Lyden køre skævt??
Fra : Mik Manley

Dato : 05-07-03 23:03

Hej med jer...

jeg har lige lavet en flash film i SWiSH, og på min computer køre den fint..

men på alle andres passer lyden ikke sammen med grafikken?? lyden kommer ca.
1 sek for sent?? hvordan kan det være?? jeg har sat den til at skulle
preloade lyden men det hjælper ikke..?

jeg håber virkelig at nogen kan hjælpe!
Mvh.
Mik Manley

Fra : Marten Ølgaard

Dato : 08-07-03 09:07

Hvis ikke der er regnekraft nok bliver flash nødt til at vælge mellem lyd og
billede.

Afhængig af hvilken type af lyd vil den gøre det på forskellig måde.

Hvis du har indsat lyden som event lyd afvikles lyd og billede uafhængigt
(det er vist det du har gjort). Hvis det derimod er en stream (tror jeg nok
det hedder) følges billede og lyd ad. Det kan dog betyde at der bliver
sprunget frames over, så alting har sin pris.

/Marten

Fra : Mik Manley

Dato : 08-07-03 11:30

det lyder godt... men hvordan laver jeg en "stream" ???
og hvad er det? jeg er ret ny inde for flash.. jeg har kun arbejdet i SWiSH.
her er linket til den film jeg har lavet. det er meningen at slagende i
musiken skal falde samtidig med lys glimtende:
http://home19.inet.tele.dk/andersson/S_F.html

Fra : Mik Manley

Dato : 08-07-03 11:30

Fra : Pia J

Dato : 25-07-03 09:28

"Marten Ølgaard" <moe@comonto.dk> wrote in message
> [...]
> det hedder) følges billede og lyd ad. Det kan dog betyde at der bliver
> sprunget frames over, så alting har sin pris.

Hvordan kan det så være, at jeg i den ene film jeg er i gang med
(illustrerer hvordan en græshoppe laver lyd med benet på vingen), så starter
lyden 10-15 frames før den keyframe jeg har sat den på. Det er temmelig dumt
at lyden begynder før benet, det er slomotionvarianten og de skal helst være
synkroniserede. Det hjælper ikke engang at flytte lyden 20 frames fremad.
Hele filen er 77 kB. Der er ingen forskel på om jeg vælger stream eller
noget andet.

Jeg kan forstå, hvis den ene del forsinkes pga regnekraft, men for tidligt?

Jeg kan altså regne med, at hvis herligheden køres på gamle maskiner, så vil
fx benet springe frames over i den hurtige sekvens, da det er det samlede
processorforbrug pr. frames vi er ude i, og ikke selve filens størrelse?

:Pia

Fra : Pia J

Dato : 25-07-03 09:49

Har opdaget en pudsighed:

Hvis jeg laver lyd 1 (normal hastighed) om til event istedet for stream, så
vil slo-mo lyden ikke starte for tidligt.... Jeg havde koncentreret mig om
lyd 2. Der hoppes heller ikke billedframes over på benet, til gengæld vokser
filmen til 330 k.

Kan nogen forklare mig, hvorfor lyd 1 har indflydelse på lyd 2? (der er en
lang pause mellem dem)

Og hvad sker der, når der kommer yderligere lydfiler i form af tale?

:Pia