Aborre der forsvinder ?
Fra : Morten Juel

Dato : 07-07-03 17:11

Hejsa

Jeg sad lige og kiggede på sportsfiskeren.dk og på put and take søer, men
alle steder står der intet om aborre i juli !?! forsvinder fisken i den mdr
?

Mvh
Morten

Fra : Per Mikkelsen

Dato : 07-07-03 21:01

> [...]
> alle steder står der intet om aborre i juli !?! forsvinder fisken i den mdr

Nej juli er (også) en fremragende måned til at fange aborrer i. På de større
søer kan der agnes
langs ranke grøden (ca 3 m vand). Om aftenen og some tider også om morgenen
kan der opleves
et forrygende fiskeri når aborren jager småfisk op til overfladen. Følg blot
mågerne (mågesjov). Fiskeriet er
generelt i juli bedst enten tidlig morgen eller aften. Prøv også på de store
søer at gå på dybt vand med en
jig - kan være særdeles givtigt.
På de mindre søer kan der også fanges aborrer - fin blot stedet hvor
storaborren holder til. En fed orm, lille skalle
eller kunstagn virker fint.
Det skal bemærkes at juli og august ligner hinanden.

MVH
MIKKEL

Fra : Morten Juel

Dato : 07-07-03 21:34

> Det skal bemærkes at juli og august ligner hinanden.

ok

Tak for en masse god info

Mvh
Morten

Fra : Morten Juel

Dato : 08-07-03 15:36

> [...]
> storaborren holder til. En fed orm, lille skalle
> eller kunstagn virker fint.
> Det skal bemærkes at juli og august ligner hinanden.

Vi fiskede idag i en put'n'take sø, og fiskene sprang simpelthen op hele
tiden over alt.. og vi så nogle store nogle i vandet, vi havde 3 stænger i
vandet, men alt vi fik på 5 timer var en aborre på ca 13cm !! så den røg ud
igen..
Men hvad hulen gør vi galt ? vi har brugt store tigerorme, og prøvet at ha
krogene alt lige fra 10 til 60 cm under vandet, og INTET hjalp. vi prøvede
også med powerbait og majs, men ingen ting, kun de helt små <5 cm var
interesseret !! hvad hulen gør vi galt.. vi have også spinnere og blink i
vandet, men nej.. ;o(
_SKAL_ det være morgen/aften og hvad tid er det ca ?
Og hvad farve jigs og spinnere er bedst ?

damn vi er negative ;o/

Mvh
Morten

Fra : Michael

Dato : 09-07-03 15:09

Havde samme succes som dig den anden dag... Masser af springende fisk, men
ingen der gad noget.. 4 dage forinden gik det fint med 5 fisk på land i
løbet af et par timer og da jeg mente det var mer end rigeligt tog vi hjem
derefter selvom vi havde købt 4 timers kort.. men for skellen på den og den
anden dag var vejret. Den dårlige dag skinnede solen og bagte, den anden dag
var det overskyet og køligere.Tilsyneladende noget fiskene ku li.. de 4 af
dem på rød Vibrax og en på powerbait. Søen var den samme og det var
eftermiddag.

Fra : enrico

Dato : 08-07-03 12:14

On Mon, 7 Jul 2003 18:10:32 +0200, "Morten Juel" <MP@stofanet.invalid>
wrote:

> [...]
>alle steder står der intet om aborre i juli !?! forsvinder fisken i den mdr

Ja, aborren forsvinder helt. Den tager på ferie til Nilen

-enrico

Fra : Michael

Dato : 09-07-03 15:04

Deraf navnet Nilaborre...