Beta tester på ReloadersNest
Fra : ReloadersNest

Dato : 07-07-03 11:56

Håper det går bra at jeg poster denne type hendvennelse her...

Vi har så smått startet å utvikle noe vi kaller en "Caliber Guide", eller et
tilpasset søk med andr ord, på denne ladedata siden.
For øyeblikket er man begrenset til å spesifisere kule diameter, øvre/nedre
kulevekt og øvre/nedre målt hastighet. Målsetningen er at man skal kunne
søke på langt flere kriterier, men vi ønsker litt tibakemelding fra andre
intresserte på hva som burde vært med.

Siden spørringen er rimelig kompleks og går mot flere tabeller, er vi litt
spent på hvordan databasen takler dette, også den CPU load dette måtte
medføre.

Ta en titt på http://www.reloadersnest.com/caliber_guide.asp og fortell oss
hva du synes, evt hva som mangler. (Det er forøvrig ingen link til denne
siden fra de andre sidene, da vi fortsatt regner dette prosjektet som i en
testfase.)

Mvh
Webmaster
www.reloadersnest.com

Fra : Claus Espeholt

Dato : 07-07-03 14:20

Jeg vil synes at man også bør indtaste hvilken kaliber man ønsker at
anvende. Det skulle man jo meget gerne vide på forhånd - men der er måske
noget jeg har misforstået ?
MvH
Claus

Fra : ReloadersNest

Dato : 07-07-03 16:04

Hei

Det var i utgangspunktet ikke tenkt at man skulle vite kaliberet på forhånd.
Vet man kaliberet man ønsker ladedata for, er det bare å gå til forsiden og
velge det her.
Litt av tankegangen bak denne siden, var at man kunne spesifisere ønsket
kulevekt og hastighet (og begrense kaliber spekteret om man vil), så vil du
ut fra dette få presentert hvilke kaliber som klarer dine krav.
Med tiden er planen at søkemulighetene kan utvides, f.eks med anslagsenergi,
OGW, KO, og så videre.

Mvh
Morten