Stamtavle?
Fra : Lasse Eskildsen

Dato : 05-07-03 10:27

Hej
Jeg har købt en DV hoppe.
Hendes mor er traver, hendes far er dv.
Nu er spørgsmålet i stamtavlen står der ud fra faderen idnr. og så DV. Det
står jo for dansk varmblod.
Ud fra moderen forældre står der idnr. og så IP. Hvad står IP for??
Håber der er nogle der kan svare på mit spørgsmål.
Hilsen Mette

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 07-07-03 07:35

"Lasse Eskildsen" <Leskil@webspeed.dk> wrote in message
> [...]
> står jo for dansk varmblod.
> Ud fra moderen forældre står der idnr. og så IP. Hvad står IP for??

Måske Italien ?

Hvad hedder hun ?
Kan du ikke komme med lidt mere info ?

--
mvh/rg. Christian

Fra : Lene

Dato : 09-07-03 10:39

"Lasse Eskildsen" skrev:> Hej
> Jeg har købt en DV hoppe.
> Hendes mor er traver,

Klip.
Ud fra moderen forældre står der idnr. og så IP. Hvad står IP for??

Hej Mette, din hest er ikke en DV, da moderen er traver - altså ikke
registreret i Dansk Varmblod.
Hvad IP står for aner jeg ikke - dette mærke har jeg aldrig set på en
traverstamtavle før - det er ikke en landekode! Spørg hvor papirene er
udstedt.

Mvh. Lene
Mvh. Lene

Fra : Lasse Eskildsen

Dato : 10-07-03 09:43

Hej Lene
Hendes mor er forregistreret i DV, min hyp har nr. krone på balden, så er
hun ikke DV. I stamtavlen står der IP efter moderens forældre???
Jeg går egentlig ikke op i om hun er DV eller ej. Jeg er bare nysgerrig. Det
kunne være sjovt at finde ud af noget om bedsteforældrene .*g*
Hilsen Mette

Fra : Anet

Dato : 10-07-03 09:54

> [...]
Det
> kunne være sjovt at finde ud af noget om bedsteforældrene .*g*

(klip)

Hej mette

Prøv at henvende dig til landskontoret for hesteavl for de kan sikkert
hjælpe dig med dine spørgsmål. Der findes vist også det der hedder hestedata
hvor man selv kan søge på forforældre osv.

Dansk Landbrugsrådgivning, Landscentret, Udkærsvej 15, DK-8200 Århus N. Tlf.
87 40 50 00 Fax: 87 40 50 10
E-mail: landscentret@landscentret.dk

--
~Hilsen