Råd ang. køb af nyt.
Fra : BBB

Dato : 07-07-03 18:56

Hej

Jeg skal til at købe nyt. Min plan er et sydamerikansk selskabsakvarium med
Øksefisk, Tetra, pansermaller og nogle algeæder (Jeg ved ikke hvilken
endnu).

Jeg har tænkt mig flg.

Akvastabil Effectline 325 L., Dobbeltarmatur Effectline 2 x 36 watt,
Effectline kabinet, Eheim foderautomat 3581.

Jeg er så i syv sind ang. pumpe/filter. Mine tanker har været på flg. 3
løsninger. Eheim 2126, Eheim 2327 eller Eheim 2215 og så købe et 300 watt
varmelegeme.

Jeg håber, at I kan/vil hjælpe mig.

På forhånd tak

Palle

Fra : thomas schreiber

Dato : 07-07-03 19:24

> Eheim foderautomat 3581.
>

> På forhånd tak
>
> Palle

Hvor i al verden købe sådan en? Rejser du meget?

/ts

Fra : Palle

Dato : 07-07-03 21:55

Ja jeg gør. Jeg er sømand og så er jeg doven.

Fra : Lars Ole Pedersen

Dato : 09-07-03 00:24

Det kan sagtens lade sige gøre at have et velfungerende akvarium som sømand.
Ligeså er jeg sømand med flere akvariumer kørende på Eheim foderautomat
3581. Jeg er væk i 6 uger, dog med tilsyn til mine akvarier hver 4. dag (Der
skiftes ikke vand, før jeg er hjemme). Fiskene stortrives. Jeg har blandet
flagefoder og mallepiller i foderautomaten. Påregn opfyldning af automaten 1
gang om ugen. Fanden om man skal snydes for denne dejlige hobby fordi man er
sømand.

Lars

Fra : Palle

Dato : 10-07-03 01:13

"BBB" <rkb99NOSPAM@hotmail.com> wrote in message
> [...]
>
> Jeg er så i syv sind ang. pumpe/filter. Mine tanker har været på flg. 3
> løsninger. Eheim 2126, Eheim 2327 eller Eheim 2215 og så købe et 300 watt

Hej igen

Nu har jeg besluttet mig.

Det bliver flg.

Akvastabil Effectline 325 L.,
Dobbeltarmatur Effectline 2 x 36 watt,
Effectline kabinet,
Eheim foderautomat 3581,
Eheim Pro II 2026 udvendigt filter
samt et 250 watt Jäger varmelegeme.

Skulle der være en venlig sjæl derude som eller har nogle gode forslag/råd
til mit senest projekt så er de meget velkommen.

F. eks.

Hvor mange kg. Haley 1-2 mm sten skal der bruges til et 325 liters ?

Når nu jeg skal skifte vand. Hvor skal jeg så gøre af de ca. 100 liter som
jeg skal have stående enden jeg hælder dem i ?

Hvilken lysrør skal jeg sætte i ?

Tak tak

Palle

Fra : Palle

Dato : 13-07-03 17:02

"Palle" <rkb99NOSPAM@hotmail.com> wrote in message
> [...]
>
> Når nu jeg skal skifte vand. Hvor skal jeg så gøre af de ca. 100 liter som
> jeg skal have stående enden jeg hælder dem i ?

Hej Palle

Du skal bruge 5 poser af 9 kg. d.v.s. 45 kg. Haley 1-2 mm sten til dit 325
L.

De mange liter vand kan du evt. have i nogle 25 liters dunke.

Hvis jeg var dig så ville jeg monterer et stk. 40 watt Flora-Glo 2800K, 220
LUX (Er lidt dyrt) og et stk. 40 watt Aqua-Glo 18000K, 130 LUX.

God fornøjelse

mvh

Palle