Kan det være bundkortets skyld?
Fra : Filip Skjerning

Dato : 06-07-03 21:18

Hej ng

Jeg har for et stykke tid siden skrevet til denne gruppe (defekt bundkort?
d. 26/5). Det er stadig noget af det samme jeg døjer med, med jeg er dog
kommet videre og kan nu til dels bruge mine harddiske og windows. Det
største problem er nu, at mit cd-rom drev i windows ikke virker særlig godt.
Den kan sagtens registrere cd-rom drevet, men kun vise indholdet ind
imellem. I de tilfælde er det meget sjældent at den virker i mere end 10-20
sekunder. Jeg kan måske også lige nævne at min ene harddisk ikke kan
genkendes af computeren efter hver 2. - 3. opstart.
Er dette et typisk bundkort problem eller er der (som jeg også har haft
mistanke til) rod i BIOS´en?

På forhånd tak

Fra : KeNzO

Dato : 07-07-03 00:04

Har du tjekket om det skulle være nogle driver( evt af nyere dato) til dine
ide porte på producentens hp ?
Har du prøvet slette dem i enhedshåndtering.?
Har du prøvet at resette din bios?
Hvad med en bios opdatering ?

Fra : Kim Hansen

Dato : 11-07-03 20:13

> [...]
> genkendes af computeren efter hver 2. - 3. opstart.
> Er dette et typisk bundkort problem eller er der (som jeg også har haft

Har du tjekket at det ikke er et af drevene den er gal med ?, når du har
problemer sidder alle drev den er gal med så på samme kabel ?
Prøv at pille drevene fra allesammen på nær dit drev du booter fra og så
tilslut de andre på skift og se om problemet også er der med drevene når de
sidder i alene på et kabel, for jeg havde en harddisk med et defekt stik og
når den nogen gange ikke virkede lavede den ballade med det andet drev på
samme kabel så det heller ikke kørte.

Kim