vi vid så vi kan komme vider men
noget bue snak

Træk og slip
René Nyberg ( anonym buejæger )

Thomas Hauerslev Andersen <normal@worldonline.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:yZFOa.14965$Kb2.728488@news010.worldonline.dk...

Fra : modersvilje

Dato : 08-07-03 01:39

www.altombueskydning.dk ved noget om emnet det gør
http://www.danage.dk/buejagt.htm også

http://www.kandu.dk/

Fra : Niclas

Dato : 09-07-03 18:09

tak for det. Det er rart at du tager mig seriøs hilsen niclas(anonym)

Fra : Nyberg

Dato : 08-07-03 17:08

Hej

Jeg gå på jagt med compoundbue og vil godt fortælle lidt om det, men hvad
kunne du tinge dig af høre.
om udstyret ?
om jagten ?
om jagt Prøven ?
eller om hvor man skal købe sit udsyter ?

MVH
René Nyberg

Niclas <n-jons@fjernmail.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3f09e430$0$13233$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...

Fra : Niclas

Dato : 09-07-03 18:10

tak fordi du ville tage mig seriøs og tak for tippet hilsen niclas (anonym)

Fra : Niclas

Dato : 09-07-03 18:12

øøhhh jeg vil gerne høre hvor langt pilen går ind i fx. et rådyr hilsen
niclas

Fra : Nyberg

Dato : 09-07-03 21:07

Hej Niclas

Det er nemt af svar på for den gå helt i genemmer og kommer ud på den anden
side.
de fleste compoundbuer har en pile hastigihed på ca 300 fod på sek med en 25
g pile så et skud på 25 m til rådyr er dødeligt

MVH

René Nyberg

Niclas <n-jons@fjernmail.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3f0c4cca$0$13269$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...

Fra : Niclas

Dato : 10-07-03 11:20

okay tak for det hilsen niclas

Fra : Jan Nielsen

Dato : 10-07-03 06:42

On Wed, 9 Jul 2003 19:11:45 +0200, "Niclas" <n-jons@fjernmail.dk> wrote:

>øøhhh jeg vil gerne høre hvor langt pilen går ind i fx. et rådyr hilsen
>niclas

Med mindre den rammer en kraftig knogle vil pilen som regel gå ret igennem
dyret. Jeg har skudt to stykker råvildt med compound bue og i begge tilfælde
var ribben i begge sider af dyret klippet over.
--
- JN -

Fra : Erik Prestmo

Dato : 12-07-03 01:17

Det er mulig dere ikke kjenner historien gutter, men altså:

Under den 2. verdenskrig, tjenestegjorde en ung dansker i de britiske
spesialstyrker, på kanaløyene og i middelhavet, grekenland.

Hans navn var Anders Lassen, han kom fra en god dansk herregård, hans mor
var visstnok en relativt kjent forfatter.

Unge Lassen ble berømt for å ha rekvirert bue, demonstrert den for skeptiske
britiske offiserer (han jaktet med bue som ung gutt), og for å ha eliminert
tyske vakter under oppdrag på en av kanaløyene med samme bue.

Eneste aktive innsats med bue av en europeisk offiser under WW2?

Anders Lassen fikk visstnok Victoria-korset, eneste danske under WW2? Eneste
danse overhodet?

--
ErikP

Ladebokens hjemmesider:
http://ladeboken.tripod.com/index.htm
Spesialfeltprogrammet:
http://spesialfelt.tripod.com/index.htm
Jan Nielsen <morgan@post8.tele.dk> skrev i

Fra : Bo M. Havmand

Dato : 23-07-03 10:41

Til ErikP

Ang. Anders Lassen.
Jeg kan fortælle dig at 200 gange om året sidder jeg og kigger på hans
mindeplade. Dette skyldes at han engang for en del år siden gik på den
Syd-Sjællandske kostskole, Herlufsholm.

Lidt historie:

Anders Frederik Emil Victor Schau Lassen var blandt de første danske i
udlandet, der i 1940 valgte at tage kampen op mod den nazistiske
besættelsesmagt, og meldte sig til de britiske styrker, hvor han blev
optaget i den nyoprettede enhed Special Boat Service (SBS).
Han gjorde tjeneste her under hele krigen, indtil han faldt i
Norditalien, den 9. april 1945, på 5-årsdagen for Danmarks besættelse -
kun 24 år gammel i spidsen for sin enhed.
Major Anders Lassen blev højt dekoreret, han blev bl.a tildelt tre
Militær- kors og blev for sin sidste indsats hædret posthumt med
Victoriakorset. Major Anders Lassen står stadig som et ideal for danske
mænd og kvinder, der i dag gør tjeneste i det danske forsvar.
Det var mindet om denne store personlighed og hans indsats for Danmark,
at Anders Lassen Fonden blev stiftet med Hans Kongelige Højhed
Kronprinsen som protektor.
Der er rejst mindesmærker for Anders Lassen flere steder i Verden,
således står der en buste af ham i Churchillparken ved Frihedsmuseet i
København.
Kopier af denne buste er opstillet blandt andet ved de to danske
specialoperations enheder, Jægerkorpset i Aalborg og Frømandskorpset i
Kongsøre, samt ved Special Boat Service i Pool, England.
Den 9. april 2002 rejstes der et nyt mindesmærke i Italien ved
Commachio, hvor Anders Lassen faldt 57 år tidligere sammen med tre af
hans mænd.
Mindesmærket er rejst tæt ved det sted, hvor hans enhed gik i land
natten mellem 8 og 9 april og ikke langt fra det sted, hvor Anders
Lassen omkom få timer senere under kamp med den tyske besættelsesmagt i
Italien.
Omkring mindesmærket er plantet 23 bøgetræer samt 1 egetræ, der alle er
hentet fra skovene omkring hans barn- domshjem, godset Bækkeskov. 24
træer der repræsenterer et træ for hvert år han opnåede at leve.
Anders Lassen ligger begravet sammen med sine faldne soldater på den
britiske militærkirkegård ved Argenta i Italien.

Med Venlig Hilsen
Bo M. Havmand
Abbednæs

Fra : Erik Prestmo

Dato : 24-07-03 00:13

Bo! Takk for interessant svar!

Jeg burde ha husket at Anders falt den 9. april 1945, for fremtiden vil jeg
minnes det, some en ekstra mørk flekk på åremålsdagen for det tyske angrep i
1940!

Nuvel, visste du at det en gang på 50-tallet kom ute en norsk bok skrevet av
en norsk forfatter dedikert til hans minne, under tittelen "Unge Anders
Lassen"?

Min far hadde denne i bokhyllen, jeg har selv et ekspemplar, anskaffet fra
et bokantikvaririat, jeg kan muligens finne noen få eks......

Selv fant jeg hans meritter på de greske øyer, beskrevet i denne boken, mest
interessante! På mange måter demonstrerte de et kvikt hodet og koldt blod,
de beste traditioner kjent fra de gode gamle dager!

Anders Lassen mor var visstnok forfatterinne, vet du muligens hva hun skrev?
Hans far var vel godseier av adelig herkomst, så da var vel hovedintressene
jakt og desslike?

--

Bo M. Havmand <bo_havmand@mail1.stofanet.dk> skrev i

Fra : Tommy Hansen

Dato : 24-07-03 11:27

">
> Anders Lassen mor var visstnok forfatterinne, vet du muligens hva hun
skrev?

Her er en søgning fra biblioteket.
https://www.viborgbase.dk/ALEPH/EAYVVQGEEVRF3JI1NQPKG3CK5VJ4RHAGXFIITT6PVG1E
FHUI2L-00981/file/start-0

Vh
Tommy
www.tommyhh.dk
Fjern XXX ved direkte svar

Fra : Bo M. Havmand

Dato : 24-07-03 20:02

Omkring mindesmærket er plantet 23 bøgetræer samt 1 egetræ, der alle er
hentet fra skovene omkring hans barn- domshjem, godset Bækkeskov. 24
træer der repræsenterer et træ for hvert år han opnåede at leve.
Hans far, Kaptain Emil Victor Schau Lassen kæmpede på den finske side i
"vinter-krigen" mellem Finland og Russland (1939-40) og blev bærer "The
Finland Lion", "The Finland Liberty Cross" og "The Finland Memorial
Medal".

Hans bedstefar, Axel Frederik Lassen, var en eventyrer. Født i 1858, og
døde i københavn i 1925.

Hans tip-oldefar,1.-leutenant Emil Victor Schau. Han blev dræbt den 18.
April 1964 i slaget ved dybbøl.

Emil Victor Schaus brødre var:
Kaptain Boe Schau dræbt i slaget ved Mysunde i 1850)
2. Leutenant Edward Schau (Døde af Tyfus i 1855),
Major Ernst Schau (dræbt i slaget ved Dybøl d.18. April 1864),
2. Leutenant Harald Schau (døde af hans sår og kvæstelser fra krigen i
Fredericia 1851),
1. Leutenant Valdemar Schau (døde af Tyfus i 1859)
"Agricultural Trainee" Gustav Schau (døde også af Tyfus i 1850).

Fra : M@X

Dato : 24-07-03 20:18

> Hans tip-oldefar,1.-leutenant Emil Victor Schau. Han blev dræbt den 18.
> April 1964 i slaget ved dybbøl.
>
> Emil Victor Schaus brødre var:

Jeg er født i Dybbøl i 1959 og kan godt huske en del fra min barndom.
Vi legede meget i skanserne omkring min 5års alder, men jeg husker ikke at
der var nogen krig der.
Jeg havde sikkert heller ikke fået lov til det for min mor. Hun hadede når
vi kom hjem med skudhuller

Enten husker du forkert eller har du ikke hørt efter i biologitimerne.

mvh M@X der er født med Dybbøl Mølle uden for vinduet.

Fra : Torben F@rum

Dato : 25-07-03 08:29

Hvordan kan man få jagttegn når man ikke kan se forskel på 18 og 19 ????

Torben Farum

Fra : Bo M. Havmand

Dato : 25-07-03 13:43

Husk venligst dette...

Det er menneskeligt at fejle - men der skal en computer til at bryde
sammen...
ved ikke helt hvor det stammer fra, men lidt mening er der da med det!

Værn om naturen - det er den eneste vi har!

Med Venlig Hilsen
Bo Martin Havmand
Abbednæs
Næstved