Hvor stor bestand af Husrødstjert i DK. ?
Fra : Brian Oestergaard

Dato : 07-07-03 18:23

Hej

Hvor mange Husrødstjerter findes der ca. i Danmark i yngleperioden ?

Brian Østergård

Fra : Jens Mikkel Lausten

Dato : 07-07-03 18:58

Brian Oestergaard wrote:
> Hej
>
> Hvor mange Husrødstjerter findes der ca. i Danmark i yngleperioden ?

I følge "Fuglene i Danmark" af Meltofte og Fjeldså, skulle der være ca. 1000
ynglepar i DK.
Måske lidt flere, da den nemt overses.

Mikkel

Fra : Erhardt Ecklon

Dato : 07-07-03 19:03

> Hvor mange Husrødstjerter findes der ca. i Danmark i yngleperioden ?
750-1000 ynglepar

Erhardt
Erhardt@Ecklonx.dk
www.Snatur.dk
Svendborg

Fra : Brian Oestergaard

Dato : 07-07-03 20:13

"Erhardt Ecklon" <Erhardt@Ecklonx.dk> skrev i en meddelelse
> 750-1000 ynglepar
>

> --
> Mvh
> Erhardt
> Erhardt@Ecklonx.dk
> www.Snatur.dk
> Svendborg

Hej

Tak til Jens og Erhardt for svar.

Det var også ca. det tal jeg kunne finde i nogle forskellige fuglebøger, men
da det varierede en del var jeg lidt i tvivl.

Spørgsmålet skyldes forøvrigt at jeg har observeret en der har rede i
naboens snedkerværksted. Den skælder en del ud når der er folk i værkstedet,
men den har da unger så det er tilsyneladende ikke noget problem med lidt
"folk" i nærheden ?
Der har været Husrødstjert-rede der de sidste 3 år.

Brian Østergård