D-link 614+ efter speedstream 5100 virker ~
Fra : Lars Bisgaard

Dato : 04-07-03 13:24

Hejsa jeg har lige instaleret D-link 614 + ( teledk adsl ) jeg bruger ikke
wireless på den. ( endnu ) det kører fint men når jeg går fra pc'en og
kommer tilbage så er den ikke på nettet mere. det kan jeg så få den ved at
koble mig uden om D-link og direkte til speedstream 5100, så virker det
igen. kobler jeg derefter den nye d-link på igen ( bare flytter kablerne )
så virker det igen.. ( i et stykke tid :(
derefter er jeg ikke på nettet igen.

Nogle der har et forslag til hvad der kan være galt ?

MVH

Lars Bisgaard

ps. bruger firmvare 2.18 på D-link
som var instaleret da jeg fik den.

Fra : Steffen

Dato : 04-07-03 14:27

Hej Lars,

Jeg har selv samme router D-link 614+. Jeg havde samme problem og skulle
genstarte router 1 gang om dagen. Så lavede jeg en firmware upgrade og
forsvandt problemet.

Steffen
Hjælp til netværket www.birkeholms.dk

Fra : Lars Bisgaard

Dato : 04-07-03 14:45

"Steffen" <jan@s-p.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Jeg har selv samme router D-link 614+. Jeg havde samme problem og skulle
> genstarte router 1 gang om dagen. Så lavede jeg en firmware upgrade og

ok, men hvilken firmware kører du så med nu ?
så vidt jeg kan se er den ver. som ligger på min ( 2.18 ) den nyeste ?

MVH

Lars Bisgaard

Fra : Steffen

Dato : 04-07-03 15:14

Hej Lars,

Jeg sidder ikke med den her, men det er den som ligger inde på
http://support.dlink.com/Products/view.asp?productid=DI-614+ og det er 2.18.
Jeg købte den i sidste uge, så det kan godt være at jeg har overskrevet 2,18
med 2,18, men det virker! Ellers kan du skriver til dlink.dk de svarer
hurtigt.

Steffen
Hjælp til netværket: www.s-p.dk

Fra : Lars Bisgaard

Dato : 05-07-03 09:08

> [...]
2,18
> med 2,18, men det virker! Ellers kan du skriver til dlink.dk de svarer

Har nu prøvet at opdatere til 2.18 ( altså må den jo bare overskrive den
2.18 jeg havde i forvejen. men det hjalp ikke på problemet. Desværre.

andre gode råd ? :)

Hvad med WAN gataway Address hvad er der mest rigtigt at skrive der ?
192.168.1.1 eller ?

MVH

Lars Bisgaard

Fra : Lars Bisgaard

Dato : 05-07-03 21:12

YES :) så blev fejlen fundet, en god ven fortalte mig at selv om jeg har
fast IP ved Tdc så skal man skrive at man har dynamisk ip til routeren, og
ikke statisk som jeg havde gjort, og vupti jeg bliver ikke smidt af mere.
Dejligt :)

MVH

Lars Bisgaard

Fra : Lars Bisgaard

Dato : 09-07-03 17:40

Hejsa, jeg har stadig problemer med min router, bliver smidt af hver time og
kan ikke komme på igen hvis jeg vælger static IP, vælger jeg så dynamic IP
så bliver jeg også smidt af hver time men den logger så selv på igen, efter
et par sekunder, men alt stopper jo og fx netradio og mirc kan jo ikke finde
ud af det når der pludselig ikke er forbindelse, det er hammer træls. :(
Er der ikke en her inde der kan følgende router og fast ip ved TDC ?
så kunne man jo se hvilke indstillinger han / hun kører med og jeg kunne så
prøve at bruge de samme. har ringet til D-link de kan ikke forstå det, og
TDC er ikke til meget hjælp. :(