harddisk
Fra : Anders Houmark

Dato : 01-04-01 11:24

hejsa.. et lille "nemt" spørgsmål her fra mig.
jeg er i tvivl om hvilken harddisk jeg skal vælge, nu hvor IBM's 75gxp serie
er udsolgt, og skulle jeg være heldig at få en, så går den jo nok i stykker,
ligesom mange af mine venners har gjort.. så jeg tror ikke jeg vælger sådan
en

Men nu har jeg så været inde på edbpriser.dk og kigge, og priserne ligner da
hinanden ret meget.. men jeg er i tvivl om hvilket mærke jge så skal vælge..
harddisken skal selvfølgelig være 100% pålidelig, og den skal ikke være
sådan en der nemt går i stykker. og så skal den helst være i 7200RPM..

Nogle der har et godt bud på en ordentlig harddisk?

--
Mvh Anders Houmark
The world sucks!!

Fra : Ronni

Dato : 01-04-01 13:39

Jeg har lige læst en test af nogle harddiske i et PC blad (kan dog ikke lige
pt huske hvilket)
Men der vandt IBM og nr 2 blev Maxtor, som KUN tabte pga den larmede mere
end IBM's
harddisk. Ellers var Maxtor hurtigere og bedre.
Selv overvejer jeg at købe en Maxtor, selv om jeg gerne ville have en IBM,
dog går de tit
i stykker jeg har været ejer af 5 IBM diske hvoraf 3 er gået neden om og
hjem!!!
Hvorfor de går i stykker ved jeg ikk :) men jeg gad godt vide det !?!

/Ronni
riwen@ofir.dk

Fra : DWM

Dato : 01-04-01 14:01

"Ronni" <riwen@ofir.dk> skrev i en meddelelse news:9a77fu$fc$1@sunsite.dk...
> [...]
> Selv overvejer jeg at købe en Maxtor, selv om jeg gerne ville have en IBM,
> dog går de tit i stykker jeg har været ejer af 5 IBM diske hvoraf 3 er

Mon ikke du har et varmeproblem så? Så vil det ikke hjælpe at skifte til
Maxtor. De bliver, efter min erfaring, meget varme i forhold til IBM´s
dreve.
Jeg har forøvrigt aldrig oplevet at en IBM er gået i stykker.
Har tilmed en 7-8 år gammel 1GB IBM SCSI som stadig virker perfekt.
--
Med Venlig Hilsen / Best Regards
Kenneth Iversen

PS: No it´s not a valid emailaddress

Fra : Thomas Eg Jørgensen

Dato : 05-04-01 21:29

"Ronni" <riwen@ofir.dk> wrote in message news:9a77fu$fc$1@sunsite.dk...
> [...]
> dog går de tit
> i stykker jeg har været ejer af 5 IBM diske hvoraf 3 er gået neden om og

Jeg tror i er for hårde ved jeres diske Hvordan har i dem siddende? sådan
3 lige oven på hinanden så de sidder pænt? .-)
i forbindelse med det skal man lige sige at disken mister sin even til at
være magnetisk hvis temperaturen kommer ret meget over 50grader. Så HVIS i
har dem siddende uden køling så ryger jeres data og derefter disken....

Jeg har haft WD og den fik bad sektors efter cirka 1½ år ved "middel"
brug....jeg sidder pt på en 2x 45GB 75GXP RAID som ruller perfekt og min
"gamle" 6,4GB også fra IBM er da ved at være et par år gamle, den fungere
stadig perfekt.

Klar anbefaling: IBM og så sørg for at den ikke bliver varm

MVH
Thomas

Fra : Kasper Pedersen

Dato : 01-04-01 17:27

Hvad med en Western Digital ?
Skulle de ikke være OK ?

Fra : Anders Houmark

Dato : 01-04-01 22:20

Kasper Pedersen skrev i meddelelsen <9a7ksp$i65$1@sunsite.dk>...
>Hvad med en Western Digital ?
>Skulle de ikke være OK ?

hehe det er det jeg ikke ved, derfor spurgte jeg :).. hm men western laver
vist kun "små" diske hehe

Fra : Henrik Hammerschmidt

Dato : 02-04-01 00:19

Jeg startede med Western Digital i 1995, jeg forstod at WD var
teknologisk ledende med hensyn til IDE drives på det tidspunkt.

I 1995 købte jeg: 3 stk 850MB disks, de virker endnu.
I 1996 købte jeg:
1 stk 2,5GB den var fejlbehæftet (disk crash) indenfor garentiperioden
og blev byttet.
1 stk 1,6GB den blev fejlbehæftet (bad sectors) i september 2000.
I 1997 købte jeg 1 stk 6,4GB den var fejlbehæftet (bad sectors) indenfor
garentiperioden og blev byttet.

Så jeg blev lidt træt af WD og er gået over til IBM diske, dem har jeg
nu 8 stk (IDE & SCSI, "standalone" og i RAID) af og har ikke oplevet
problemer med, endnu.

Jeg køber kun IBM diske - Henrik

Anders Houmark wrote:

> [...]
> Mvh Anders Houmark
> The world sucks!!
> But if it wouldn't suck, we'd all fell of...

Henrik Hammerschmidt. Copenhagen. Denmark ..

Fra : Wee-Hung Martin Tong

Dato : 02-04-01 13:23

Hej

http://www4.tomshardware.com/storage/01q1/010312/index.html