Hvorfor kan jeg ikke se SQL database onlin~
Fra : Michael Petersen

Dato : 04-07-03 19:33

Jeg har installeret en 120 dages prøve version af MS SQL 2000. Jeg kan godt
få vist mine databaser local og importer/ekspoter med databasen, som ligger
hos min web-udbyder, men hvorfor kan jeg ikke se min database hos min
web-udbyder online?
Forbindelsen fejler ikke noget, mellem min udbyder og mig, det er selvom
programmet som er et problem, er der nogle der ved hvorfor?

Hilsen Michael

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 07-07-03 10:02

Michael Petersen skrev:

> [...]
> med databasen, som ligger hos min web-udbyder, men hvorfor kan
> jeg ikke se min database hos min web-udbyder online?

Har du adgang til at bruge MSSQL-baser hos din webudbyder?

Har din webudbyder installeret MSSQL (og i hvilken version)?

> Forbindelsen fejler ikke noget, mellem min udbyder og mig,

Hvilken forbindelse? Databaseforbindelsen, ftp-forbindelsen eller
noget helt tredje?

> det er selvom programmet som er et problem, er der nogle der ved
> hvorfor?

Har du adgang til webhotellets databaseserver via Enterprice
Manager eller Query Analyzer? Hvis ja - virker det så som det skal?

Hvis det er websider du har problemer med, så prøv at spørge i en
passende webdesigngruppe - og medtag information til fejlfinding i
spørgsmålet.

Hvis du bruger asp kan du starte her:
   <http://asp-faq.dk/article/?id=41>

Aspgruppen kan findes her:
--
Jens Gyldenkærne Clausen
Greenwich nedrig gang: Ny Delhi (GMT +5.5), Badutspring By (GMT

Fra : Stig Johansen

Dato : 08-07-03 04:55

Jens Gyldenkærne Clausen wrote:

[snip]
> Hvilken forbindelse? Databaseforbindelsen, ftp-forbindelsen eller
> noget helt tredje?

Tror du ikke han mener 'se' navnet i dropdown boxen?

Det kan han ikke, da udbyderens server ligger uden for hans broadcast
domæne.

Til Michael:
Du kan gå ind i client network utility og registrere din udbyders server
manuelt. Herefter vil du kunne 'se' den.

Stig Johansen

Fra : Michael Petersen

Dato : 09-07-03 08:12

> Til Michael:
> Du kan gå ind i client network utility og registrere din udbyders server
> manuelt. Herefter vil du kunne 'se' den.

Jeg kan godt se databasen, det tager bare 1-½ time at koble op til den, med
andre database programmer tager det ca. 2 sekunder at koble op til den, det
er kun med MSSQL 2000 jeg har et problem, det virkede fint da jeg kørte
MSSQL 7.0

Fra : Michael Petersen

Dato : 09-07-03 08:10

> Har du adgang til at bruge MSSQL-baser hos din webudbyder?

Ja

> Har din webudbyder installeret MSSQL (og i hvilken version)?
Ja 2000
> Hvilken forbindelse? Databaseforbindelsen, ftp-forbindelsen eller
> noget helt tredje?
Databaseforbindelsen

> Har du adgang til webhotellets databaseserver via Enterprice
> Manager eller Query Analyzer? Hvis ja - virker det så som det skal?
Det virkede fint med MSSQL 7.0 I MSSQL 2000 kan jeg kun impoter og expoter
table.

> Hvis det er websider du har problemer med, så prøv at spørge i en
> passende webdesigngruppe - og medtag information til fejlfinding i
> spørgsmålet.
side køre fint