1 årig cocker spaniel der stadig ikke er r~
Fra : Tina Christiansen

Dato : 07-07-03 10:52

Hej NG

Jeg skriver for at høre om der er nogen af jer kloge mennesker der ude der
har et godt råd til vores lille familie.

Vi har 2 hunde og ingen børn. Vi arbejder begge på fuldtid, men min mand er
hjemme i frokost pausen for at lufte og hygge med hundene.

Vores problem er at vi har meget svært ved at gøre vore cocker spaniel tæve
renlig. Hun er renlig når vi er hjemme og også om natten, men kun hvis hun
sover i soveværelset. Mens vi er på arbejde tisser hun et par gange indenfor
og laver også ofte stort. Vi er meget meget glade for hende men dette er ved
at være et problem. Vi har forsøgt at motivere hende med bl.a. buster cubes
og kong legetøj. Både hende og hanhunden går sammen, de har hele vores
kælder, gangen og køkken at være på når vi ikke er hjemme. Desværre har vi
ikke mulighed for at lave en hundelem så hun kan gå uden for at besørge.

Vi har snakket med vores dyrlæge om dette problem, det eneste svar vi kunne
få det var at "hun nok bare var svær at gøre ren"

Vi ved ikke om det betyder noget, men hun har ikke været i løbetid endnu.

Lad mig høre jeres meninger....

Venlig hilsen
Tina

Fra : pba72

Dato : 07-07-03 11:30

Hej Tina
Nu er det jo ikke sådan at jeg skal kommentere alt i denne ng. og jeg
har heller ikke løsningen på dit problem, men referer noget jeg har læst
på nettet et eller andet sted vedr. buster cube og kong legetøj og det
er at, de ikke mente at den slags legetøj skulle bruges til hunde der
er alene hjemme da det øger deres stress niveau for meget og de derfor
ikke efterfølgende kan slappe af igen, de anbefalede at man brugte eks
frosen mad i eks inde i et ben eller frossen leverpostej.

http://www.kandu.dk/

Fra : skingur

Dato : 07-07-03 12:12

"Tina Christiansen" skrev d. 07-07-03 10:52 dette indlæg :
> [...]
> få det var at "hun nok bare var svær at gøre ren"
>
> Vi ved ikke om det betyder noget, men hun har ikke været i løbetid

Hvornår og hvordan fodrer I? Og hvornår og hvordan lufter I?
Mvh Christina

http://www.kandu.dk/

Fra : Tina Christiansen

Dato : 07-07-03 13:51

"skingur" <skingur.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse

> Hvornår og hvordan fodrer I? Og hvornår og hvordan lufter I?

Hej Christina

Efter råd fra dyrlægen fodrer vi nu kun en gang om dagen og det er om
aftenen mellem kl. 18 - 20. Meningen med dette skulle så være maden skulle
være fordøjet næste morgen og dermed burde hun ikke have så mange uheld.

Hundene bliver luftet i vores 700 m2 have om morgenen i ca ½ til 1 time.
Ronja (cockeren) vil helst ikke besørge andre steder end i haven. Omkring
kl. 12 kommer min mand hjem og går ca. et kvarter med hundene. Når vi kommer
hjem fra arbejde omkring kl 16.15 bliver døren åbnet ud til haven og de kan
selv vælge om de vil være ude eller inde. Et par timer efter vi har spist
aftensmad og hundene er blevet fodret, går vi en god lang tur med hundene
ca. 45min til en time.

Mvh Tina (- og frække Ronja, der ligger og var mine fødder under
computerbordet *S*)

Mvh Christina

Fra : Bo Christensen

Dato : 07-07-03 13:01

hej,
det kan have at gøre med at din(e) hunde har for meget plads,
typisk vil hvalpen kun besørge der hvor den ikke mener at den bor,
hvilket også passer med soveværelset, prøv at begræns dens plads lidt
(den skal naturligvis ikke bo i en papkasse...)

/bo