skiltning
Fra : Mikael.N

Dato : 05-07-03 10:38

Hej
Min kone og jeg er temmelig uenige ang skiltning når man har hund
spørgsmålet er som følger.

1. kan man ved indbrud og der ikke er skildt ved ingang til hus el. dør
blive draget til ansvar ved evt bid af indbrudstyv. ??

2. er det et lovkrav at der er skiltning hvis man har hund. ??

mikael

Fra : Rinnie Ilsøe

Dato : 05-07-03 11:57

> 1. kan man ved indbrud og der ikke er skildt ved ingang til hus el. dør
> blive draget til ansvar ved evt bid af indbrudstyv. ??

Ja!

> 2. er det et lovkrav at der er skiltning hvis man har hund. ??

SVJV kræver mange forsikringsselskaber at man gør det, dog har mie (hverken
det gamle, Top Danmark eller det nye Sygekassen) krævet det.

Det er dog ikke dumt at skilte, da det kan ha' en præventiv virkning...

Rinnie

Fra : Nanna

Dato : 05-07-03 12:36

"Mikael.N" <mlv@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> blive draget til ansvar ved evt bid af indbrudstyv. ??
>
> 2. er det et lovkrav at der er skiltning hvis man har hund. ??

1) Lige meget om du har skilt eller ej - så bliver det DIN forsikring der
skal dække hvis vovse bider en indbrudstyv!! Åndsvagt ikk' ?? !! - men sådan
er de der skøre regler!!

2) Det er ikke et lovkrav med skiltning - men en god idé at gøre opmærksom
på at man har hund!

Jeg har f.eks makater, hvorpå der står at der er hund i hjemmet - så hvis
huset en dag skulle brænde eller noget andet - så ved redningsfolkene at de
skal skynde sig at redde mine vovser.

MVH Nanna

Fra : Mikael.N

Dato : 05-07-03 16:08

Nanna skrev i meddelelsen
<3f06b82e$0$13165$edfadb0f@dread15.news.tele.dk>...

> [...]
>huset en dag skulle brænde eller noget andet - så ved redningsfolkene at de

Hej
OK så er det klaret det løste en masse problemer.
Jo og selvfølgelig skal man da skilte, nu er det en engelsk mastiff der bor
her og det skal folk da vide inden de finder på at ville lave indbrud her.

takker for alle henvendelser,

mikael

Fra : modersvilje

Dato : 05-07-03 17:07

Hej Mikael,
Det er før hørt, at hundeejerer blev tvunget til at aflive deres hund,
fordi den har gnavet en "Junkie" i stykker, selv om der var skiltet, du
bør snakke med dit forsikringsselskab og din politikreds og sammen med
lokalpolitiet aftale en ordning, så vil du stå stærkere i en evt. sag,
husk endvidere at en hund der har bidt et menneske i ekstreme tifælde
kan få smag for dette søde kød?
mvh Moders Vilje
www.sitecenter.dk/sarplaninac & www.pli.webbyen.dk er vores hunde.

http://www.kandu.dk/

Fra : Herman Persson

Dato : 06-09-03 11:59

"Nanna" <nannagjerding@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse

Lige meget om du har skilt eller ej - så bliver det DIN forsikring der
> skal dække hvis vovse bider en indbrudstyv!! Åndsvagt ikk' ?? !! - men
sådan
> er de der skøre regler!!

Jeg synes nu at reglerne er okay. Det kan da ikke være meningen at vi skal
have lov til at montere alle mulige helvedesmaskiner for at lemlæste evt.
dræbe indbrudstyve. For hvor ville grænsen gå mellem hundebid og alt muligt
andet?

For dygtige indbrudstyve er hunde i øvrigt slet ikke noget problem. De har
hver et kæmpe koben, som kan uskadeliggøre en hvilken som helst hund.

Herman.

Fra : Lou

Dato : 06-09-03 14:22

"Herman Persson" <Hr.Mand@mail.dk> wrote in message news:<3f59bdeb$0$97271$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>...
> [...]
>
> For dygtige indbrudstyve er hunde i øvrigt slet ikke noget problem. De har
> hver et kæmpe koben, som kan uskadeliggøre en hvilken som helst hund.

Hej...

Hunde forsikringen du SKAL have - den lovpligtige er en
ansvarsforsikring!!! dvs den dækker skader din hund har påført
personer/ting uden hensyn til skylds spørgsmålet!!!! Kort: ja den
dækker skader på en tyv, svigermor og konen)
- ikke at samligne!

ang. skiltning, så er dette ikke påkrævet, men det kunne måske få en
tyv til at vælge sig et andet hus!

mvh
Lou

Fra : Anne-Marie Prange

Dato : 07-09-03 17:11

"Herman Persson" <Hr.Mand@mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> For dygtige indbrudstyve er hunde i øvrigt slet ikke noget problem. De har
> hver et kæmpe koben, som kan uskadeliggøre en hvilken som helst hund.

Du har helt ret i begge dele ... og selvtægt er selvtægt hvad enten det din
hund der bider tyven eller du skyder tyven i samme øjeblik han træder ind ad
din dør ...og selvtægt er heldigvis ikke tilladt i DK.
hejhils fra Ami