Mangler 2 bundkort...
Fra : -= T Rex - 6400 =-

Dato : 06-07-03 12:18

Jeg er ved at samle mig en server, og vil indbygge 2 bundkort i et
koloenormt kabinet, hvor
de 2 bundkort skal kunne snakke sammen under windows XP, og noget hurtigt
net, men er der nogen
der har nogle gode links eller anbefalinger til bundkort hvor der evt er
indbygget netværkskort, i den
rigtige hurtige ende, gerne også hvad der findes af Switches med høj
hastighed.

Processorerne vil blive noget P4 omkring de 3 GHz

Det bliver noget hjemmebyg sammen af et Supermax kabinet så der er rigeligt
med plads til
et megasite bundkort.

Billeder og yderlig info om projektet kan fåes ved henvendelse pr. mail.
men kabinettet er et monster (H: 100 D: 110 B: 45) cm.

Fra : Thomas S. Iversen

Dato : 06-07-03 12:49

In article <3f080583$0$1651$ba624c82@nntp05.dk.telia.net>, -= T Rex - 6400 =- wrote:
> Det bliver noget hjemmebyg sammen af et Supermax kabinet så der er rigeligt
> med plads til et megasite bundkort.

Fik du aldrig liv i supermaxen? Hvor mange processorer var den paa?

Thomas, Vanloese

Fra : -= T Rex - 6400 =-

Dato : 06-07-03 13:42

Jeg har ikke skruet dem fra hinanden endnu, så jeg ved ikke helt hvor
mange processorer der sidder i dem, men ved via opstarten at der er 128 Mb
RAM.

Supermaxerne kører fint UNIX System V, men jeg har også kunne boote LINUX,
dog ikke komplet
men jeg regner da med at finde ud af hvordan den kommer til at køre LINUX
perfekt.

Operativsystem (Supermax)
a.. System V Release 4.2 MP
b.. Overholder XPG4 fra X/Open
c.. Overholder POSIX fra ISO
d.. Overholder System V Interface Definition (SVID) fra SCO/Novell/AT&T
e.. Erklæret overholdelse af X/Open Single UNIX Specification (Spec 1170)
f.. Overholder MIPS ABI
g.. Understøtter parallel drift af indtil 8 Supermax CPU'er ved hjælp af
avanceret "load balancing kernel scheduler"
h.. Omfatter Veritas Advanced File System, Volume Manager og Visual
Administrator
i.. Sandtids UNIX implementering med fuldt "preemptive" kerne,
sandtids-"scheduler" og understøttelse af POSIX sandtidsudvidelser
j.. Understøtter nedlukningskontrol fra UPS
k.. Understøtter 8-bit ISO 8859-1 tegnsæt

Jeg har ikke den fornødene tid til at rode med maskinerne, så derfor slagter
jeg den ene og ombygger
den til en PC Server/Spille/altmuligt maskine.

Fra : Thomas S. Iversen

Dato : 06-07-03 14:36

In article <3f081902$0$1658$ba624c82@nntp05.dk.telia.net>, -= T Rex - 6400 =- wrote:
> Jeg har ikke skruet dem fra hinanden endnu, så jeg ved ikke helt hvor
> mange processorer der sidder i dem, men ved via opstarten at der er 128 Mb
> RAM.

Ok. Sjov hardware (som i tidsfordriv). Haaber du skaeg ud af dem.
Under alleomstaendigheder faar du et interessant kabinet

Thomas, Vanloese

Fra : J. Jensen

Dato : 06-07-03 16:31

"-= T Rex - 6400 =-" <westerskov(slet)@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> hastighed.
>
> Processorerne vil blive noget P4 omkring de 3 GHz

Hvad med et par rigtige server bundkort med understøttelse for dual Xeon ?
:)
F.eks. nedenstående som også har Gbit net.
64-bit PCI slots er også værd at tage med hvis du f.eks. vil have en seriøs
SCSI raid løsning.
http://www.supermicro.com/PRODUCT/MotherBoards/E7505/X5DAL-G.htm
Koster kun omkring de 5000,- ;-P

For lidt flere penge laver Intel nogle boards med 2-3 Gbit netkort, onboard
SCSI og andre lækre ting.

Nu du selv nævner P4, hvad så med desktop boards ala
http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1264628143

Alternativt kan ethvert P4 bundkort vel bruges......hvis du altså ikke går
efter nogle deciderede server boards. Gbit netkort koster jo efterhånden
ikke det store.

Mht. switches så er de pænt dyre hvis de skal understøtte Gbit.
Du skriver ikke om de skal være managed/unmanaged og om de skal kunne
rackmonteres.
Personligt er jeg ret glad for HP switches, men Netgear skulle efter sigende
også lave nogle gode billige workgroup produkter.

Jesper

Fra : Jeppe Ladefoged

Dato : 06-07-03 22:28

> Billeder og yderlig info om projektet kan fåes ved henvendelse pr. mail.
> men kabinettet er et monster (H: 100 D: 110 B: 45) cm.

Kan du ikke poste nogle billeder i dk.binaer? Man er lidt nysgerrig

Fra : -= T Rex - 6400 =-

Dato : 07-07-03 10:17

Jo jeg laver lige en billedserie som sættes på binær på Torsdag.

/ T Rex