Lydighedstræning - KBH - hvor???
Fra : Ann K

Dato : 06-07-03 20:51

Hejsa.
Tja... et eller andet sted ønsker jeg åbenbart _stadig_ at gøre Dise
(shetland sheepdog) til en helt fantastisk lydighedshund
Men... det vil kræve en _meget_ dygtig træner! Som ved, hvad en sheltie er -
og som ikke vil have noget imod at skulle gennemdiskutere træningen med
mig... både før og efter! Træningen _skal_ være baseret på shaping
(klikker)... Træneren skal vide en hulens bunke om motivation, da Dise er
gået totalt "kold" på alt, hvad der bare minder om lydighedsarbejde -
ligesom hun kan være komplet ukoncentreret om dette arbejde....
Desværre vil det også være et ufravigeligt _krav_ at træningen ligger
lørdage eller søndage... og at træneren _ikke_ har noget imod at vi af og
til ikke er i stand til at møde til træning (pgr mit arbejde eller
ag-stævner)...
Desuden skal træningspladsen helst befinde sig i rimelig afstand fra
Rødovre - og være mulig at komme frem til med offentlig transport, uden at
jeg og Dise skal bruge timevis i bus/tog!

Findes sådan en træner eller træningssted overhovedet???

Mvh Ann

Fra : Bolette Nielsen

Dato : 06-07-03 21:00

Hej Ann

"Ann K" <tsarsSLET@DETTEos.dk> skrev i en meddelelse
> Findes sådan en træner eller træningssted overhovedet???

Det ved jeg ikke om det gør, men vi har ALTID været rigtig godt tilfredse
med Hundeakademiet i Lyngby, prøv at ring og få en snak med dem. Nicki og
jeg starter til intensiv lydighed i morge, og ihhh hvor vi glæder os.

www.hundeakademiet.dk

Mange hilsner fra

Bolette

Fra : Zemma Luise Zimling ~

Dato : 06-07-03 21:21

Eller www.kaeledyrskompagniet.dk...

Dem er vi rigtig glade for...

--
Zemma Luise Zimling Westh

Fra : bettina

Dato : 07-07-03 07:21

"Ann K" <tsarsSLET@DETTEos.dk> wrote in message
> [...]
> jeg og Dise skal bruge timevis i bus/tog!
>
> Findes sådan en træner eller træningssted overhovedet???

har du prøvet rødovre brugshundeklub? jeg har ikke selv prøve at træne der,
men har kun hørt godt om dem...og set mange gode resultater derfar

bettina

Fra : Lars

Dato : 07-07-03 16:37

Hej Ann

Du kan også prøve at checke vestegnens hundeskole i Albertslund.
Se www.veh.dk

Hilsen Lars

Fra : bettina

Dato : 08-07-03 07:34

"Lars" <vln@post11.tele.dk> wrote in message
> Hej Ann
>
> Du kan også prøve at checke vestegnens hundeskole i Albertslund.
> Se www.veh.dk
>
> Hilsen Lars

De bruger ikke klikkertræning

bettina

Fra : Ann K

Dato : 08-07-03 09:04

Hejsa.
Takker for svar.
Alle steder - bortset fra Rødovre brugshundeklub - ligger dog næsten 1 - 1½
times transport væk Det er meget for længe for en hund og ejer, der
begge har tendens til køresyge i bus :( Dertil kommer at "gå-afstanden" fra
bus/tog er temmelig lang - alene tanken om det og den kvalme, jeg vil have,
gør at jeg ikke kan bruge stederne...
Brughundeklubben har jeg skam ikke noget at udsætte på... udover at de
_ikke_ har lydighedshold i week-enden ;) Vi har selv trænet der igennem et
par år - og selv om det ikke er et sted, hvor man bruger klikkertræning, har
jeg da kunnet få gennemført at det gør _jeg_!
Det jeg skal bruge er en træner/træningssted, hvor man målrettet går efter
at træne konkurrencelydighed... Og gerne med mulighed for at komme direkte
dertil med tog og en gåtur - alternativt bus i max 15 - 20 minutter...

Men jeg leder videre

Mvh Ann

Fra : Søs D. Jensen

Dato : 08-07-03 10:07

Hej Ann

Så skal du gå hos Christina Ingerslev i Lyngby (www.dogtraining.dk) eller
Charlotte Lyngholm også i Lyngby lyngholm@lyngholm.com. Ren klikker og
målrettet lydighedstræning.

Alternativ skal du gå hos Helle Poulsen, men hun bor jo altså i Helsingør.
Men jeg mangler 3 kursister til et torsdagshold fra 20-21 - hver anden
torsdag.
--
KH
Søs

Fra : Nitsen

Dato : 08-07-03 10:41

"Søs D. Jensen" <emma@email.dk> skrev

> Men jeg mangler 3 kursister til et torsdagshold fra 20-21 - hver anden
> torsdag.

Hej Søs

Nu bliver jeg lige lidt nysgerrig - hvor foregår den træning du mangler
kursister til? - også på Bagsværd Skole? - og kan en småbøvet unghund på et
år og en ejer der er noget rusten udi træning være med?

Mvh

Anita og Nicki

Fra : Søs D. Jensen

Dato : 08-07-03 10:49

Hej Anita

Nej - jeg har faktisk ikke træning længere. Min hjemmeside er bare håbløst
uopdateret. NEj jeg mangler kursister til et hold hos Helle Poulsen, hvor
jeg selv går. Jeg er ved at oprette et nyt hold hos hende, så jeg selv kan
træne regelmæssigt.
--
KH
Søs