Miauw
Fra : Mette B. Rahm

Dato : 01-04-01 10:23

Kan en kat blive hæs ? Ja, det kan den vel, men er det normalt at det varer
nogle dage ?? Robin er som i måske ved en rigtig brokrøv og miuawer for et
godt..bare for at få opmærksomhed Men de sidste par dage (har ikke hørt
ham i dag *s*) har han næsten ikke kunne sige noget. Han opfører sig ellers
som han plejer (lige så doven som han plejer) og spiser osv.
Sååå, hvorfor mon han ikke kan sige noget uden at det lyder rustent

Nogle der har oplevet det samme ??

Knus

Mette

--
-----
Gillian's Norske Skovkatte

Fra : trine

Dato : 01-04-01 10:37

Min Luna gør nøjagtig det samme...men hun er kun 3½ måned, og hun har altid
været hæs......

Fra : Sofie Hansen

Dato : 01-04-01 14:20

Hej

Min MC var så hæs at dyrlægen kunne høre det igennem telefonen da jeg
ringede for at høre om det I spørg om her *G*

Det er nu snart 1½ år siden og hun har ikke været hæs siden - men dyrlægen
sagde at hun havde fået halsbetændelse og så fik hun en antibiotikakur .. vi
var til dyrlæge om eftermiddagen hvor hun naturligvis ikke sagde en lyd.

Så mit råd er, ring til dyrlægen imens mitten venter på morgenmaden (var i
hvertfald grunden til at min kunne høres igennem telefonen)

Mvh.
Sofie

Fra : N/A

Dato : 01-04-01 17:15

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 01-04-01 17:15

d. 01/04/01 15:20 skrev Sofie Hansen på softlips_sugarbaby@yahoo.com i
artiklen 9a7ann$iof$1@sunsite.dk:

> Det er nu snart 1½ år siden og hun har ikke været hæs siden - men dyrlægen
> sagde at hun havde fået halsbetændelse og så fik hun en antibiotikakur .

Hej..

Halsbetændelse var også min tanke -Donna har været hæs en gang i sit liv (og
hun bruger ellers stemmen en del) og det var også halsbetændelse. Men -
hun var altså også tydelig sløj og når hun prøvede at spise, endte det med
at hun måtte spytte maden ud igen og gå sin vej - selv om hun helt klart var
sulten. Det var det, der fik mig til dyrlægen med hende - det virkede
alarmerende.
Grunden var altså, at det gjorde så ondt at synke at hun valgte at lade være
- stakkels miv. Efter en kur med store røde antibiotikapiller (UF!) kom hun
sig hurtigt.
Men det lød ikke som om Robin havde andre symptomer end hæshed?
--
Mange hilsner fra Ann R

P.S: Nye billeder af mine vidundere:
http://homepage.mac.com/ann_rudbeck/PhotoAlbum.html

Fra : Mette B. Rahm

Dato : 01-04-01 17:54

Nej, han har ikke andre problemer end stemmen. Men det lyder lidt bedre i
dag, men ellers ringer jeg altså og høre...de har kun fået dåsemad og
kyllinger i dag *s* Så jeg ser hvordan han klarer tørfoderet lige om lidt
(Jeg har ventet med tørfoderet med vilje for at kunne se ham spise, så
spiser han jo lige når jeg sætter det frem

- Mette

Fra : Mette B. Rahm

Dato : 02-04-01 20:02

Robin er ikke hæs mere

Jeg ringede til dyrlægen i morges og hun sagde at jeg skulle se det an et
par dage, og vupti... jeg tror han hørte at jeg talte med hende i morges, og
besluttede sig for at blive ok igen *S*

Og jeg er _ikke_ i tvivl, efter "stemmen" er kommet tilbage har han rendt
rundt og tigget mad hele aftenen ude i køkkenet *hehe*

- Mette

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 02-04-01 12:48

jeg kan bare slet ikke komme i forbindelse med din hjemmeside..;(((
er siten nede eller er der kun adgang for mac's ???

--
Med venlig hilsen & miauu

Henrik & Melissa

Fra : Sofie Hansen

Dato : 02-04-01 14:02

hej

Da min miv havde halsbetændelse havde hun ikke andre symptomer end
hæsheden - hun sprang rundt og spiste lige som hun plejede .. og forsat gør.

Mvh.
Sofie

Fra : Gitte Jæger Lock

Dato : 02-04-01 14:52

Anns side kører fint hos mig - smukke katte iøvrigt
- Gitte

Fra : trine

Dato : 02-04-01 18:25

Hvor er de smukke

/Trine

Fra : N/A

Dato : 03-04-01 01:34

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 03-04-01 01:34

d. 02/04/01 13:48 skrev Henrik Pedersen på misbams-miauu@edb.dk i artiklen
> [...]

> jeg kan bare slet ikke komme i forbindelse med din hjemmeside..;(((
> er siten nede eller er der kun adgang for mac's ???

Ja, æv... det kan jeg ikke lige forklare. Den burde da selvfølgelig køre på
PC'ere også. Hm...
--
Mange hilsner fra Ann R

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 03-04-01 05:20

Jeg tjekkede den senere og den virkede ;)))

Ellers en smart måde at vise billederne på, med et lille popup-vindue, og så
er de da kønne og sødde dine misser ;))
Jeg har hørt at sådan nogen skulle have en hel del temperament ??

--
Med venlig hilsen & miauu

Henrik & Melissa

Fra : N/A

Dato : 03-04-01 13:47

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 03-04-01 13:47

d. 03/04/01 6:19 skrev Henrik Pedersen på misbams-miauu@edb.dk i artiklen
9abj1b$ct6$1@news.cybercity.dk:

> [...]
> er de da kønne og sødde dine misser ;))
> Jeg har hørt at sådan nogen skulle have en hel del temperament ??

Hej Henrik

OK, så er jeg mere rolig!
Om temperamentet - jeg synes det er dejligt, men nogle ville måske finde dem
for afhængige, for nærhedssøgende, når de er helt unge for aktive - og for
snakkesalige! Det kommer an på hvad man søger/forventer, tror jeg.
Jeg kendte og elskede siameserens temperament da jeg valgte dem, så vi
trives helt fint.
Opdrætteren kaldte dem "katte med et stænk af hund i sindet" - fordi de
knytter sig så voldsomt til deres mennesker og til hinanden. De er meget
sociale og kan i almindelighed slet ikke klare at være alenekatte. En
alenesiameser ville nok også kunne blive en belastning, fordi den ville have
brug for sit menneske - hele tiden! De er vældig aktive, vældig
nysgerrige - skulle være temmelig intelligente. Det er jeg som regel enig i,
af og til ikke (når Ditte har gloet ind i revnen mellem komfuret og
køkkenbordet i over en halv time, fordi hun så en edderkop for 3 kvarter
siden, kan jeg få min tvivl)
De er vældig kærlige, elsker at blive nusset, at ligge på skødet, i arm
under dynen (de _elsker_ dyner). De har aldrig revet eller bare hvæset af
mig. Især Donna er en meget blid kat.
Ditte er temperamentsfuld på den måde, at hun har mindre styr på sine
følelser / er mere umiddelbar end Donna (meget glad, meget bange, meget
kælen...) Men selv hun har altså kun forsvaret sig en gang i sit liv - mod
en dyrlæge, der gjorde hende rædselsslagen. Ellers er hun en glad og meget
tillidsfuld lille kat, der er vældig god til selv små børn.
Man siger at siameserens temperament til dels følger farven - jo mørkere
kat, jo mere "krævende". De blå skulle være de blideste. Jeg har ikke
erfaring nok til at sige om det er rigtigt.
Da de var små var de nogle tornadoer at have i huset - fuld fart frem! Nu
hvor de er 4 1/2 år, er det stilnet lidt af
Hm - dette blev langt -har jeg nævnt, at jeg elsker mine misser meget højt
))

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 03-04-01 14:10

Jeg bukker og takker for informationerne ;))))

Så følger lige et par snips fra Ann

> [...]
>af og til ikke (når Ditte har gloet ind i revnen mellem komfuret og
>køkkenbordet i over en halv time, fordi hun så en edderkop for 3 kvarter

Det er vist ret almindeligt for misser (??), Melissa sad i flere omgange et
par dage foran skabet til køkkenvasken, fordi hun havde set en mus forsvinde
ind der.. og dælme nok hun fik den/dem også, men måske var hun lige lidt
optimistisk for hun sad stort set foran det skab i et par uger efter det,
mine naboer havde problemer med mus, jeg havde Melissa ;))

>Hm - dette blev langt -har jeg nævnt, at jeg elsker mine misser meget højt
))

Jeg kan ikke tro at nogen i denne gruppe kan/kunne være i tvivl om det..
;)))
--
Med venlig hilsen & miauu

Henrik & Melissa

Fra : N/A

Dato : 04-04-01 01:47

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 04-04-01 01:47

d. 03/04/01 15:09 skrev Henrik Pedersen på misbams-miauu@edb.dk i artiklen
9aci29$i4g$1@sunsite.dk:

> men måske var hun lige lidt
> optimistisk for hun sad stort set foran det skab i et par uger efter det,
> mine naboer havde problemer med mus, jeg havde Melissa ;))

Nej da, Henrik - hun har da bare en god hukommelse - og man ved jo aldrig,
måske kommer naboens mus forbi dér...
Donna sidder stadig af og til og kigger håbefuldt mjavende op på det
køkkenskab, der indeholdt godbidder - for ca. et år siden )
--
Mange hilsner fra Ann R