Ændre useradd og passwd
Fra : Jimmy

Dato : 04-07-03 23:18

Hej

Kan man på RH 9.0 ændre kommandoerne useradd/userdel og passwd, så de udover
deres normale funktionalitet også opdaterer en lokal MySQL-database med
user/pass (krypteret)?

Mvh
Jimmy

Fra : Rasmus Bøg Hansen

Dato : 04-07-03 23:46

"Jimmy" <nyhedsgruppe@get2net.dk> writes:

> Kan man på RH 9.0 ændre kommandoerne useradd/userdel og passwd, så de udover
> deres normale funktionalitet også opdaterer en lokal MySQL-database med
> user/pass (krypteret)?

Du kan muligvis lokke den til noget i den stil med PAM's MySQL-modul
(pakken hedder libpam-mysql på Debian - jeg ved ikke med RedHat) - jeg
har dog aldrig selv prøvet, så jeg ved ikke hvodden...

/Rasmus

Only wimps use tape backup: real men just upload their important stuff
on ftp, and let the rest of the world mirror it ;)
-- Linus Torvalds

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 05-07-03 00:27

moffespam@amagerkollegiet.dk (Rasmus Bøg Hansen) writes:

> Du kan muligvis lokke den til noget i den stil med PAM's MySQL-modul
> (pakken hedder libpam-mysql på Debian - jeg ved ikke med RedHat) - jeg
> har dog aldrig selv prøvet, så jeg ved ikke hvodden...

Alternativt vil det sikkert være let at lave en lille wrapper som dels
opdaterer MySQL-databasen, og derefter kalder useradd/userdel og passwd.

--
Jacob - www.bunk.cc
Cache miss - please take better aim next time