/ Forside / Teknologi / Operativsystemer / Linux / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Linux
#NavnPoint
o.v.n. 11177
peque 7911
dk 4814
e.c 2359
Uranus 1334
emesen 1334
stone47 1307
linuxrules 1214
Octon 1100
10  BjarneD 875
SMS software
Fra : Kasper


Dato : 04-07-03 15:51

Hej ng.
Jeg har en gammel nokia 3210 med tilhørende serielkabel liggende. Jeg har
tænkt på om ikke jeg kunne bruge denne tlf. som sms sender til min pc, og
jeg vil derfor spørge om der er nogle af jer der kender noget software der
kan bruges til dette formål. I første omgang skal det bare kunne sende
manuelt, men det ville da også være rart hvis jeg kunne sætte den op så
systemet kan sende fejl meddelelser til mig.
--
/Kasper


 
 
Kosta (03-07-2003)
Kommentar
Fra : Kosta


Dato : 03-07-03 18:03

Kasper wrote:
> Hej ng.
> Jeg har en gammel nokia 3210 med tilhørende serielkabel liggende. Jeg har
> tænkt på om ikke jeg kunne bruge denne tlf. som sms sender til min pc, og
> jeg vil derfor spørge om der er nogle af jer der kender noget software der
> kan bruges til dette formål. I første omgang skal det bare kunne sende
> manuelt, men det ville da også være rart hvis jeg kunne sætte den op så
> systemet kan sende fejl meddelelser til mig.

http://www.gnokii.org/

--
Reply to: kostabarkaia (at) softhome.net


Kasper (04-07-2003)
Kommentar
Fra : Kasper


Dato : 04-07-03 16:36

On Thu, 03 Jul 2003 19:03:21 +0200, Kosta wrote:

> Kasper wrote:
>> Hej ng.
>> Jeg har en gammel nokia 3210 med tilhørende serielkabel liggende. Jeg har
>> tænkt på om ikke jeg kunne bruge denne tlf. som sms sender til min pc, og
>> jeg vil derfor spørge om der er nogle af jer der kender noget software der
>> kan bruges til dette formål. I første omgang skal det bare kunne sende
>> manuelt, men det ville da også være rart hvis jeg kunne sætte den op så
>> systemet kan sende fejl meddelelser til mig.
>
> http://www.gnokii.org/

Takker

--
/Kasper


Ivar Madsen (04-07-2003)
Kommentar
Fra : Ivar Madsen


Dato : 04-07-03 18:21

Kasper skrev Fredag den 4. juli 2003 17:36 i dk.edb.system.unix:


>> http://www.gnokii.org/
> Takker

Melder du ud om det er let at sætte op, og have med at gøre?

Jeg skal bare lige have taget mig sammen til at skaffe et kabel, så
skal jeg have sat det op med min Siemens C35.

--
Med venlig hilsen

Ivar Madsen

Lars Kongshøj (04-07-2003)
Kommentar
Fra : Lars Kongshøj


Dato : 04-07-03 21:09

Ivar Madsen wrote:
> >> http://www.gnokii.org/
> Melder du ud om det er let at sætte op, og have med at gøre?

Det er nemt nok.

> Jeg skal bare lige have taget mig sammen til at skaffe et kabel, så
> skal jeg have sat det op med min Siemens C35.

Det er målrettet (de fleste) nokia-telefoner, men virker vist også med
enkelte ikke-nokia.

--
Lars Kongshøj
http://www.kongshoj.com/

Ivar Madsen (04-07-2003)
Kommentar
Fra : Ivar Madsen


Dato : 04-07-03 21:22

Lars Kongshøj skrev Fredag den 4. juli 2003 22:09 i dk.edb.system.unix:

>> Jeg skal bare lige have taget mig sammen til at skaffe et kabel, så
>> skal jeg have sat det op med min Siemens C35.
> Det er målrettet (de fleste) nokia-telefoner, men virker vist også
> med enkelte ikke-nokia.

Jeg chekkede hjemmesiden for et par uger siden, og den tlf. er
understøttet.

Det eneste den skal, er at sende en SMS til mig når jeg får en mail

--
Med venlig hilsen

Ivar Madsen

Lars Kongshøj (04-07-2003)
Kommentar
Fra : Lars Kongshøj


Dato : 04-07-03 21:33

Ivar Madsen wrote:
> Lars Kongshøj skrev Fredag den 4. juli 2003 22:09 i dk.edb.system.unix:
> > Det er målrettet (de fleste) nokia-telefoner, men virker vist også
> > med enkelte ikke-nokia.
> Jeg chekkede hjemmesiden for et par uger siden, og den tlf. er
> understøttet.

Er du sikker på at det var gnokii?

> Det eneste den skal, er at sende en SMS til mig når jeg får en mail

Det kan også sagtens lade sig gøre, fx med procmail.

--
Lars Kongshøj
http://www.kongshoj.com/

Ivar Madsen (04-07-2003)
Kommentar
Fra : Ivar Madsen


Dato : 04-07-03 22:02

Lars Kongshøj skrev Fredag den 4. juli 2003 22:32 i dk.edb.system.unix:

>> > Det er målrettet (de fleste) nokia-telefoner, men virker vist også
>> > med enkelte ikke-nokia.
>> Jeg chekkede hjemmesiden for et par uger siden, og den tlf. er
>> understøttet.
> Er du sikker på at det var gnokii?

Ja, det var jeg, men efter at have chekket igen, så må jeg sige, nej,
det var http://www.isis.de/~s.frings/smstools_index.html

>> Det eneste den skal, er at sende en SMS til mig når jeg får en
>> mail
> Det kan også sagtens lade sig gøre, fx med procmail.

Ja, men procmail kan bare ikke sende en SMS, der skal lige et andet
program ind,,,


--
Med venlig hilsen

Ivar Madsen

Thomas Overgaard (04-07-2003)
Kommentar
Fra : Thomas Overgaard


Dato : 04-07-03 23:35

Ivar Madsen wrote:

> Ja, det var jeg, men efter at have chekket igen, så må jeg sige, nej,
> det var http://www.isis.de/~s.frings/smstools_index.html
>
Takker for linket, jeg har nemlig også sådan en C35 liggende som er
ubrugelig som mobil, den æder simpelthen batteriet i løbet af 0,5 hvis
man forsøger at snakke i den.

Den virker dog fint hvis den er tilsluttet en strømforsyning, så jeg kan
måske alligevel få noget sjovt ud af den.
--
Thomas O.

This area is designed to become quite warm during normal operation.

Ivar Madsen (04-07-2003)
Kommentar
Fra : Ivar Madsen


Dato : 04-07-03 23:41

Thomas Overgaard skrev Lørdag den 5. juli 2003 00:35 i
dk.edb.system.unix:


>> Ja, det var jeg, men efter at have chekket igen, så må jeg sige,
>> nej, det var http://www.isis.de/~s.frings/smstools_index.html
> Takker for linket, jeg har nemlig også sådan en C35 liggende som er
> ubrugelig som mobil, den æder simpelthen batteriet i løbet af 0,5
> hvis man forsøger at snakke i den.

Min er være, det er min mors gamle, som hun har haft tabt på stengulv
en gang for meget, så displayet er ikke brugbart (rep koster ~700) og
den er låst til Sonofon, og skal låses op for at kunne bruges med
Telmore,,,

> Den virker dog fint hvis den er tilsluttet en strømforsyning, så jeg
> kan måske alligevel få noget sjovt ud af den.

Har du kablet?
Lad høre hvad du mener om opsætningen,,,

--
Med venlig hilsen

Ivar Madsen

Thomas Overgaard (05-07-2003)
Kommentar
Fra : Thomas Overgaard


Dato : 05-07-03 12:47

Ivar Madsen wrote:

>
> Har du kablet?

Jeps, jeg købte den til min M50 her for nylig da jeg opdagede denne:
<URL: http://www.tech-edv.co.at/programmierung/gplsw_en.html>

Desværre er det traditionen tro kommet som et større chock for min
arbejdsgiver at der er noget som hedder sommerferie. Jeg har derfor
ligget vandret i luften her på det sidste, så jeg har ikke rigtig haft
tid og overskud til at rode med det.

> Lad høre hvad du mener om opsætningen,,,

Jeg skal lige have lov at lege lidt med det først, men ikke i dag, solen
skinner og jeg har tømmermænd.
--
Thomas O.

This area is designed to become quite warm during normal operation.

Ivar Madsen (05-07-2003)
Kommentar
Fra : Ivar Madsen


Dato : 05-07-03 15:05

Thomas Overgaard skrev Lørdag den 5. juli 2003 13:46 i
dk.edb.system.unix:

>> Lad høre hvad du mener om opsætningen,,,
> Jeg skal lige have lov at lege lidt med det først,

Helt ok.

> men ikke i dag,

Lige pt. haster det ikke så meget, jeg har gratis GPRS, så jeg har bare
sat telefonen til at chekke for ny mail hver halve time, og hvis jeg
venter intsersant mail, så kan jeg bare sætte den til hver 5. minut

> solen skinner

Snyd, her er der flere skyer end sol, og det er ikke varmt nok til at
tage på standen

> og jeg har tømmermænd.

Det er så din egen skyld, du kan bare drikke noget mere - alså alkohol
frit - så dehydre du ikke så let,,,

--
Med venlig hilsen

Ivar Madsen

Ivar Madsen (16-07-2003)
Kommentar
Fra : Ivar Madsen


Dato : 16-07-03 22:37

Ivar Madsen skrev Fredag den 4. juli 2003 23:01 i dk.edb.system.unix:

>> Er du sikker på at det var gnokii?
> Ja, det var jeg, men efter at have chekket igen, så må jeg sige, nej,
> det var http://www.isis.de/~s.frings/smstools_index.html

Så måtte jeg forsøge mig med at installere det, men når jeg har hentet
sovsen, og udparket den, så er der ikke så megen hjælp at hente til
hvad man skal gøre for at få det compilet og installeret, men der er
en makefile, så jeg forsøgte mig med

|[root@arbejdsmaskine smstools]# make
|cd src ; make
|make[1]: Entering directory `/home/ivar/install/smstools/src'
|gcc -c -o extras.o extras.c
|cc -c -o locking.o locking.c
|cc -c -o cfgfile.o cfgfile.c
|cc -c -o smsd_cfg.o smsd_cfg.c
|cc -c -o charset.o charset.c
|if [ -z "" ]; then \
| gcc -c -o stats.o stats.c; \
|else \
| gcc -D NOSTATS -c -o stats.o stats.c; \
|fi;
|cc -c -o blacklist.o blacklist.c
|cc -c -o whitelist.o whitelist.c
|cc -c -o logging.o logging.c
|cc -c -o alarm.o alarm.c
|if [ -z "" ]; then \
| gcc `mm-config --cflags` -o ../bin/smsd smsd.c extras.o locking.o
|cfgfile.o smsd_cfg. o charset.o stats.o blacklist.o
|whitelist.o logging.o alarm.o `mm-config --ldflags --lib s`;
|\
|else \
| gcc -D NOSTATS -o ../bin/smsd smsd.c extras.o locking.o cfgfile.o
|smsd_cfg.o charset. o stats.o blacklist.o whitelist.o
|logging.o alarm.o; \
|fi;
|/bin/sh: line 1: mm-config: command not found
|/bin/sh: line 1: mm-config: command not found
|smsd.c:22:16: mm.h: No such file or directory
|make[1]: *** [../bin/smsd] Fejl 1
|make[1]: Leaving directory `/home/ivar/install/smstools/src'
|make: *** [all] Fejl 2
|[root@arbejdsmaskine smstools]#

Hvad er det der går galt?


--
Med venlig hilsen
Ivar Madsen

Der søger et link til gratis satalitbiler med hurtig opdatering efter
bildet er taget,,,

Thomas Overgaard (22-07-2003)
Kommentar
Fra : Thomas Overgaard


Dato : 22-07-03 14:38

Ivar Madsen wrote:
>
> Hvad er det der går galt?
>
Jeg tror at udviklerne har glemt at rydde op inden de pakkede. Prøv at
starte med en 'make clean' inden du kører make.
--
Thomas O.

This area is designed to become quite warm during normal operation.

Kasper (04-07-2003)
Kommentar
Fra : Kasper


Dato : 04-07-03 23:42

On Fri, 04 Jul 2003 19:20:47 +0200, Ivar Madsen wrote:

> Kasper skrev Fredag den 4. juli 2003 17:36 i dk.edb.system.unix:
>
>
>>> http://www.gnokii.org/
>> Takker
>
> Melder du ud om det er let at sætte op, og have med at gøre?
>
> Jeg skal bare lige have taget mig sammen til at skaffe et kabel, så
> skal jeg have sat det op med min Siemens C35.

Det ser ud til at ftp.gnokii.org er nede (det var den ihvertfald for et
par timer siden) men jeg prøver igen i morgen.
--
/Kasper


Kasper (05-07-2003)
Kommentar
Fra : Kasper


Dato : 05-07-03 16:42

On Fri, 04 Jul 2003 19:20:47 +0200, Ivar Madsen wrote:

> Kasper skrev Fredag den 4. juli 2003 17:36 i dk.edb.system.unix:
>
>
>>> http://www.gnokii.org/
>> Takker
>
> Melder du ud om det er let at sætte op, og have med at gøre?

Det ser ud til at virke ok, men min tlf. (en nokia 3210) går i koma hvis
jeg f.eks. ringer til den mens den er sat til computeren. Jeg kan heller
ikke helt finde ud af om den er understøttet eller hvad, jeg syntes der er
modstridende info på gnokii's side.

>
> Jeg skal bare lige have taget mig sammen til at skaffe et kabel, så
> skal jeg have sat det op med min Siemens C35.

--
/Kasper


Lars Kongshøj (05-07-2003)
Kommentar
Fra : Lars Kongshøj


Dato : 05-07-03 19:19

Kasper wrote:
> Det ser ud til at virke ok, men min tlf. (en nokia 3210) går i koma hvis
> jeg f.eks. ringer til den mens den er sat til computeren. Jeg kan heller
> ikke helt finde ud af om den er understøttet eller hvad, jeg syntes der er
> modstridende info på gnokii's side.

Med min 5110 får jeg en pop-up, om at der er et indgående kald fra
nummer/navn.

--
Lars Kongshøj
http://www.kongshoj.com/

Kasper (05-07-2003)
Kommentar
Fra : Kasper


Dato : 05-07-03 23:02

On Sat, 05 Jul 2003 20:18:48 +0200, Lars Kongshøj wrote:

> Kasper wrote:
>> Det ser ud til at virke ok, men min tlf. (en nokia 3210) går i koma hvis
>> jeg f.eks. ringer til den mens den er sat til computeren. Jeg kan heller
>> ikke helt finde ud af om den er understøttet eller hvad, jeg syntes der er
>> modstridende info på gnokii's side.
>
> Med min 5110 får jeg en pop-up, om at der er et indgående kald fra
> nummer/navn.
hmmm.. Min går i koma, og kan kun komme til live igen ved at tage
batteriet ud, og sætte det i igen.

--
/Kasper


Jimmy (06-07-2003)
Kommentar
Fra : Jimmy


Dato : 06-07-03 06:16


"Kasper" <nospam@forme.dk> wrote in message
news:pan.2003.07.05.22.02.24.284969@forme.dk...
> On Sat, 05 Jul 2003 20:18:48 +0200, Lars Kongshøj wrote:
>
> > Kasper wrote:
> >> Det ser ud til at virke ok, men min tlf. (en nokia 3210) går i koma
hvis
> >> jeg f.eks. ringer til den mens den er sat til computeren. Jeg kan
heller
> >> ikke helt finde ud af om den er understøttet eller hvad, jeg syntes der
er
> >> modstridende info på gnokii's side.
> >
> > Med min 5110 får jeg en pop-up, om at der er et indgående kald fra
> > nummer/navn.
> hmmm.. Min går i koma, og kan kun komme til live igen ved at tage
> batteriet ud, og sætte det i igen.

Du kan viderestille alle opkald til mobilsvareren.

Mvh
Jimmy



John Doe (07-07-2003)
Kommentar
Fra : John Doe


Dato : 07-07-03 09:50

> Jeg har en gammel nokia 3210 med tilhørende serielkabel liggende. Jeg har
> tænkt på om ikke jeg kunne bruge denne tlf. som sms sender til min pc, og
> jeg vil derfor spørge om der er nogle af jer der kender noget software der
> kan bruges til dette formål. I første omgang skal det bare kunne sende
> manuelt, men det ville da også være rart hvis jeg kunne sætte den op så
> systemet kan sende fejl meddelelser til mig.

Så vidt som jeg ved, så kan du ikke bruge en Nokia 3210 til formålet, da det
serielle kabel ikke fungere til dataoverførsel. Kablet kan kun opdatere
telefonbog m.v. men du kan ikke kommunikere med AT kommandoer som jo kræves,
hvis du skal tilgå telefonens modem med Gnokii m.v.

John



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177552
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408849
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste