ECS erfaringer med fejlprocent !!
Fra : fattigrøv

Dato : 07-07-03 12:37

Har på fornemmelsen at ECS bundkort (Elitegroups) har nogen store problemer
med ustabilitet og fejl.
Er ved at samle sammen til indlæg.
Hvis du har problemer eller har haft erfainger med ECS så put et indlæg her
i gruppen..
At bruge min email kan ikke lade sig gøre på grund af meget dårlige
erfaringer med spam..
Håber du gider bruge et par minutter med at dele dine erfaringer med resten
af denne gruppe.

På forhånd tak

Fra : Ukendt

Dato : 07-07-03 13:30

"fattigrøv" <abelort@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> erfaringer med spam..
> Håber du gider bruge et par minutter med at dele dine erfaringer med

Min tager 20 sekunder;

Har selv en, min mor, min storebror og min ven. Aldrig haft problemer med
ustabilitet eller ligende.
Enten er nogle folk uheldige ellers aner de ikke hvordan man skal behandle
en computer / hardware.

Til de sølle 450kr. et billigt bundkort koster er det alle pengene værd hvis
det ikke skal bruges til OC.

mvh
FB
--
Er du ny på usenet? Så læs lidt på www.usenet.dk
--> www.DontDoIt.dk <-- Gratis SMS, Jokes og Unlock

Fra : Søren Jensen \( 9800~

Dato : 07-07-03 13:51

Ingen problemer med mit K7S6A men har haft et K7S5A med problemer med ram. 2
sd kreds vil ikke køre

Søren jensen

Fra : Zulu

Dato : 07-07-03 13:59

"Søren Jensen ( 9800 )" <yessa@jubiimail.dk> skrev i en meddelelse
> Ingen problemer med mit K7S6A men har haft et K7S5A med problemer med ram.
> [...]

Har et K7S5A v1.0 som kører med en Xp1700 og 2x256 mb DDR uden problemer.

Zulu

Fra : Anders Houmark

Dato : 07-07-03 14:14

fattigrøv wrote:
> Har på fornemmelsen at ECS bundkort (Elitegroups) har nogen store
> problemer med ustabilitet og fejl.

Jeg har samlet 3 maskiner med K7S5A bundkortet.

Generelt om kortet: det er billigt og man får hvad man betaler for. Den
passive køling af chipsettet af for dårlig.
Ingen af understående maskiner har været overclocket.

Først min egen maskine:
Siden dag 1 har maskinen været ustabil. Det kommer sig ved at den genstarter
når videofiler (ligegyldigt format og afspiller) bliver åbnet eller skal
lukkes.

Maskine 2: Den kørte faktisk helt godt, indtil en dag ejeren ringede og
spurgte hvorfor han ikke kunne komme på nettet.. Endte med han måtte ned i
butikken med det, hvor de fastslog at netkort's delen var brændt af. Han fik
det byttet på garantien.

Maskine 3: Denne har nok det største problem. CPU'en er en XP1800+, som
skulle være på 1500mhz.. Den skal køre med X gange 133mhz, men kan kun køre
stabilt ved X gange 100mhz.. RAM og grafikkort er blevet skiftet, alle andre
kort taget ud osv. og der er lagt en god sjat timer i fejlfinding, men det
spiller bare ikke helt..

--
Anders Houmark
www.AndersH.dk

Fra : carstenLM

Dato : 10-10-03 12:35

"Anders Houmark" skrev d. 07-07-03 14:14 dette indlæg :

> [...]
andre
> kort taget ud osv. og der er lagt en god sjat timer i fejlfinding, men

Jeg havde problemet da jeg havde en Duron 1GHz og SD ram, da kunne det
kun køre hvis den stod til x gange 100 dvs. 100 MHz på SD modulerne. Den
kunne ikke kører asynkront f.eks. 100/133. Det er til gængæld ikke noget
problem med min XP2100 og PC2100 Ram.

http://www.kandu.dk/

Fra : Anders Faber Nielsen

Dato : 07-07-03 14:11

fattigrøv wrote:

> [...]
> erfaringer med spam..
> Håber du gider bruge et par minutter med at dele dine erfaringer med

Har samlet tre computere med K7S5A - og alle har haft problemer. Ingem af
den kan køre med 2x SDRAM moduler i maskinen - et ofte set problem.
En af maskinerne er her for nyligt gået død. En anden er hamrende ustabil -
og jeg var nødt til at sætte FSB ned på 124 (via uofficiel BIOS) for at få
den stabil. Bundkortet i denne maskine brillierer også ved at have en PS/2
port der sådan ca. virker 50% af gangene.

Mvh
Anders

Fra : TGD

Dato : 12-07-03 16:15

"Anders Faber Nielsen" <nospam@nospam.org> skrev i en meddelelse

<KLIP>

> Har samlet tre computere med K7S5A - og alle har haft problemer. Ingem af
> den kan køre med 2x SDRAM moduler i maskinen - et ofte set problem.

Ja men prøv at lege lidt med single sidde og double sidded så løser det sig.

<KLI(P>

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 07-07-03 14:32

fattigrøv wrote:
> Har på fornemmelsen at ECS bundkort (Elitegroups)
> har nogen store problemer med ustabilitet og fejl.

Jeg har i hvert fald været uheldig, jeg har samlet 4
computere med ECS bundkort og kun et enkelt
kører stadig uden problemer, de andre har alle
haft småproblemer og måtte byttes.
Så kan jeg også sige, at 2 af dem jeg fik byttet
mig til heller ikke virkede efter hensigten, hvorfor
en ny posttur måtte betales. Jeg køber nok ikke
ECS fremover!

--
Mvh.
Mikael Nørrelund Andersen

Mail adressen virker.

Fra : Holger

Dato : 07-07-03 14:37

Jeg har et ECS MB, der kører godt.

Men jeg har (haft) et andet ECS MB, hvor grafikdelen stod af efter 4-5 dage
(sort skærm, og beep der antydede VGA-problemer - beepene var desværre ikke
forklaret i manualen, men hvis beepene fungerer på samme måde som ASUS, så
**var** det VGA-delen). Forhandleren påstod, jeg havde knækket soklen til
CPU'en (?!). Det havde jeg ikke, og efter lang tids skriveri med direktøren
fik
jeg et nyt MB - der ikke kunne boote på floppy. Det gider jeg ikke. I dag
har jeg så fået endnu et ECS MB, men ikke afprøvet det endnu.

MB'et, der ikke kunne boote på floppydisk, viste efter min mening totalt
vanvittige spændingsværdier i "Hardware monitor". Jeg prøvede endda med to
strømforsyninger, men de var lige forkerte.

v.h.

Fra : Thomas Alexander Fre~

Dato : 07-07-03 15:22

fattigrøv wrote:

> Har på fornemmelsen at ECS bundkort (Elitegroups) har nogen
> store problemer med ustabilitet og fejl.
<snip>

Kvaliteten af ECS-boards svinger ganske meget fra sending til
sending, og endda ofte også indenfor samme sending. Får man et
der kører, kører det ganske glimrende i årevis - får man et af
de andre ærger man sig over ikke at have brugt 200,- ekstra på
sit bundkort. Generelt set er ECS-boards (i øvrigt aka PcChips
og en række andre navne med kedeligt ry) det de ligner: billige
bundkort. Som bekendt får man ofte hvad man betaler for.

I min tid i branchen, 1995-2001, har jeg set alt for mange
PcChips / Hsin Tech / Elitegroup / ECS-bundkort med meget, meget
besværlige periodiske fejl, og har oplevet sendinger med en
returprocent langt over 75. Jeg har så også oplevet en enkelt
sending med en returprocent på nul(!), men det er vel så
undtagelsen der bekræfter reglen.

Jeg har selv anvendt enkelte af disse bundkort, men har opgivet
mærket, da to ud af tre krævede ombytninger for at komme til at
køre som de skulle. Det sidste kører endnu, næsten tre år efter,
uden problemer i min mors maskine.

Kort sagt: Ja, det har de da.

--
MVH/Thomas A. Frederiksen
LinuxForum 2003, http://linuxforum.dk - did I see you there?

Fra : Peter Jespersen

Dato : 07-07-03 17:47

On Mon, 7 Jul 2003 13:36:52 +0200, fattigr v wrote:

> [...]
>erfaringer med spam..
>Håber du gider bruge et par minutter med at dele dine erfaringer med resten

ECS er lidt for hurtige til at få smidt nye bundkort på gaden , man skal
generelt sky den første revision som pesten.

Var meget uheldig med et K7S6A rev 1.0, især med sydbroen (Specifikt EIDE
controlleren) - data korruption ud over det hele, generel ustabilitet og
uvilje imod installation af styresystemer. Måtte skifte PSU for i det hele
taget at få liv i uhyret den føærste gang. Fik det byttet (stadig et rev 1.0)
- efter en måneds tid begyndte EIDE controlleren igen at skabe sig og
forårsagede data korruption ved UDMA transfer. Købte et Asus A7v8x Gold til
lidt under 1500kr - aldrig vil jeg forsøge at spare på bundkortet igen, med
mindre det er dokumenteret fremragende (Fx et sokkel370 bundkort til en C3)
og tihvertifald aldrig et ECS bundkort igen. Så vidt jeg ved ligger ECS
bundkortet stadig ude i baghaven.

Har senere hørt at i den periode hvor jeg købte bundkortet var der kommet et
hold K7S6A bundkort til landet, hvor der både var problemer med SiS
chipsættet og selve bundkortet.

Live long and prosper...
Peter Jespersen, member of Team OS/2 Denmark, Linux User #148303
flywheel@illogical.dk
http://www.illogical.dk
Two wrongs don't make a right. Try three.

Fra : LC

Dato : 07-07-03 15:58

Det har været oppe før, det viste sig faktisk at ASUS havde den største
fejlprocent og deri skal ligges at at ECS solgte flest enheder, mener jeg at
kunne huske så det er jo ikke KUN de " Billige" Producenter der Fejler .
Mvh LC

Fra : Peter Jespersen

Dato : 07-07-03 18:26

On Mon, 7 Jul 2003 16:57:58 +0200, LC wrote:

> [...]
>kunne huske så det er jo ikke KUN de " Billige" Producenter der Fejler .

Nej Asus, Tyan og Epox har alle hmmm dumme perioder og ECS er klodens største
OEM leverandør af bundkort!

OS/2 means...CURTAINS for Windows!

Fra : Olesen

Dato : 07-07-03 18:23

> [...]
problemer
> med ustabilitet og fejl.

> Håber du gider bruge et par minutter med at dele dine erfaringer med

Statistisk er der ikke hverken flere eller færre fejl ved ECS boards.
Prisen iøvrigt gør vel egentlig fejlprocenten mere tålelig....

MVH

Fra : DeBoss

Dato : 07-07-03 18:58

ECS erfaring.. MASSER!!!!!

Har købt 8 komplette computere med ECS MB til arbejdet gennem de sidste 2
år..
- Ingen problemer overhovedet

Har selv et ECS mb i min MEGET prøvede og belastede hjemme puter..
- Ingen problemer nogensinde

Har anbefalet ALLE der, de sidste par år, har spurgt mig vedr. ny computer
eller mb/cpu at købe ECS (7-10 styks)
- Ingen problemer overhovedet...

Jeg har altid kigget undrende på det megen brok der er om ECS, og bare tænkt
om jeg var heldig eller om folk bare var mindre computer-kløgtige.. For
SÅ mange kan der sku ikke være med fejl..
Har også tit haft den ide at folk bare kastede skylden på deres puter hvis
der var noget galt de ikke kunne løse..

Jeg har besluttet mig for 2 år siden.. ALDRIG vil jeg bruge pengene på et
"godt" mb når jeg for mellem det halve eller en tredjedel kunne få et ECS
der måske yder 2-4% mindre, hvilket kun kan måles aligevel... og så kan man
sku købe en CPU og mere ram hvis det er der skoen trykker...

Bare min 25øre
Mvh Dennis

Fra : DeBoss

Dato : 07-07-03 19:02

Bør måske nævnet at det udelukkende er MB til AMD
Dem jeg lige husker er K7S6A og K7S5A

Mvh Dennis

Fra : Christian Lyng

Dato : 07-07-03 23:04

> [...]
> erfaringer med spam..
> Håber du gider bruge et par minutter med at dele dine erfaringer med

Både min Bror og undertegnede har ESC MB...det virer 100%, og det er både
med GF4 Ti4200 og P4 processer fuldt belastet i flere timer..

Chr.

Fra : Bjarke Ravn-Jonsen

Dato : 08-07-03 08:31

In news:3f095b4d$0$32521$edfadb0f@dread16.news.tele.dk ,
fattigrøv <abelort@hotmail.com> typed:
> [...]
> erfaringer med spam..
> Håber du gider bruge et par minutter med at dele dine erfaringer med

Jeg har også samlet en 3-4 computere -alle amd og med K7S5A (rev 1-3.1).
Virker så vidt jeg ved, alle sammen perfekt, og min egen kører døgnet rundt
med full load.
Bundkortet har også været meget venlig ved mig, for der er ikke de underlige
lodninger og lign, jeg ikke har lavet, i forsøg på at lege med det. (Extra
blæsere og lign pjat)
Så kan kun sige at jeg er tilfreds med mine kort, som har kostet 300-500 for
det dyreste...

--
/ Bjarke
http://www.setiathome.dk

Fra : Jens C. Hansen [Oden~

Dato : 08-07-03 08:53

fattigrøv wrote:
> Har på fornemmelsen at ECS bundkort (Elitegroups) har nogen store problemer
> med ustabilitet og fejl.

Næsten enig - jeg synes det er en underdrivelse.

> Er ved at samle sammen til indlæg.
> Hvis du har problemer eller har haft erfainger med ECS så put et indlæg her
> i gruppen..

Jeg har to kammerater med ECS K7S5A bundkort.
De har begge p.t. problemet med at det ikke vil køre 133 FSB stabilt, de
kan kun få det til at køre 100.
Hvis jeg husker rigtigt, har det endda kørt 133 stabilt før hos begge.
De har begge længe prøvet at få det til at køre 133, uden held.
Jeg har også prøvet at hjælpe dem, selv om jeg ellers har droppet at
hjælpe nogen med ECS-bundkort - det er livet for kort til.
Ingen af dem er computer-analfabeter, så det er et reelt problem.

Fra : Ukendt

Dato : 08-07-03 11:52

"Jens C. Hansen [Odense]" <greylion@gmx.net> wrote in message
> [...]
> hjælpe nogen med ECS-bundkort - det er livet for kort til.
> Ingen af dem er computer-analfabeter, så det er et reelt problem.

Lidt svært at konkludere at det udelukkende er bundkortet's skyld..

Der kan jo være 110 andre årsager til at det ikke vil kører 133Mhz på
FSB'en.
At de ikke er computer-analfabeter betyder jo heller ikke at de ikke har
gjort noget forkert.

I de 7 år jeg har haft computer har jeg egenligt ikke haft fejl hvor
hardware er skyld. Kun software og simpelt min egne fejl. (Ja okay, ét
enkelt billigt netkort for cirka 3 år siden)

Jeg vil stadig mene, at det er folk som ikke har 110% styr på det hele, og
betragter dem selv som 'god vidende' inden for IT.
Det skriver jeg så ikke kun til dig Jens men til alle som har så svært ved
at få et simpelt bundkort til at kører som det skal.

Mit ECS bundkort vil gerne kører 147Mhz på FSB'en men her står mine Pc2100
ram af (ja de skal snart skiftes ud )

Mvh
FB

Fra : Frederik Sunne

Dato : 08-07-03 13:34

hej,

Jeg har samlet ca. 7 maskiner med ECS K7S5A og et enkelt med K7S6A med AMD
Duron 1300 Mhz med GlacialTech 2310 blæser og det har virket rigtig godt.
Det eneste jeg har bemærket
er at maskinerne går hårdt ned og laver sjove fejl hvis chipsættet ikke får
nok luft f.eks. hvis IDE kabler dækker for chippen. Derfor kan runder IDE
kabler være et hit ligesom jeg ikke ville putte en hurtigere CPU på MB for
at undgå for meget returvarme i kabinettet - men til det meste brug er det
jo også rigeligt.. Ellers kan man montere en ekstra kabinetblæser. Ellers
thumbs up herfra!

Venlig hilsen,

Frederik Sunne

Fra : Ukendt

Dato : 08-07-03 14:39

"Frederik Sunne" <frederik@[no spam]soundfields.dk> wrote in message
> [...]
> jo også rigeligt.. Ellers kan man montere en ekstra kabinetblæser. Ellers

At ECS bundkortet er lidt kræsent vil jeg ikke kalde for nogen 'fejl'.
Flere bundkort har kølere på chipsættet.

Mit K7S5A har det ganske varmt, i kabinettet er der 38 grader varmt (lige nu
er der 28 grader i det rum computeren står i) og jeg har kun én kabinet
blæser.
Der sidder en gammel AMD XP Palomino 1800 i med standard køler, med en
gammel PSU hvor blæseren næsten ikke virker.

Ret logisk hvorfor det bliver varmt derinde men det hele kører bare, så
varme problemet er ikke noget problem her i hvertfald.

Mvh
FB

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 08-07-03 16:02

FB wrote:
> [...]
> Det skriver jeg så ikke kun til dig Jens men til alle som har så
> svært ved at få et simpelt bundkort til at kører som det skal.

Sådan en stor gang sludder, jeg vil ikke kalde mig selv "god
vidende indenfor IT", nærmere kompetent udi hardware
og debugging.
De 3 ECS bundkort (+ et par enkelte ombyttere) jeg har
haft problemer med, testede jeg på kryds og tværs og endte
alligevel med at give bundkortet skylden og efter ombytning
havde maskinerne ikke den fejl det blev byttet for.
De fleste af de problemer jeg har stødt på er endda alment
kendte for på ECS bundkort, fx ikke at kunne køre med
2 SD PC133 RAM samtidigt og lavt lydniveau i lydkortet.
Jeg har også haft et hvor de indbyggede USB stik ikke
fungerede, alle maskiner er kommet til at fungere fint
efter bundkort skift. Problemet er bare, at jeg har betalt
dyrt i porto, for at får ombyttet kortene. Disse penge vil
jeg hellere at givet på et bedre bundkort.

--
Mvh.
Mikael Nørrelund Andersen

Mail adressen virker.

Fra : Ukendt

Dato : 08-07-03 16:27

"Mikael Nørrelund Andersen" <nospam@mikael-noerrelund.dk> wrote in message

> [...]
> dyrt i porto, for at får ombyttet kortene. Disse penge vil
> jeg hellere at givet på et bedre bundkort.

Det med de 2 SDram PC133 vil jeg give dig ret i. Der opstår gerne problemer
ved bundkortet.
Jeg troede nu at det var ude af verdenen, det blev bekendgjort for over et
år siden at kortet ikke duede med 2 sd ram kort i.

Stadig, jeg nægter at tro at der er så stor en fejlprocent på kortene som
folk (inklusiv dig) gør det til.

Hvis man vil have de 2 SDram med i statistikken tror jeg at fejlprocenten
ligger nær de 99%, men jeg synes ikke man kan hive det problem med i antal
fejlprocent.

Fejlprocent er hvor mange bundkort der simpelt ikke virkede som de skal osv,
evt med USB-porten ikke virkede.

Men til en anden gang ved du da at du ikke skal købe ECS så..
Jeg bliver gerne ved i hvert fald.

mvh
FB

Fra : Jens C. Hansen [Oden~

Dato : 08-07-03 18:45

FB wrote:

> Men til en anden gang ved du da at du ikke skal købe ECS så..
> Jeg bliver gerne ved i hvert fald.

Så har jeg lige et citat til dig:

"Den der ikke forlanger kvalitet, er med til at afskaffe den".

Fra : Ukendt

Dato : 08-07-03 21:05

"Jens C. Hansen [Odense]" <greylion@gmx.net> wrote in message
> Så har jeg lige et citat til dig:
>
> "Den der ikke forlanger kvalitet, er med til at afskaffe den".

Jeg er ikke sikker på hvordan jeg skal fortolke den.

Ved at jeg ikke har købt dyrer bundkort til 1500kr. så er det bla. min skyld
at priserne er så høje?
Synes virkelig det er det dummeste indlæg i længere tid jeg har set.

Folk må da selv om hvad de vil købe. Hvis du gerne vil sponsorere
kvalitetbiler, computer osv til mig, så er det bare fjong!

Mvh
FB

Fra : Jens C. Hansen [Oden~

Dato : 08-07-03 21:49

FB wrote:
> "Jens C. Hansen [Odense]" <greylion@gmx.net> wrote in message

> Jeg er ikke sikker på hvordan jeg skal fortolke den.

Køber man skod-bundkort, så støtter man en producent af skod-bundkort,
og producenterne af kvali-bundkort sælger færre.

Køber man kvali-bundkort, så støtter man en producent af kvali-bundkort,
og producenterne af skod-bundkort sælger færre.

> Ved at jeg ikke har købt dyrer bundkort til 1500kr. så er det bla. min skyld
> at priserne er så høje?

Jeg har slet ikke blandet priserne ind i det, men nu du nævner det;

Jo flere bundkort en producent sælger, desto billigere kan de
laves/sælges, så hvis vi alle (eller langt de fleste) købte
kvali-bundkort, ville de ikke være så dyre.
- så indirekte har du ret i ovenstående.
(selv om du nok mente det ironisk)

> Synes virkelig det er det dummeste indlæg i længere tid jeg har set.

Jeg venter stadig på at høre hvorfor.

> Folk må da selv om hvad de vil købe.

Ja, forvent bare ikke at alle andre bifalder deres valg.

> Hvis du gerne vil sponsorere
> kvalitetbiler, computer osv til mig, så er det bare fjong!

Drøm videre.

Fra : Ukendt

Dato : 08-07-03 22:35

> Jeg venter stadig på at høre hvorfor.

Så kan du jo blive ved. Køber du alt dyrt / kvali?
Desuden, jeg kan ikke se noget galt i at et firma som ECS får solgt nogle
bundkort. Fordi der bliver solgt mange af skader jo på ingen måder.
Så må ASUS og andre mærker jo dyre mærker jo sænke priserne.

Men jeg er sikker på at det kun er i dit hovedet der er bekymringer om hvor
vidt folk burde købe kvali eller ej!

> Ja, forvent bare ikke at alle andre bifalder deres valg.

Sig mig, lever du kun for andre? Jeg er fløjtende ligeglad om du bifalder
mit købt til ECS eller ej.
Det er simpelthen det dummest jeg nogensinde jeg har hørt!

Det her er en for stor mundfuld for mig. Det vil jeg gerne indrømme.
Jeg kan ingen logik se i din holdning til at folk burde købe kvaliprodukter.

Du må bruge din tid på en anden, for du får ikke lov til at opholde mere af
min.

Fortsat god aften.
mvh
FB

Fra : Jens C. Hansen [Oden~

Dato : 09-07-03 02:39

FB wrote:

> Så kan du jo blive ved. Køber du alt dyrt / kvali?

Hvad angår hardware, ja.

Jeg har købt enkelte skod-produkter gennem tiderne, men solgt dem igen
ret hurtigt, når jeg fandt ud af hvor dårlige de var, eller skrottet
dem, og gemt de stumper jeg kunne genbruge.

> Desuden, jeg kan ikke se noget galt i at et firma som ECS får solgt nogle
> bundkort.

Det kan jeg så, men det skyldes måske at jeg har været (frivillig)
supporter på et kollegie og prøvet at hjælpe folk med alverdens
forskellige computer-problemer.
En af de ting man bider mærke i, er antallet af problemer med visse
mærker af bundkort.
Et bundkort er forbundet til praktisk taget alle andre hardware-stumper
i en pc.
Det er _samlingspunktet_, og hvis det ikke overholder samtlige
standarder, kan (og vil) der blive problemer med at fungere sammen med
resten af hardwaren.
De problemer koster nemt penge og skaber en masse ærgelser og tidsspilde
for ejerne, firmaer og andre.
Forestil dig en Bank som udskifter alle PC'ere på samme tid med nye, med
ECS-bundkort..
Eller en mand som køber en PC til sønnen og/eller konen, med ECS-bundkort..

> Fordi der bliver solgt mange af skader jo på ingen måder.

Dvs. du er uenig i, at et ekstremt billigt bundkort praktisk taget er
nødt til at være af lav kvalitet? - og at ikke-pckyndige folk stort set
kun kigger på prisen før de køber?
Efter min mening lever ECS højt på at levere produkter som ligger langt
under forventningerne (men som måske svarer ganske godt til priserne).

> Så må ASUS og andre mærker jo dyre mærker jo sænke priserne.

.... og dermed kvaliteten, hvilket de meget nødig vil - men det er
sikkert svært at forstå.

> Men jeg er sikker på at det kun er i dit hovedet der er bekymringer om hvor
> vidt folk burde købe kvali eller ej!

Det er skam ikke noget jeg tænker på til daglig - men når f.eks. ECS,
PC-Chips, Matsushita og ASRock bliver nævnt, dukker skrækhistorierne op
igen (og ikke kun i mit hovede).

> Det her er en for stor mundfuld for mig. Det vil jeg gerne indrømme.
> Jeg kan ingen logik se i din holdning til at folk burde købe kvaliprodukter.

Trist.

> Du må bruge din tid på en anden, for du får ikke lov til at opholde mere af
> min.

Ja, det er der vist kogt nok suppe på nu.

> Fortsat god aften.

I lige måde.

Fra : Peter Jespersen

Dato : 09-07-03 13:43

On Wed, 09 Jul 2003 03:39:13 +0200, Jens C. Hansen [Odense] wrote:

<snip>

> [...]
>ECS-bundkort..
>Eller en mand som køber en PC til sønnen og/eller konen, med ECS-bundkort..

Øeh det sker dagligt, for det meste uden at folk ved det ... ECS lever af at
producere OEM produkter! Derfor de er klodens største bundkort producent!

I found my thrill, on Warp-berry hill!

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 08-07-03 22:51

FB wrote:
> Det med de 2 SDram PC133 vil jeg give dig ret i.

Godt så, stor brøler af ECS. Fejlprocenten af bundkortene
stiger pga. denne dumme fejl.

> Jeg troede nu at det var ude af verdenen, det blev
> bekendgjort for over et år siden at kortet ikke duede
> med 2 sd ram kort i.

Det er stadig en fejl.

> Stadig, jeg nægter at tro at der er så stor en fejlprocent
> på kortene som folk (inklusiv dig) gør det til.

Jeg siger intet om, at fejlprocenten er stor. Jeg giver dig
kun mine erfaringer, jeg ved intet om fejlprocenten på
verdensbasis.

> Hvis man vil have de 2 SDram med i statistikken tror jeg
> at fejlprocenten ligger nær de 99%, men jeg synes ikke
> man kan hive det problem med i antal fejlprocent.

WHAT?
- Det er da netop det problem der skal med i sådan en
måling!

> Fejlprocent er hvor mange bundkort der simpelt ikke
> virkede som de skal osv, evt med USB-porten ikke virkede.

Og det gjorde/gør alle disse bundkort ikke, hvis ejeren har
2 SD RAM moduler!

> Men til en anden gang ved du da at du ikke skal købe ECS så.
> Jeg bliver gerne ved i hvert fald.

Fair nok med mig :)

--
Mvh.
Mikael Nørrelund Andersen

Mail adressen virker.

Fra : Ukendt

Dato : 08-07-03 23:40

> WHAT?
> - Det er da netop det problem der skal med i sådan en
> måling!

Her er vi så uenige.
Der er jo ingen grund til at folk kommer med deres erfaringer så, da vi vel
alle kan være enige om at fejlprocenten må komme op omkring de 99% ( altså
for K7S5A kortet )

Det synes jeg er lidt synd, hvis du kan følge mig.
Så kan vi slet ikke diskutere lidt ;(

Mvh
FB

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 09-07-03 08:21

FB wrote:
> Der er jo ingen grund til at folk kommer med deres
> erfaringer så, da vi vel alle kan være enige om at
> fejlprocenten må komme op omkring de 99%
> ( altså for K7S5A kortet )

Fint.

> Det synes jeg er lidt synd, hvis du kan følge mig.
> Så kan vi slet ikke diskutere lidt ;(

Jeg kan ikke følge dig...

--
Mvh.
Mikael Nørrelund Andersen

Mail adressen virker.

Fra : Ukendt

Dato : 09-07-03 11:21

> Fint.

> Jeg kan ikke følge dig...

Du har lige skrevet fint til det.

Hvorfor spilde tid på at skrive, at Hr. Hansen har haft 2 ECS K7S5A
bundkort, hvor USB porten ikke virkede.

Det ville jo ikke ændre på fejlprocenten på 99%.
Lad os antage at alle os med et K7S5A bundkort, der gik lydkortet i stykker,
så ville fejlprocenten jo stadig ligge på 99%.

Derfor

Mvh
FB

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 09-07-03 11:46

FB wrote:

> Du har lige skrevet fint til det.

Jeg må have været træt :)

> Hvorfor spilde tid på at skrive, at Hr. Hansen har
> haft 2 ECS K7S5A bundkort, hvor USB porten ikke
> virkede.

Fordi det er en defekt.

> Det ville jo ikke ændre på fejlprocenten på 99%.

Nej, men så kan folk se den reelle fejlprocent.
Grunden til at jeg er begyndt at se på fejlprocenter,
er det er dyrt at sende et bundkort til rep. eller ombytning.

(1)
> Lad os antage at alle os med et K7S5A bundkort, der
> gik lydkortet i stykker, så ville fejlprocenten jo stadig
> ligge på 99%.
>
> Derfor

Den fangede jeg ikke helt, men jeg går udfra eksemplet
skal understøtter din udtalelse (1).

--
Mvh.
Mikael Nørrelund Andersen

Mail adressen virker.

Fra : Ukendt

Dato : 09-07-03 11:58

> Den fangede jeg ikke helt, men jeg går udfra eksemplet
> skal understøtter din udtalelse (1).

Ja. Jeg tror vi så småt er enige.

Så lad mig sige det om; Hvis man ser bort fra at bundkortet ikke kan lide 2
sdram kort i samtidigt, så har jeg aldrig haft _andet_ problemer med kortet.

Så må vi da begge være tilfredse ;)

Fortsat god dag.
mvh
FB

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 09-07-03 21:11

FB wrote:
> Så lad mig sige det om; Hvis man ser bort fra at
> bundkortet ikke kan lide 2 sdram kort i samtidigt,
> så har jeg aldrig haft _andet_ problemer med kortet.
>
> Så må vi da begge være tilfredse ;)

Vi lader den i hvert fald være der :)

--
Mvh.
Mikael Nørrelund Andersen

Mail adressen virker.

Fra : Michael Castensen

Dato : 08-07-03 20:37

"Mikael Nørrelund Andersen" <nospam@mikael-noerrelund.dk> skrev i en
meddelelse news:3f0adcc0$0$13263$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...

> [...]
> dyrt i porto, for at får ombyttet kortene. Disse penge vil
> jeg hellere at givet på et bedre bundkort.

Tør øjnene og spis en kiks!
Problemer med ECS motherboards = Inkompetent montør.
Sådan er det bare!

---

Fra : Christian Lyng

Dato : 08-07-03 21:40

"Michael Castensen" <@> wrote in message
> [...]
>
> Tør øjnene og spis en kiks!
> Problemer med ECS motherboards = Inkompetent montør.

Hardcore! ....OK ECS har osse nogle skod manualer der ikke lige skriver
alt..feks med onboard lyd, hvor man kan vælge de jack stik der sidder på
mobo (bagpå), eller selv sætte 'front' jack stick (hvis man har kabinet med
front monteret) til nogle jumpers på mobo...sjovt nok skal de være shortet
for at dem bagpå skal virke(out), men MIC IN var også shortet,-den skulle
pilles af!!,før min mic virkede....

der stod intet i manualen!!!...

Chr.

Fra : Ukendt

Dato : 08-07-03 22:36

"Christian Lyng" <chrisl@SLETDETTEtiscali.dk> wrote in message
> [...]
> for at dem bagpå skal virke(out), men MIC IN var også shortet,-den skulle

Men det gjorde der sikkert til et bundkort til 1500kr.
Det beviser stadig ikke fejlprocenten af ECS bundkort, men jeg kan godt
følge dig.

Mvh
FB

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 08-07-03 22:47

Michael Castensen wrote:
> Tør øjnene og spis en kiks!
> Problemer med ECS motherboards = Inkompetent montør.
> Sådan er det bare!

Argh pis!

--
Mvh.
Mikael Nørrelund Andersen

Mail adressen virker.

Fra : Thomas Wesley Hinton

Dato : 08-07-03 15:57

> [...]
> med ustabilitet og fejl.
> Er ved at samle sammen til indlæg.
> Hvis du har problemer eller har haft erfainger med ECS så put et indlæg

Du skal nok regne med flere negative end positive indlæg, da det altid er
dem med dårlige erfaringer der har lyst til at snakke om det.

Hvad skal du dog iøvrigt bruge en så uvidenskabelig undersøgelse til?

(jeg har bygget 3 PC'er med ECS bundkort, og alle virkede fint. Jeg har
selvfølgeligt ikke brugt SD-ram da det er et kendt problem).

Fra : fattigrøv

Dato : 08-07-03 19:59

Thomas wrote : "Hvad skal du dog iøvrigt bruge en så uvidenskabelig
undersøgelse til?"

Tjaa Thomas , et indlæg er ikke absolut en videnskabelig størrelse ! LOL
Ellers var der mange "videnskabelige" indlæg på Newsgroups...he he

Fra : Thomas Wesley Hinton

Dato : 08-07-03 23:40

> [...]
>
> Tjaa Thomas , et indlæg er ikke absolut en videnskabelig størrelse ! LOL
> Ellers var der mange "videnskabelige" indlæg på Newsgroups...he he

Ja, det var min pointe.

Var det ikke klart nok?

Fra : fattigrøv

Dato : 09-07-03 00:09

Thomas du er en klog mand.....

Fra : Thomas Wesley Hinton

Dato : 09-07-03 13:34

> Thomas du er en klog mand.....

Og du er rimeligt irriterende ;)

Fra : fattigrøv

Dato : 09-07-03 19:37

Thomas Thomas, tag det nu roligt...

Tror "sagen" er afsluttet....
Takker for de mange indlæg og tager dem med i betragtningerne.Særlig den
bemærkning at det nok mest var dem der var negative der ville reagere..

Takker alle for svarene.

Fra : Thomas Wesley Hinton

Dato : 10-07-03 00:15

> Thomas Thomas, tag det nu roligt...
>

> Tror "sagen" er afsluttet....

Jeg tror måske det er en god idé hvis du øver dig på at virke mindre
nedladende. Ellers tror jeg de fleste nok vil opfatte dig som en narrøv mere
end en fattigrøv.

Fra : fattigrøv

Dato : 10-07-03 02:11

Kære Thomas

Du er bare en forvildet ung mand.
Det går væk når du bliver større og har lov til at sige "narrøv" uden din
mor kommer efter dig.Vær nu sød lille Thomas.

Fra : Anton Matzen (6100)

Dato : 12-07-03 10:11

On Mon, 7 Jul 2003 13:36:52 +0200, "fattigrøv" <abelort@hotmail.com>
wrote:

K7S5A Rev. 3.x m. 2400+ Processor, 512MB Ram

Kører 24/7

Klippe stabil, har dog lavet chipset moddet.

Fra : TGD

Dato : 12-07-03 16:23

"fattigrøv" <abelort@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Har på fornemmelsen at ECS bundkort (Elitegroups) har nogen store
problemer
> med ustabilitet og fejl.

Har ikke oplevet fejl på nogen af de ECS boards jeg har haft i hænderne - og
det er en del - de fejl der har været "Fejl 40".

Den hyppigst "fejl" på ECS boards er RAMne har tit hørt folk brokke sig over
det, men som alt andet skal det passe sammen og ECS har noget med at blande
single og double sided, det vil de bare ikke æde ligeså er det ikke alle RAM
kreds de vil arbejde med -samme problematik som Compaq, og folk er jo så
fornærret at de ikke vil give 50 kr for et "kvalitets" RAM mærke-.

Ligeså har der været et problem med en sending hvor der ikke var
kølepasta/pad imellem chipset og køleprofil.

Flere forretningskontakter har skiftet fra DFI til ECS i deres "budget"
modeller, de har ikke brokket sig over opfordringen.

<KLIP>

Fra : KeNzO

Dato : 12-07-03 21:58

Det har nu været bedre at dem som synes at ECS bundkort bander det langt væk
også siger hvilket model nr de har/haft bøvl, og hvad jeres problem er for
tit er det en fejl 40 og man altid læse manualen godt og grundig inden du
kaster ud i det.
Men en anden ting er HVIS det skyldes at det SDRAM så burde producenten
lavet en ny revision af dette kort da dette bundkort stadig er "populær" og
med alle rettelser

Tror i virkelig at et bundkort til 1000 eller 1500 kr er bedre end et til
300 til 700 kr, jeg tror ikke på det.
Det bundkort til 1000 eller 1500 kr er det lige så tit at det er MÆRKET du
betaler for og det kan sammen lignes med f.eks en adidas bluse den er dyrere
end hvis det har stået f.eks har stået trold og stoffet er magen til.

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 19-07-03 09:51

TGD wrote:
> og folk er jo så fornærret at de ikke vil give 50 kr for et
> "kvalitets" RAM mærke-.

Hvad er kvalitet i dine øjne?
- Samtlig mine RAM stænger er Kingston.

--
Mvh.
Mikael Nørrelund Andersen

Mail adressen virker.

Fra : carstenLM

Dato : 10-10-03 10:05

"fattigrøv" skrev d. 07-07-03 12:37 dette indlæg :
> [...]
> erfaringer med spam..
> Håber du gider bruge et par minutter med at dele dine erfaringer med

Jeg har haft et K7S5A i over et år og har fra starten haft problemer med
onboard lyd. For det første er lyden meget lav når man sidder med
høretelefoner. For det andet er lyden ikke god/skrattende og knasende i
flere spil og når man afspiller nogle mp3 filer. Her er der dog forskel
på om det er MS Mediaplayer eller f.eks. RealOnePlayer jeg bruger. Jeg
har prøvet med flere opdateringer fra både ECS og fra MS, men uden held.
boardet har kørt med to forskellige processore og med både SD ram og
PC2100 ram uden forskel på lyden.

http://www.kandu.dk/

Fra : Hans Juul

Dato : 11-10-03 10:02

Ang ustabile bundkort:

Jeg har et ECS K7S5A PRO m. Lan, det kører upåklageligt med AMD Athlon XP
2200+ og DDR 2100 RAM. Bios er stillet til 133/133 MHz. Andre typer end XP+
kan muligvis volde problemer, der kan forsøges med opdatering af bios. Der
ligger opdateringer til lyd på hjemmesiden, lyden virker også fint hos mig,
fint kort til prisen.

Med venlig hilsen, Troels

Fra : Fred

Dato : 22-10-03 12:05

Jeg har selv store problemer med et helt nyt ECS kort. Der sidder en AMD
Barton +2500 der kører med 166 MHz. Maskinen genstarter konstant.