Babyalarm - igen igen
Fra : Bo Dudek

Dato : 04-07-03 11:04

Hejsa

I vores søgen efter den rigtige babyalarm, står vi stadig og vakler
imellem Super Nova'en (http://www.babysam.dk/katalog/varer/0296.htm)
og Cobraen (http://www.extremegame.dk/html/mt700.htm) Prismæssigt
ender de på det samme beløb, så det er udelukkende kvaliteten og
funktionaliteten, som er afgørende.

Vi har efterhånden snakket med en del, som har SuperNovaen, og
meningerne er lidt broget. Generelt har vi fået en godt indtryk, men
nogle synes alligevel, at den af og til falder ud mm.

Vi mangler dog stadig nogle indtryk fra mennesker, som bruger Cobra'en
som babyalarm - både positive og negative.

Anyone?

Mvh
Bo Dudek
www.bodudek.dk

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 05-07-03 14:09

Bo Dudek <bo@FJERNbodudek.dk> writes:

> Vi mangler dog stadig nogle indtryk fra mennesker, som bruger
> Cobra'en som babyalarm - både positive og negative.

Har du tjekket Forbrugerinformations test af babyalarmer?

-j

--
http://janus.dk
jabber-id: janus@jabber.org

Fra : Bo Dudek

Dato : 05-07-03 18:21

[...]

>Har du tjekket Forbrugerinformations test af babyalarmer?

jeg har set den på fi.dk fra 1998, og den mener jeg er klart
forældet.. og i øvrigt tager den ikke fat om cobra-lignende modeller..

findes der en nyere test, som jeg bare ikke kan finde vej til ?

Mvh
Bo Dudek
www.bodudek.dk

Fra : Lomito

Dato : 07-07-03 10:26

Køb Cobra'en, den er billigere, og bedre.
Bruger selv Cobra til Baby alarm.

Fra : Bo Dudek

Dato : 07-07-03 20:56

[...]

>Køb Cobra'en, den er billigere, og bedre.
>Bruger selv Cobra til Baby alarm.

det lyder flot, men har du ikke nogle slående argumenter for dine
påstande?

Mvh
Bo Dudek
www.bodudek.dk

Fra : Lomito

Dato : 08-07-03 13:36

Jo du kan bruge Cobra' ene til så meget andet, det kan du
ikke konventionelle babyalarmer?
Lydkvaliteten i Cobra'en er god, 304 kanaler "4 i babyalarmer".
Cobra'en er egentlig en alm. walkie talkie, men fungerer fint,
den har 5 følsomheds indstillinger i vox'en.
Rækkevidden en ca. de 3km, max. 400m i babyalarmer.
Og så er prisen 695.-, Nova'en 1200, besparelse 500,-
Men husk at købe genopladelige til cobra'en, bruger selv
750mAh AAA, i mine, de holder ca. 30- 35timer på en opladning.
Eller køb dem ved www.haraldnyborg.dk varenr. 6338, de er også
gode nok.

Fra : Kaj

Dato : 08-07-03 18:22

On Tue, 8 Jul 2003 14:36:08 +0200, "Lomito" <lomito@FJERNESsol.dk>
wrote:

>Og så er prisen 695.-, Nova'en 1200, besparelse 500,-
>Men husk at købe genopladelige til cobra'en, bruger selv
>750mAh AAA, i mine, de holder ca. 30- 35timer på en opladning.

Nova'en koster kun 1000 nu. Vi har lige købt Nova, og er indtil videre
ok tilfredse. Så vidt jeg lige husker er cobraen endda endnu billigere
i Føtesk(x)

Novaen skal bare sættes i den dertilhørende sokkel, og så kører
opladningen, man kan samtidigt bruge babyalarmen. batteritiden er vist
også lidt længere. Og når de er opladt 500 gange koster et nyt ca 140
kroner.

Det eneste (lille) minus vi ser ved Novaen er, at der mangler
tovejskommunikationen. "Kommer du ikke lige ned med en stofble" etc.

Men ellers har vi ikke været andet end tilfredse so far. Rækkevidden
er ok. Brugbarheden ligeledes ok, et tryk på begge enheder og man er
færdig.

Så vidt jeg lige kan se skal man trykke lidt mere på cobraen, men nu
er vi vist ovre i afdelingen for fluesex.

Vh Kaj

Fra : Bo Dudek

Dato : 08-07-03 18:30

[...]

prisen på Super Nova'en pt. er 998 incl. batterier og lader, og skal
man have dette til Cobraen, havner den i samme leje prismæssigt..

[...]

>Novaen skal bare sættes i den dertilhørende sokkel, og så kører
>opladningen

enkeltheden i dette tiltrækker mig meget.. skal man hive batterierne
ud af Cobraen for at kunne oplade disse eller?

Mvh
Bo Dudek
www.bodudek.dk

Fra : Lomito

Dato : 10-07-03 16:30

> enkeltheden i dette tiltrækker mig meget.. skal man hive batterierne
> ud af Cobraen for at kunne oplade disse eller?
Kort sagt nej, det skal du ikke!

Fra : Moggi

Dato : 28-07-03 13:47

Hej....

Lige et indlæg fra et forældrepar der er rigtig meget tilfredse med
cobraen..

Vi har nu brugt den i ca. 5 mdr. og der har absolut ikke været nogen
grund til at fortryde dette køb.
Som babyalarm fungerer den perfekt, vi har haft rigtig meget glæde af
den idet vi bor i en lejlighed på 2. sal og derfor har kunne have vores
søn liggende nede i haven og sove, overvåget af babyalarmen.

At den er en "Walkie" med tovejskommunikation, der så kan sættes til at
være babyalarm (med envejskommunikation) synes jeg også er rigtig rart.
Bl.a. har vi lige været på ferie i Sydeuropa sammen med et vennepar og
her brugte vi cobraerne til at kommunikere under kørslen i stedet for at
bruge dyre undenlandske minutter på mobiltelefonerne.

Derudover har vi også talt om at hvis vi engang ikke har brug for
cobraerne mere så kan vi pakke dem fint ind og give dem til vores søn i
jule- eller fødselsdagsgave.

Jeg har også investeret i genopladelige batterier og lader.. da både
cobraerne men i endnu højere grad mit digitalkamera selvfølgelig bruger
noget strøm.

Dette var lige et lille indlæg fra en yderst tilfreds cobra-bruger.

Mvh.

Morten Carstensen
Odense C

http://www.kandu.dk/

Fra : Østergaard

Dato : 06-08-03 19:13

Dejligt med nogle fif til en vorden forælder. Hvor kan de købes?

Mvh.
Frank

Fra : Moggi

Dato : 07-08-03 22:12