Hvorfor lukker forbindelsen ikke ved slukn~
Fra : Kirsten Bjorneboe

Dato : 04-07-03 10:44

Jeg har bøvlet med dette her, og kan slet ikke gennemskue det. Måske
kan en af jer?

Vi har tre computere:
(1) en bærbar med Windows 2000 der er konfigureret på min mands
arbejdsplads

(2) en staionær windows XP-maskine

(3) en ny stationær Windows XP-maskien

Vi har ADSL hos tdc, og alle tre computere er forbundet til en Linksys
Router BEFSR41.

De tre computer får fin forbindelse til internettet, og de to
stationære deler et drev, der ligger på (2). Det går ganske fint.
Altså fra (3) kan jeg hente filer på (2).

Og her er så problemet:

Når de tre maskiner lukkes ned, så lukker internetforbindelsen fint
for maskine (1) og (2), dvs. de små lamper på routeren slukker. Men på
den nye maskine (3) slukker de ikke. Og det kan jeg ikke li'! Hvorfor
gør de ikke det? Hvor kan man bede Windows (eller hvilket program
ellers?) om, at forbindelsen skal afbrydes, når maskinen slukkes?

Venlig hilsen
Kirsten
--

Kirsten Bjørneboe
http://www.varpelev.dk

Fra : Lars Grau

Dato : 04-07-03 10:52

Det er fordi der er strøm på maskinen stadig væk, og så længde der er det er
der strøm til netkortet og derfor se der ud som om der stadig er forbindelse
til internettet, men der skulle ikke være noget problem i det, med mindre du
har sat din computer til Wake on lan, eller er det bare fordi der stadig er
strøm til, sådan er det på mange nye computer.

Mvh
Lars

Fra : Kirsten Bjorneboe

Dato : 04-07-03 23:17

On Fri, 4 Jul 2003 11:51:57 +0200, "Lars Grau" <newsXXX@ilejr.dk>
wrote:

> [...]
>har sat din computer til Wake on lan, eller er det bare fordi der stadig er
>strøm til, sådan er det på mange nye computer.

Tak for forklaringen. Jeg vil tage det helt roligt så.

Venlig hilsen
Kirsten

Fra : jens

Dato : 05-07-03 10:53

"Lars Grau" <newsXXX@ilejr.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
er
> strøm til, sådan er det på mange nye computer.

Så er det min tur Lars

Man kan i xp`s netkortindstillinger tillade xp at slukke strømmen til kortet
for at spare strøm, så går lampen ud.

Men den eneste betydning det har er, at så virker wake on lan ikke mere.
(hvilket det sikkert ikke gør alligevel)
At den er tændt betyder ikke alverden det er rigtigt.

Mvh jens

Fra : Lars Grau

Dato : 06-07-03 12:06

Hej igen

Oki jens det vidste jeg ikke, men ellers var det da rigtigt nok det som jeg
skrev, var det ikke ??*S*

Mvh
Lars

Fra : jens

Dato : 06-07-03 13:51

"Lars Grau" <newsXXX@ilejr.dk> skrev i en meddelelse

> Oki jens det vidste jeg ikke, men ellers var det da rigtigt nok det som
jeg
> skrev, var det ikke ??*S*

Jo, det var ikke helt ved siden af....

Mvh Jens