Lagring af IP adresser
Fra : Martin Petersen

Dato : 04-07-03 17:14

Hej NG

Jeg sidder og redigere lidt i en allerede eksisterende formular, der har
været på nettet før, formularen på client-side, sidst den var på nettet, var
der en masse mennesker der misbrugte formularen, spørgsmålet er så, om kan
få smidt afsenderens IP adresse med når de trykker på fornularens send knap?

Med venlig hilsen
Martin Petersen

Fra : Lasse Reichstein Nie~

Dato : 04-07-03 17:43

"Martin Petersen" <martin@bfbv.dk> writes:

> [...]
> få smidt afsenderens IP adresse med når de trykker på fornularens send knap?

Nej. Den slags skal du have fat i fra din server-log.
Hvis du har nogen som helst slags server-side kode til at behandle formen,
så kan de sikkert sagtens finde ip-adressen på forbindelsen.

/L

Fra : Martin Petersen

Dato : 04-07-03 17:47

> Nej. Den slags skal du have fat i fra din server-log.
> Hvis du har nogen som helst slags server-side kode til at behandle formen,
> så kan de sikkert sagtens finde ip-adressen på forbindelsen.

Det vil sige, at min web hotel udbyder kan se IP adressen på dem der besøger
siden?

Fra : Benny Nissen

Dato : 04-07-03 19:21

"Martin Petersen" <martin@bfbv.dk> skrev i en meddelelse

> Det vil sige, at min web hotel udbyder kan se IP adressen på dem der
besøger
> siden?

Yeps. ALT bliver skrevet i en log-fil; ip-adresse, klokkeslet, dato, besøgt
side (eller mere præcist: det indhold der er 'requestet' af browseren)
o.s.v.
Hvis du har adgang til PHP eller ASP kan du sagtens også selv få alle disse
oplysninger.

--
Benny Nissen

Fra : Henrik

Dato : 04-07-03 17:58

> [...]
> der en masse mennesker der misbrugte formularen, spørgsmålet er så, om kan
> få smidt afsenderens IP adresse med når de trykker på fornularens send

Hvordan behandler du data fra formularen? Hvis du f.eks. benytter ASP, så
kan du jo bare nappe IP'en med Request.ServerVariables("REMOTE_ADDR")

/Henrik