disable onbord grafikkort
Fra : Skumbamsen

Dato : 06-07-03 14:54

hvordan gør man? bundkort GA-5SMM med sis530 AGPset. Skal have 1 pci kort
sat i men kan ikke installere det. Skærmen går i sort når XP er ved at
installere det nye kort.
på forhånd tak for evt. fiduser
hprj@mail.dk

Fra : J. Jensen

Dato : 06-07-03 17:14

"Skumbamsen" <hprj@mail.dk> skrev i en meddelelse
> hvordan gør man? bundkort GA-5SMM med sis530 AGPset. Skal have 1 pci kort
> sat i men kan ikke installere det. Skærmen går i sort når XP er ved at
> [...]
Hej

Hvis du ønsker at benytte begge kort samtidig skal nedenstående ændres i
bios. XP kan ikke finde ud af at installere et PCI grafikkort hvis det ikke
står som 'First Display' i BIOS....spørg mig ikke hvorfor.
Dog er det ikke noget problem når kortet så er installeret. Så kan du i XP
selv vælge hvilket kort der er det primære.

Tryk <Del> når computeren booter op.
Under Integrated Peripherals skal 'Init Display First' stå til PCI.

Hvis du helt ønsker at slå det onboard kort fra, så kig også efter et punkt
der hedder noget ala 'Onboard VGA/AGP controller' og sæt det til disabled.

Jeg ejer ikke selv sådan et bundkort, så det jeg her skriver er skud fra
hoften.

Jesper

Fra : /Ole

Dato : 06-07-03 17:23

"J. Jensen" <ElkogeRjes_jen@email.dk> skrev i en meddelelse
> "Skumbamsen" <hprj@mail.dk> skrev i en meddelelse

½øjs@

På min maskine skulle jeg slå lydkortet fra i bios, men så begyndte den lige
pludselig at skabe sig. Det viste sig, at jeg skulle flytte en jumper på
bundkortet, og så var alt godt igen. Find jumperen i din manual, og hvis du
ikke har den, så prøv én af disse sider:
http://www.google.com/search?hl=da&ie=UTF-8&oe=UTF-8&q=GA-5SMM+&lr=

/Ole