Hestevisker
Fra : Camilla Fruergaard

Dato : 07-07-03 10:35

Er der nogle her inde som kan anbefale en heste visker.

Jeg har et problem men min hest, når jeg skal ligge sadel på, det vil han
ikke.

med venlig hilsen
Camilla

Fra : Dennis Thrysøe

Dato : 07-07-03 10:42

Camilla Fruergaard wrote:
> Er der nogle her inde som kan anbefale en heste visker.

Ja, det er der helt sikkert ;) Men jeg kender ingen. Udover at jeg selv
hvisker lidt til heste en gang imellem ;)

> Jeg har et problem men min hest, når jeg skal ligge sadel på, det vil han
> ikke.

Og det er ikke noget du selv kan træne med den?

-dennis

--
dennis@geysirheste.dk
http://geysirheste.dk

Fra : Camilla Fruergaard

Dato : 07-07-03 10:57

> Ja, det er der helt sikkert ;) Men jeg kender ingen. Udover at jeg selv
> hvisker lidt til heste en gang imellem ;)

Jeg har prøvet at viske til ham, men jeg tror at han har vat i ørene

> Og det er ikke noget du selv kan træne med den?

Har prøvet og det er da blevet bedre, men jeg ved ikke hvorfor han gør det.
Det er når han ser at jeg nærmer mig med sadlen, så begynder ahn at vade
rundt. og spænde op. Nu skal det siges at han er 177, så det er en stor hest
at stå med, når han rejser sig.

Fra : Anet

Dato : 07-07-03 10:53

"Camilla Fruergaard" <mitfornavn@mitefternavn.com> skrev i en meddelelse
> Er der nogle her inde som kan anbefale en heste visker.
>
> Jeg har et problem men min hest, når jeg skal ligge sadel på, det vil han
> [...]
(klip)

Ved ikke hvor du bor men er det på Sjælland så ville jeg bruge Shane Mosele.
Han er effektiv og god. tlf. 22129708

--
~Hilsen
Annette~

Fra : Camilla Fruergaard

Dato : 07-07-03 10:58

Jeg bor i jylland

Fra : Anet

Dato : 07-07-03 11:13

> Jeg bor i jylland

(klip)

Kan det tænkes at han lider af det der hedder gjordkrampe???? Vores den ene
hest lider af gjordkrampe. Det har en del afkom efter ox-hingsten Astara
fået avlet med. Men vi spænder så gjorden i først hul franeden af og så
flytter vi ham et skridt og spænder et hul til. Så ligger vi trense på og
spænder et hul til og så spænder vi trensen og spænder et hul til og trækker
ud af stalden. Så kan vi sidde op på ham. Skridter nogle omgange og spænder
gjorden efter igen og så er der ikke flere problemer med det.
En gang da min mand ville hjælpe og ikke var helt klar over proceduren med
det spænden gjord så spændte han bare og så røg hesten på bagbenene og var
helt vild i øjenene. Normalt er det ene hest der aldrig bukker eller
stejler. Så det kan nok være at manden blev forskrækket og tænkte sig bedre
om næste gang.

--
~Hilsen
Annette~

Fra : skingur

Dato : 07-07-03 12:07

Hej.. har du ladet ham se sadlen og snuse godt og grundigt til den, så
han føler sig tryg ved den? tag underlaget af og lad ham snuse, "klap"
ham med det, dvs stryg det henover ham, indtil han ikke vipper med et
øre. Rør ved ham, snak med ham. Pas på du ikke mosler for meget rundt
med den (sadlen), når han er så høj som han er... måske kommer du til at
genere ham, når du lægger/skubber! den på. Stå evt på en kasse, når du
sadler op, så du kan lægge den på og ikke skubbe-mosle-mase!. Er der
intet der hjælper, kan det være han prøver at fortælle dig, at den er
skidetræls at have på.. har læst i landsbladet Hest at 80 % af vores
rideheste går med sadler, der ikke ligger for godt på dem. prøv dig
frem.
Mvh Christina

http://www.kandu.dk/

Fra : taina

Dato : 07-07-03 14:51

"skingur" <skingur.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse

klip

> [...]
> skidetræls at have på.. har læst i landsbladet Hest at 80 % af vores
> rideheste går med sadler, der ikke ligger for godt på dem. prøv dig

Det var faktisk min allerførste tanke, især når hesten reagerer lige så
snart den ser sadlen. Min gamle hyp har altid haft et flip på sadlen, lige
siden hun blev redet til. Og når man står med sådan en lille fuldblods hoppe
der virrer med ørerne, vifter med halen og bider ud i luften, så er det
første, man tænker "hystade".

På et tidspunkt fik jeg en sadelmager til at tjekke sadlen, og han fandt ud
af at kopfjernet var hoppet op af en lomme. Det betød at sadlen blev skæv,
og kopfjernet (der på denne sadel er af jern) sad alt for tæt ind mod
hesten. Han satte den på plads og efter et par dage var der ikke mere
hystade over tøsen. Så det må have trykket og gjort ondt. Mærkeligt nok var
hun alligevel supersød at ride på - hvad de kære dyr dog ikke gør for os...

På et tidspunkt begyndte hun at reagere negativt på sadlen igen, men denne
gang havde jeg lært lektien - afsted til sadelmager med sadlen. Nu var
sadlen blevet for smal, for hun havde taget på og fået nogle gode muskler.

Så jeg ville foreslå hestehvisker, sadelmager eller massør (kan mærke om
hesten er øm nogle steder).

Hvorhenne i Jylland bor du?

mvh. tina

Fra : Camilla Fruergaard

Dato : 07-07-03 19:03

Herning

Fra : Kenneth

Dato : 07-07-03 21:18

Kontakt Maj-britt Mikkelsen-Carter i Sparkær (jeg har ikke lige hendes
kontakt-info, men hun står vist nok i telefonbogen). Jeg har kun gode ord
tilovers for hende.

Kenneth.

Fra : taina

Dato : 08-07-03 16:52

"Camilla Fruergaard" <mitfornavn@mitefternavn.com> skrev i en meddelelse

> Herning

Gitte Naldal er hestehvisker og bor i Brædstrup - ifølge Krak cirka 50 km
fra Herning. Jeg har ikke selv brugt hende, så jeg ved ikke, hvad hun kan og
ikke kan.

Held og lykke fra tina

Fra : Camilla Fruergaard

Dato : 07-07-03 19:18

Har overvejet om det kunne være gjor krampe.
For min mand skulle en dag spænde gjoren og han spændte den også bare op, og
hesten gik bagover, sprængte kæderne.

Sadlen er tjekket og den skulle passe.

Han har været sådan siden han blev tilredet har jeg fået af vide, dengang
mente de at han var skør, da de næsten ikke kunne komme nær ham. det to dem
ni måneder at ligge sadel og hovedtøj på også opgav de. Han kom der efter
hjem til avlerne og gik. endtil sidste sommer hvor en pige fik lov til at
låne ham, da hun mentes at være dygtig.
Efter to måneder ringede hun til avlerne og sagde at han var skør, han smed
sig på staldgangen, eller stejlede, bed og sparkede. når de skulle hente ham
fra fold gik han til angreb.
Jeg blev ringet op af avlerne de havde fået mig anbefalet af vores lokale
dyrelæge. da han viste at jeg var en rolig rytter. Jeg tog op og så ham
mandag. Han stod inde i hjørnet af boksen, og rystede og vente det hvid ud
af øjnene. Han var fyldt med lange refter.

Vi fik ham ud med en del overtagelse, men han var ikke glad. han kom over i
ridehuset og løbe. Og han gik rigtig fint på sine ben.

Tirsdag tog jeg op og hentede ham. og køret ham ud på en gård hvor han kunne
få lov til at gå og falde til ro.
Efter 2½ månede blev han flyttet på rideskole og der er han også stille og
rolig.

Det tog mig to måneder at få hans tillid. og første febuar købte min mand
ham til mig.

I dag har jeg en hest som følger mig i alt, vi har startet vores første
distrekt stævne hvor vi red til 62 % i en la0. og han springer fantastisk.
Jeg er godt tilfreds og presser ham ikke. Det hele forgår på han premisser.

Der er bare det med sadlen, i dag da jeg lagde den på var der ingenting. Det
svinger, kan det være en form for tilbage fald?

Fra : Anet

Dato : 08-07-03 08:03

> Har overvejet om det kunne være gjor krampe.
> For min mand skulle en dag spænde gjoren og han spændte den også bare op,
> [...]

Hvis hesten lider af gjordkrampe så varer det hele livet ud. Vi har en hest
på 15 år som har det stadig og altid vil have det. Fremmede får aldrig lov
til at sadle ham op. Gjordkrampe kan vel sammenlignes lidt med at man har
klaustrofobi for noget. Når jeg skal spænde sadlen så klapper jeg med den
ene hånd lige der foran hvor gjorden ligger. Det er lidt et tag at tage
gjorden med højre hånd og få den første gjordstrop igennem spændet og
samtidig klappe blidt med venstre hånd. Det afleder hesten og den mærker
ikke så meget at jeg spænder gjorden.

--
~Hilsen
Annette~

Fra : Ole Braad-Sorensen

Dato : 07-07-03 19:32

"Camilla Fruergaard" <mitfornavn@mitefternavn.com> wrote:

>Jeg bor i jylland

Kors hvor heldigt. Kontakt Gitta Naldal!
www.horsemanship.dk

Med venlig hilsen
Ole Braad-Sørensen
www.soholm.com

Fra : Lotte

Dato : 07-07-03 15:55

> Ved ikke hvor du bor men er det på Sjælland så ville jeg bruge Shane
> [...]

Enig - har også kun hørt godt om ham

Held og lykke.

Hilsen Lotte

Fra : Mona

Dato : 08-07-03 09:47

> Er der nogle her inde som kan anbefale en heste visker.
>
> Jeg har et problem men min hest, når jeg skal ligge sadel på,
det vil han
> ikke.

Hvis sadlen er ok og hesten ikke fejler noget, synes jeg du skal
prøve at se en video der hedder 'The real horse whisperer' med
Michael Peace. Jeg har lånt den på Holstebro bibliotek (jeg har
den lige nu, så I må venteee...), men mon ikke de også har den på
Herning?

Hans overbevisning er at man ikke skal bruge tvang, men lade
hesten træffe beslutningen. Man skal så give hesten et valg
mellem at få sadel på og noget som virker lettere irriterende,
for at hesten til sidst vælger at få sadlen på. Han viser
eksempler på at springe over plastik/bom samt at give hove til
rensning, og jeg tror godt du kan overføre det til at få sadel
lagt på...

Held og lykke og husk nu at bevare/beholde den tillid han viser
dig.

Mange hilsner fra

Mona

Fra : skingur

Dato : 08-07-03 14:48

Har du prøvet at "hviske" selv? Selv om det lyder fuldstændig skørt (for
nogle) kan man faktisk nå langt ved at visualisere / telepatere det, man
gerne vil med hesten.
Sæt dig et rart sted, gerne sammen med hesten, og forestil dig fra a-z
hvordan du lægger sadel på ham, mens han står helt stille og roligt. Min
mor fik sin hest til at gå i vandpytter på den måde, og det er ellers
det farligste den ved.. hun var lige ved at skvatte af af bar
overrskelse over, at den gik lige igennem. Hun havde forinden siddet
hjemme på terassen og forestillet sig, hvordan de gik igennem...du skal
tænke på hvert eneste skridt, du skal igennem. (Gitte Naldal skriver fx
om det at visualisere).

Jeg tror også, det var derfor, jeg kunne komme op på den hest, hun var
blevet bange for. Jeg lå om aftenen inden jeg skulle sove og tænkte på,
hvor spændende det ville være.. med det resultat at den stod bomstille
og var sød, da jeg skulle op!

jeg bliver mere og mere og grebet af det med at visualisere... nu har
jeg lånt en bog om at kommunikere med dyr via telepati... så må vi se,
om det er helt i skoven eller om det har noget på sig! ("kommunikation
med dyr" af Penelope Smith)

Mht det med telepatien, har jeg en historie fra det virkelige liv (min
fars!) De skulle passe naboens kat og min fars kone tænkte bevidst over,
at den skulle blive hos dem og ikke gå ind til "sig selv", fordi huset
var fremlejet, mens naboen var i thailand. Katten gik OVERHOVEDET ikke
derhen. 14 dage før naboen skulle hjem, aftalte min fars kone med
kattens ejer, at de hver især ugen før skulle begynde at tænke på, at
katten skulle hjem igen - for at forberede den lidt. 10 dage før naboen
skulle vende hjem, begyndte katten at vise interesse for sit gamle hjem
- pludselig havde flere naboer set den luske omkring derovre. Min fars
kone var overbevist om, at kattens mor var begyndt at tænke for
tidigt... og det var hun ganske rigtigt også!!!! kattens mor sagde, at
hun savnede den, så hun kunne ikke lade være med at tænke på den!!!
Da de kom hjem igen, flyttede katten uden at blinke hjem igen. Den
kommer på visit af og til, men er ikke i tvivl om, hvor den bor.

lidt at tænke over

Mvh Christina

http://www.kandu.dk/

Fra : skingur

Dato : 09-07-03 23:34

Her blev så stille...

()III()
( . . )III _______
( ). III ,(_vrinsk_)
(, ,) .

mvh Christina

http://www.kandu.dk/

Fra : Jon Bendtsen

Dato : 09-07-03 23:51

In article <3f0c98f6$0$48911$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>, skingur wrote:
> Her blev så stille...
>

> ()III()
> ( . . )III _______
> ( ). III ,(_vrinsk_)
> (, ,) .

Det ligner da mere end tyr med horn ()

JonB

Fra : skingur

Dato : 10-07-03 00:06

"Jon Bendtsen" skrev d. 09-07-03 23:51 dette indlæg :

> Det ligner da mere end tyr med horn ()
>

> JonB

narj det gør ej.. fantasiløse Jon.. en tyr...!! Øv!!
Lav en, der er pænere så!!

Christina

http://www.kandu.dk/

Fra : Nina Svanholm

Dato : 10-07-03 07:02

> narj det gør ej.. fantasiløse Jon.. en tyr...!! Øv!!
> Lav en, der er pænere så!!
>
> Christina

Synes nu den er ganske fin -ville ihvertfald ikke kunne lave en der var
mere charmerende............

Venlig hilsen Nina Svanholm.

Fra : skingur

Dato : 10-07-03 09:54

"Nina Svanholm" skrev d. 10-07-03 07:02 dette indlæg :

> Synes nu den er ganske fin -ville ihvertfald ikke kunne lave en
der var
> mere charmerende............
>
> Venlig hilsen Nina Svanholm.

Tak Nina..men efter Kenneth kom på banen er jeg gået over til
porcelænsmaling

Mvh Christina

http://www.kandu.dk/

Fra : Jon Bendtsen

Dato : 10-07-03 08:52

In article <3f0ca07a$0$48894$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>, skingur wrote:

> narj det gør ej.. fantasiløse Jon.. en tyr...!! Øv!!
> Lav en, der er pænere så!!

well, jeg kan da forsøge

/\__/\
|o o|
| |
| |
|oo|

JonB

Fra : Jon Bendtsen

Dato : 10-07-03 08:56

In article <slrnbgq6pk.khu.bendtsen@brok.diku.dk>, Jon Bendtsen wrote:

> well, jeg kan da forsøge
>
> /\__/\
>|o o|
>| |
> | |
> |oo|

okay, det gik vist ikke så godt. Se mere på
http://www.virtualhorses.com/graphics/asciiart.htm
men jeg synes stadig at det ligner en tyr. Heste har et aflangt
hoved, og det er ikke så bredt, desuden er øjnene størrer

JonB

Fra : Kenneth

Dato : 10-07-03 09:09

*tsk* Amatører.

| /|
|| ,, /||
L -**-'
&* ##*** /,
&*#* **#**_>
*#*& ,_ ^ *#**
&*#*& @ *#|
&#*#*& */
&*#*#& _
*##* . ,
&*#*&* , _ '
*%*##&#* " ]
*&#**### / / "=="
## *# #&* ' _, Q,O/
* * /, '""

__------___ _
__/ .::::.-'-(/-/)
_/: .::::.-' .-'\/\_ ',
/: .::::./ -._-. d\|
/: (""""/ '. (__/||
\::).-' -._ \/ \\/\|
__ _ __.)/ '-'. . '. | (i_O
.-' \ -' '|
_ _./ .-'| '. ( \\
.-' : '_ \ '-'\ /|/
/ )\_ '- )_ _.-|_/^\
( .-' )-._-: /_/""""\(/\ '-._ '.
( ) _//_/|: / \() \\
( ( ()_/)_/ )/ \\
) \\ \\ // )\
_o\ \\ (o_ |_\
\ / \\_ )_\
)_\

,/ /\ +
||\ ___ //| . '
\. |-###-/' / .+*########* * +
../\ /######\| *###############* .
#/ \+*###*+\ ##################### '
#* \|\*|-\\ _____###____ '############*
#*+ ,_ \\| \ .--' _.- ''__ '-. '########## +
#*+: '@\ ' \| -' /'':'. '. *######* .
##:' .\ ' \ \ '_ ':\ \ #######
*#* '\._ . \ '\ | ###### '
:**+ \_ . . \ '-. :| '| ' #####' +
'|:': / \ _--_| : \.| '| +####
: / / '('q\/p) . \| | /###+'
| \ \___.' ' ' | /###/
.. \ .|' '/##/'
| .*. . | ///'
| /*###*\ \_ / |' /' -----
| +*#####+ | _.-' | ' --
\ \+####+/ , .-| \ |' -
| '\###/ |--.--' | \ |
\ / ' \ . \ '| | | -
'| | \ | \ | /+#+'\ -----
| |' | | |##+.\ |*##*| --- ---- --
| . \ | _ | |####| \+##+/
/.##.| /.##.\ \+##/ |' +|
\'##'/ \'##'/ -: '----- - ---(c)nr---
| ' | | ' | --- -----
: ' : ' --

,_ ,
/^\ //
| \ //
| || ,==. // |
/( /////////\\ /)
(/(((///~\\)))\///
(//)))/_.-"")))\((//((())
(((((((_.-"///"")).')\(\
)))())' ((( ( './//)))
(////~/ )) (((/(/
/)/// ( ))((
//(/_ '._ _.' _\
((((/^ '. .' /^))
()\__ ' ' /__/((
))) ' ' /)))
)//)/| ' ' |(((
//))))/ : : / ))
(((((\| : : | (
\)\| : : |
)))))| _.--'''--._ |
/(/// .' _____ './
((((( / .-': :'-.
))) .' . . './
(( | . . |
) |/ '. .' |
//( )\
\/ //
''' /
'.__.__.'
"""

Kopier billederne ind i Notesblok (Start | Kør | notepad) for at se dem
ordentligt.

Fra : skingur

Dato : 10-07-03 09:36

"Kenneth" skrev d. 10-07-03 09:09 dette indlæg :
> *tsk* Amatører.

> [...]
/|/
> / )\_ '- )_ _.-|_/^> ( .-' )-._-: /_/""""\(/\
'-._ '.
> ( ) _//_/|: / \() \> ( ( ()_/)_/ )/
\> ) \\ \\ // )> _o\ \\
(o_ |_> \ / \\_ )_> )_>

.
> [...]
> )//)/| ' ' |(((
> //))))/ : : / ))
> (((((\| : : | (
> \)\| : : |
> )))))| _.--'''--._ |
> /(/// .' _____ './
> ((((( / .-': :'-.
> ))) .' . . './
> (( | . . |
> ) |/ '. .' |
> //( )> \/ //
> ''' /
> '.__.__.'
> """
>
> Kopier billederne ind i Notesblok (Start | Kør | notepad) for at se

Jeg er dybt imponeret kenneth (ha ha... ja, ikke af dig Jon ) Har du
siddet oppe hele natten? De er flotte!!!!

Mvh Christina

http://www.kandu.dk/

Fra : Jon Bendtsen

Dato : 10-07-03 09:48

In article <3f0d261b$0$48898$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>, skingur wrote:
> [...]

[klip]

> dem
> skingur

> Jeg er dybt imponeret kenneth (ha ha... ja, ikke af dig Jon ) Har du
> siddet oppe hele natten? De er flotte!!!!

Hvor er du modbydelig Christina. Nogle er bedre til at tegne end andre
og Kenneth er åbenbart rigtig god.

JonB

Fra : skingur

Dato : 10-07-03 09:56

"Jon Bendtsen" skrev d. 10-07-03 09:48 dette indlæg :
Har du

> Hvor er du modbydelig Christina. Nogle er bedre til at tegne end andre
> og Kenneth er åbenbart rigtig god.

> JonB
Ha! Det var ikke mig der sagde min nuttede pony lignede en tyr med horn!

Christina

http://www.kandu.dk/

Fra : Jon Bendtsen

Dato : 10-07-03 10:06

In article <3f0d2acb$0$48888$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>, skingur wrote:
> Har du

> Ha! Det var ikke mig der sagde min nuttede pony lignede en tyr med horn!

og det mener jeg stadig at den gør.

JonB

Fra : skingur

Dato : 10-07-03 10:16

"Jon Bendtsen" skrev d. 10-07-03 10:06 dette indlæg :

> og det mener jeg stadig at den gør.
>

> JonB

Hm...hvem er så modbydeligst?

Nå..men din er da meget pæn så

Mvh Christina

http://www.kandu.dk/

Fra : Jon Bendtsen

Dato : 10-07-03 10:34

In article <3f0d2f67$0$48910$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>, skingur wrote:
> andre

> horn!

> Hm...hvem er så modbydeligst?

Grunden til at du er modbydelig er at du skrev "ha ha". Det er fint
nok at have en mening, men direkte at grine af folk det er ikke pænt.

> Nå..men din er da meget pæn så

nice try, jeg ved sku da godt at den er grim, men derfor behøver du
stadig ikke grine af mig og mit forsøg.

JonB

Fra : skingur

Dato : 10-07-03 10:46

"Jon Bendtsen" skrev d. 10-07-03 10:34 dette indlæg :

> [...]
> nok at have en mening, men direkte at grine af folk det er ikke pænt.

> nice try, jeg ved sku da godt at den er grim, men derfor behøver du

Jeg undskylder meget at jeg var modbydelig... jeg skulle ikke have
grinet af dig.
Men jeg synes nu heller ikke det var pænt at sige at min lignede en tyr
med horn.. det er da det samme som at griine af mit ynkelige forsøg syns
jeg!!!

Nå, men skal vi nu ikke lade det ligge og erkende at der nok er noget
andet, vi er gode til!

Mvh Christina

http://www.kandu.dk/

Fra : Jon Bendtsen

Dato : 10-07-03 10:52

In article <3f0d368f$0$48910$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>, skingur wrote:

> [...]
> jeg!!!
>
> Nå, men skal vi nu ikke lade det ligge og erkende at der nok er noget

Jo, det kan vi godt :) Der kommer vist alligevel ikke mere ud af denne
diskussion.

JonB

Fra : Anet

Dato : 10-07-03 11:20

> Jo, det kan vi godt :) Der kommer vist alligevel ikke mere ud af denne
> diskussion.

(klip)

Denne diskution var ellers ganske fredelig i forhold til at bølgerne ind
imellem kan gå lidt højt herinde. *smiler*

--
~Hilsen
Annette~

Fra : Ole Braad-Sorensen

Dato : 10-07-03 12:14

"Anet" <anet49@hotmail.com> wrote:

>Denne diskution var ellers ganske fredelig i forhold til at bølgerne ind
>imellem kan gå lidt højt herinde. *smiler*

Jeg nød det også! Den slags mudderkastning er da helt hyggelig !!!

Med venlig hilsen
Ole Braad-Sørensen
www.soholm.com

Fra : Jon Bendtsen

Dato : 10-07-03 12:32

In article <phiqgvs3sks1aojpc7hrkcs4hpif2fkc27@4ax.com>, Ole Braad-Sorensen wrote:

> Jeg nød det også! Den slags mudderkastning er da helt hyggelig !!!

Hvis du vil have mudderkastning så kan du bare ride bag ved mig når jeg
rider i skoven

JonB

Fra : Ole Braad-Sorensen

Dato : 10-07-03 15:53

Jon Bendtsen <bendtsen@diku.dk> wrote:

>Hvis du vil have mudderkastning så kan du bare ride bag ved mig når jeg
>rider i skoven

Der vil Ramses aldrig tillade. Det er ALTID ham der rider forrest

Med venlig hilsen
Ole Braad-Sørensen
www.soholm.com

Fra : Nina Svanholm

Dato : 11-07-03 09:22

"Ole Braad-Sorensen" <braadso@soholm.com> skrev i en meddelelse

> Jeg nød det også! Den slags mudderkastning er da helt hyggelig !!!
>

> Med venlig hilsen
> Ole Braad-Sørensen
> www.soholm.com

Jeg troede lige et sekund at de var søskende........

Fra : Jon Bendtsen

Dato : 11-07-03 15:16

In article <3f0e7629$0$97268$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>, Nina Svanholm wrote:

> "Ole Braad-Sorensen" <braadso@soholm.com> skrev i en meddelelse

> Jeg troede lige et sekund at de var søskende........

HAHAHAH, nej, min søster hedder Maja

JonB

Fra : Kenneth

Dato : 10-07-03 19:34

Umm ... Nej, ikke hele natten ... hvor gerne jeg end ville påstå det, er de
desværre ikke mine ... men tak for de rosende ord, alle sammen.

Fra : skingur

Dato : 10-07-03 20:14

"Kenneth" skrev d. 10-07-03 19:34 dette indlæg :
> Umm ... Nej, ikke hele natten ... hvor gerne jeg end ville påstå det,
er de
> desværre ikke mine ... men tak for de rosende ord, alle sammen.

Hvor skuffende...og det har fået mig og jon til at skændes hele
dagen...ak ja!!

Har du klippet dem ind? Det ser ud som om de er lavet med kun en halv
linieafstand..det gør jo det hele meget nemmere, ikk?

()III()
( . .)
( )
(oo) fnys (pony, ikke at forvexle med tyr, der
fnyser!)

Christina

http://www.kandu.dk/

Fra : Jon Bendtsen

Dato : 10-07-03 20:35

In article <3f0dbbba$0$48887$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>, skingur wrote:
> [...]
> ( . .)
> ( )
> (oo) fnys (pony, ikke at forvexle med tyr, der

øh? hingste fnyser da også

JonB

Fra : skingur

Dato : 10-07-03 20:53

"Jon Bendtsen" skrev d. 10-07-03 20:35 dette indlæg :

> øh? hingste fnyser da også

> JonB

ja..det gør de..men det her er en pony...
Men jeg kan godt se det måske mere ligner en hingst!
Christina

http://www.kandu.dk/

Fra : Jon Bendtsen

Dato : 10-07-03 21:13

Det gør pony hingste da også, spørg selv Pony på www.hestechatten.dk

> Men jeg kan godt se det måske mere ligner en hingst!

måske snuser den bare til noget?

JonB

Fra : skingur

Dato : 10-07-03 21:30

"Jon Bendtsen" skrev d. 10-07-03 21:13 dette indlæg :

> [klip]

> Det gør pony hingste da også, spørg selv Pony på www.hestechatten.dk

> måske snuser den bare til noget?

> JonB

()III()
( . . )
___( OO)_________
I I I I I I I I I I I I I I

her kigger den over boksdøren (Og fnyser!)

()II()
( . .)
( )
(oo)

her snuser den

()III()
( .. )
( )
(.)

Her hvisker den (eller også skal den til at drikke af et sugerør!!!)

()III()
( - - )
( )
(,,)

Og nu sover den efter en laaaang dags genvordigheder

;.) CHRISTINA

http://www.kandu.dk/

Fra : Mona

Dato : 13-07-03 19:02