$php_self
Fra : //Overby

Dato : 06-07-03 13:36

Jeg har en form hvor en bruger kan indtaste nogle data, der gemmes i en db.
Jeg har en form:

<form method=post action=<? echo $php_self; ?>>

Min side er opbygget vha. tables og jeg åbner siderne med en switch og
include. Når bruger så trykker ok og den skal gemme dataene, går den ud til
hovedsiden, og ikke den side jeg er i? Jeg har prøvet at skrive det fysisk
filnavn i stedet for $php_Self, men det resulterede så i, at det virker, men
siden bliver åbnet i hele browseren, og ikke den table, som den skal.

Hvad gør jeg forkert?

Daniel

HELE KODEN:

<center>
<h3>Opret dommer</h3>
<?
$db =mysql_connect("mrdo", "root", "mrdo2001");
mysql_select_db("dommer", $db);
if($skriv) {
$result = mysql_query("insert into dommer values('$nr', '$navn')");
if($result) { echo "Dommeren $nr, $navn blev indsat i databasen."; };
} else { echo "<br>"; };
?>

<form method=post action=<? echo ".\Dommere\dommer_opret.php"; ?>>
<input type=hidden name=skriv value=1>
</form>
</center>

Fra : Sparre

Dato : 06-07-03 13:38

prøv lige med $PHP_SELF

altså med STORE bogstaver

--
Sparre

Fra : //Overby

Dato : 06-07-03 13:47

> altså med STORE bogstaver

Har jeg prøvet - ingen betydning.....

Men dette virker...

"<?php echo $_SERVER['PHP_SELF']; ?>?action=dommer_opret"

Daniel, der sidder med et lystig smil over at have klaret det selv....

Fra : Flemming Joensson

Dato : 06-07-03 14:40

"//Overby" <mailFJERN@FJERNoverbyhansen.dk> wrote in

> Men dette virker...
>
> "<?php echo $_SERVER['PHP_SELF']; ?>?action=dommer_opret"
>
> Daniel, der sidder med et lystig smil over at have klaret det selv....

Det er fordi du kører med register_globals = off i php.ini.

Det betyder at du også skal bruge $_POST for at få fat på variable du
sender i den form du har.

Flemming

Fra : //Overby

Dato : 06-07-03 15:13

> Det er fordi du kører med register_globals = off i php.ini.

Nej, det har jeg lige sat til on, så jeg kunne bruge globale variable.

Daniel

Fra : Flemming Joensson

Dato : 06-07-03 22:57

> Nej, det har jeg lige sat til on, så jeg kunne bruge globale variable.

Hvis register_globals er on så skal $PHP_SELF meget gerne virke ligesom
$_SERVER['PHP_SELF'] stadig vil virke.

Har du husket at genstarte Apache efter du rettede i php.ini?

Ellers forstår jeg ikke at $PHP_SELF ikke virker med register_globals on.

Flemming