ang. Kierulff / Kjærulf / Weinschenck
Fra : C. Kjeldsen

Dato : 07-07-03 07:00

Hej NG.

Jeg søger oplysninger om efterkommere af :

Ivar Kierufll / Kjærulf, fra Gunderupgård
han var født ca. 1760, gift 1792 med Cicilie Glerup
og ejer af Gunderupgård fra 1794.

og om

Kgl. skovridder Weinschenck, ved Jægerspris.
senere kammertjener ved Frederik VI.
om ham ved jeg intet - han fik bl.a. en søn - Georg Frederik W., f. 1772,
død 1830, præst.

Jeg ved at der er blevet skrevet en bog/slægtsbog over Kierulff, er der
nogen som ved hvad den hedder ???????????

med venlig hilsen
C.Kjeldsen

Fra : Varla

Dato : 07-07-03 07:22

"C. Kjeldsen" skrev d. 07-07-03 07:00 dette indlæg :

> Jeg ved at der er blevet skrevet en bog/slægtsbog over Kierulff, er
der
> nogen som ved hvad den hedder ???????????

Kan det være denne:

Lengnick, J. C. L.
Genealogier over adelige og borgerlige familier
1841-1865. 9 bind
Forlag: Scharling
Emne: slægtstavler
Opstilling i folkebiblioteker: 99.8

5

Indhold: Slægterne Kall, Kellinghusen, Kielsen, Kierulff, de Klaumann,
v.Kleist, de Klöcker, Hans Knudsen, v.Knuth, Koch, Koefoed, Kohl, Krag,
Krarup, Krebs, de Krieger, Krog, Krogh, Kruse, Kryssing, Könemann,
Landsperg, Lange, Larsen, Lassen, Laub, Lehn, Lengnick, Lerche, le Sage,
v.Leth, Liebenberg, Liliencron, Lillienskjold, Lindberg, Linde,
Lindemann
Oversigt over hele værket

Dette materiale kan ikke hjemlånes. Henvend dig til dit lokale bibliotek
for at høre hvor du evt. kan se det.

mvh. Ejvind

http://www.kandu.dk/

Fra : Hans Larsen

Dato : 07-07-03 11:31

Se

Carl Klitgaard: Kjærulfske Studier 1914-1918

vh. Hans Larsen

Fra : isch

Dato : 07-07-03 11:28

Hej C. Kjeldsen

> Jeg ved at der er blevet skrevet en bog/slægtsbog over Kierulff, er
der
> nogen som ved hvad den hedder ???????????

Bogen hedder Kjærulfske studier, skrevet af C. Kiltgaard, udgivet 1914
og kunne i hver fald for nogle år siden lånes på biblioteket, så det kan
den nok stadig.
I min udgave står din Iver Kierulf på side 383.
Med venlig hilsen Ingrid.

http://www.kandu.dk/

Fra : Anker Eriksen

Dato : 07-07-03 17:18

Jeg har indtastet alle personerne fra " De Kjærulfske Studier" af Carl
Klitgaard.
Jeg sender dig en mail - med efterkommere og aner.
mvh
Anker

Fra : cfscheel

Dato : 07-07-03 19:37

Ifølge mine lister (se hjemmeside):

Kjærulf   DAA slægtsoversigt: DAA 1923 Bd. XL [A] [_*]

Kjærulf   Klitgaard, C.: En australsk Kjærulf-gren. 12-II-1947 s.
194-195. PHT. [A].

Kjærulf   Klitgaard, C.: To Kjærulf-Grene. 10-II-1935 s. 79f. PHT.
[A].

Kjærulf   Klitgaard, Carl.: Kjærulfske Studier. Bidrag til en
vendsysselsk Bondeæts Genealogi og Historie. DK Aalborg
1914-1918. 502pp. Indh. De ældste Led af Familien Kjærulf;
Kornumgaardlinien; Glinvadlinien; Den hallandske Linie;
Nørholmlinien; Den danske adelige Linie; Aslundlinien;
Vestbjerglinien; Aalborglinien; Kertemindelinien;
Christianssandlinien I-II; Østbjerglinien; Egholmlinien;
Holtetlinien; Mandalsslægten; Spredte Familier og Personer.
[fb].

Kjærulf   NN: 10-II-1935 s. 166f. PHT. [A].

-- Se også efter Kierulf:

Kierulf   [KS]: (fra Vendsyssel i Jylland). [KS 1911] s. 161-163
[A]

Kierulf   Kierulff, J. C.: Slægtstavle over en gren af familien
Kierulf; paa grundlag af kaptein Lengnicks optegnelser;
rettet og udvidet indtil 1890. Tønsberg 1900. 45pp. [db].

Kierulf   Lorentzen, G. E.: Stamtavle over drammensfamilien Kierulf
(af Kertemindlinien). Drammen 1942. Tvl. [MH]

Kierulf   Mørck, George Hjalmar Kierulf: My American roots. 1983.
[db].

Venlig hilsen
Christian

----