Kunne du tænke dig at sejle Tall Ships' Ra~
Fra : Morten Frederiksen

Dato : 05-07-03 14:32

Aalborg Søkreds' træskib Jens Krogh sejler i år, ligesom tidligere år, med i
Tall Ships' Race. I år har vi været så uheldige at få to afbud, hvilket vil
sige, at der er to ledige pladser ombord, som vi naturligvis helst skal have
udfyldt.

Hele sejladsen varer 6 uger, men vi har valgt at dele sejladsen op i to
togter á 3 uger.

Togt 1 starter den 12. juli i Ystad i Sverige, hvorfra der sejles til Gdynia
i Polen. Fra Gdynia starter den første egentlige kapsejlads, som afslutter
med behørig festivitas i Turku i Finland den 3. august. Det er på dette
togt, der er to ledige pladser. Prisen for dette togt er cirka kr. 4800
inklusive bustransport til Ystad og flybillet fra Turku. Hertil kommer
lommepenge.
Under togt 2 besøges to venskabshavne og der sejles kapsejlads fra Riga til
Travemünde hvor sejladsen afsluttes.

Den 19 mand store besætning på de to togter består hovedsageligt af unge i
alderen 15 til 25 år og er en blanding af erfarne sejlere og uerfarne. Det
er altså ikke noget krav at man har sejlet på de syv verdenshave for at
sejle med i Tall Ships' Race! På http://www.jenskrogh.dk/ findes yderligere
information om skibet Jens Krogh.

Det skal lige understreges at der ikke er tale om et krydstogt. Alle ombord
er med til at sejle skibet og arbejdet ombord foregår i fire-holdsskift. De
fire hold skiftes til blandt andet at sejle skibet, gøre rent ombord, lave
mad og have frivagt.

Hvis dette har vakt din interesse, kan du kontakte undertegnede for
yderligere oplysninger og/eller tilmelding. Men husk: Sejladsen starter
allerede om en lille uge og varer 3 uger.

Med venlig hilsen
Morten Frederiksen
mortenf@no.more.spam.dk
Erstat "no.more.spam" i email adressen med "cs.auc".

Fra : Jan Rasmussen

Dato : 06-07-03 10:10

Venligst post din meddelelse i dk.marked.privat.baad

Denne her gruppe er til diskution, den anden er når man vil sælge noget
Jan Rasmussen

Fra : Uffe Holst

Dato : 06-07-03 11:30

In an article of 6 Jul 2003 Jan Rasmussen wrote:

> Venligst post din meddelelse i dk.marked.privat.baad
>
> Denne her gruppe er til diskution, den anden er når man vil sælge noget

Jeg synes ellers det er et godt tilbud til spejdere. Inden for den seneste
måneds tid har vi haft 1) salg af spejderhytte; 2) tilbud om at tage med på
sommerlejr til Finland; og 3) firma, der søgte en spejdertrup til en
pakkeopgave.

Intet af dette har fået nogen negativ respons i stil med din. Så jeg synes
egentlig ikke, at hans indlæg er fejlplaceret.

--
Uffe Holst

Fra : Lennart & Helle

Dato : 06-07-03 13:07

Og hvis de så havde skrevet som de skulle, nemlig FDF Aalborg søkreds, så
var der ingen der havde sagt et kny.

Hilsen Lennart, FDF Frederikshavn Søkreds

"Uffe Holst" <uffe@eremitage.dk> skrev i en meddelelse

> [...]

> Intet af dette har fået nogen negativ respons i stil med din. Så jeg synes
> egentlig ikke, at hans indlæg er fejlplaceret.

---

Fra : Morten Kjaer Nielsen

Dato : 06-07-03 15:06

On 06 Jul 2003 10:30:15 GMT, "Uffe Holst" <uffe@eremitage.dk> wrote:

>Jeg synes ellers det er et godt tilbud til spejdere.

Jeg tror at Jan er fast skribent i dk.fritid.sejlads hvor til der er
crosspostet, og der kan artiklen meget vel være offtopic.
Mens den er semi ontopic i dk.fritid.spejder.

Semi ontopic pga "herunder til at annoncere kommende arrangementer af
interesse ud over en enkelt gruppe. "

Semi offtopic pga at det er en meget meget begrænset skare som kan
have dette behov.

Måske der er tid til en præcisering i dk.fritid.spejder, idet de
seneste opslag faktisk alle har være meget spejder rettet, og jeg vil
egentlig gerne hilse dem meget velkomne, sålænge det ikke er
kommercielt.

>3) firma, der søgte en spejdertrup til en
>pakkeopgave.

Msg Id?

--
Morten!

Fra : Jan Rasmussen

Dato : 06-07-03 23:36

Hej Uffe

Hmm... jeg respekterer naturligvis dit synspunkt, men i dette tilfælde kan
man jo meget konkret se at den udloddede tur
koster penge, or dermed er salg... Det er helt klart difineret hvad gruppen
her er til, Jeg skælder jo heller ikke ud, men henviser bare pænt til den
gruppe hvor indlægger hører hjemme...

Jeg har ikke set disse indlæg du nævner, men du kunne jo passende have gjort
dem opmærksom på at det er en fejl placering når nu du havde set dem
Jan Rasmussen

Fra : Christian Gammelgaar~

Dato : 07-07-03 15:02

Okay.....
I mange tilfælde kan et indlæg stoppes ned i forskellige "kasser" [Grupper].
Da det omtalte indlæg henvender sig til unge evt. uden sejlererfaring, som
ved et tre ugers togt med træningsskibet Jens Krogh vil have en erfaring som
du i hvert fald ikke får ved at tage en alm. duelighedsbevis. At du skal
betale for det, behøver ikke hænge sammen med at det kun høre til i
[dk.marked.privat.baad], selom indlæg omkring duelighedsbevis ol. koster
penge, høre det stadig hjemme i denne gruppe.

Vh Christian Gammelgaard