PIII 550 MHz (slot 1)
Fra : Bjarne Torhus

Dato : 01-04-01 11:28

Er der nogen der ved om det er muligt at "støve" en Intel PIII 550 MHz
processor op?

Jeg har en tidlig version af ASUS's P2B mainboard, denne kan ikke køre
med højere frekvens.

Med venlig hilsen

Bjarne

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 01-04-01 11:37

"Bjarne Torhus" <ccc19472@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg har en tidlig version af ASUS's P2B mainboard, denne kan ikke køre
> med højere frekvens.

Har du prøvet ?

--
Mvh. Søren C. Fischer
http://vvv.fischer.as

Fra : Bjarne Torhus

Dato : 02-04-01 17:03

Nej - jeg har ikke prøvet, jeg har ikke lyst til at investere i en
processor jeg ikke kan være sikker på kan køre.
Oplysningen om at mit MB ikke kan køre med mere end 550 MHz, har jeg
fået oplyst fra den forhandler hvor jeg købte ASUS P2B boardet (Der er
tale om en god forhandler), og ikke fra manualen.

Med venlig hilsen

Bjarne

Fra : DWM

Dato : 01-04-01 14:02

> [...]
> processor op?
>
> Jeg har en tidlig version af ASUS's P2B mainboard, denne kan ikke køre

Er du helt sikker? Du kan ikke gå efter hvad der står i manualen.
Kig evt. på http://www.asus.com/products/techref/Cpu/p3cpu.html
--
Med Venlig Hilsen / Best Regards
Kenneth Iversen

PS: No it´s not a valid emailaddress

Fra : Bjarne Torhus

Dato : 02-04-01 17:03

Oplysningen om at mit MB ikke kan køre med mere end 550 MHz, har jeg
fået oplyst fra den forhandler hvor jeg købte ASUS P2B boardet (Der er
tale om en god forhandler), og ikke fra manualen.

Men tak for henvisningen

med venlig hilsen

Bjarne

Fra : DWM

Dato : 02-04-01 19:34

> Oplysningen om at mit MB ikke kan køre med mere end 550 MHz, har jeg
> fået oplyst fra den forhandler hvor jeg købte ASUS P2B boardet (Der er
> tale om en god forhandler), og ikke fra manualen.

Det betyder nødvendigvis ikke at det er korrekt. Bruger forøvrigt
selv et Asus P2B-B sammen med en P-III 800E (Coppermine)

Fra : boble

Dato : 01-04-01 14:59

Hej

PIII fra 450->550 MHz Slot 1 var vist beregnet til at køre 600 MHz i core
(mener jeg at kunne svagt huske).

Min egen P3-450 MHz Slot 1 kører 558 MHz og er ikke gået ned en gang. Det er
ganske pænt.
Jeg kan ikke køre den længere op pga mit AGP grafikkort ikke kan følge
med.(pga min cpu er multiplier låst)

mvh boble

ps. Jeg har en Asus P2-99

Fra : Thomas Vindahl Peter~

Dato : 01-04-01 20:42

hey hva mener du med at "støve" en P3-550 CPU op??

jeg sidder her med min P3-450 Slot 1 CPU!!
det er lidt fornærmende ! :) G*G* (ok den er lidt gammel nu men den er MEGA
stabil )
det er ikke så svært at finde dem du skal bare tjekke div. net auktioner!
såsom qxl.dk
det er massere af dem

Mvh
Thomas

Fra : Bjarne Torhus

Dato : 02-04-01 17:03

Det jeg mener med at "støve op" er at de ikke produceres mere,
forhandleren hvor jeg købte ASUS P2B, kunne ikke umiddelbart skaffe en
(Han ville prøve, med jeg har ikke hørt fra ham - der er gået 3
måneder).

Tak for henvisningen

med venlig hilsen

Bjarne