Dagens thyholmer
Fra : Kaj Svenningsen

Dato : 03-07-03 23:59

Hej.

Fornylig kon én af jer med en (uforskammet) kommentar om, at træerne
på Thyholm ikke vokser ind i himlen.
Jeg er ikke sikker, men mener det måske var Januskaja Nejduskaej
Petrovski.

I hvert fald fik denne teori lidt næring igen.

Ergoen (d.v.s. den nuværende barselvikar) fortalte Annette torsdag, at
hun ville komme på besøg fredag formiddag sammen med en
rullestols-ombygnings-og-tilretningsekspert for at se på min stol (som
jo er på prøve). Hun huskede, at det var om formiddagen, for Annette
arbejder jo eftermiddag og aften, og hendes tilstedeværelse er jo
strengt påkrævet (som nogen af jer ved). Hun mente, det nok var ved
10-tiden, ellers var det ved 11-tiden, og det var vigtigt, jeg var på
højkant.
Hun havde forresten postet en seddel om det, så der kunne den
nøjagtige tid jo kontrolleres.

Det blev fredag. Klokken blev 10, uden der skete noget spændende.
Den blev også 11, men nu startede underholdningen. Ergo ringede og
undskyldte en mindre forsinkelse, da ham eksperten dér ikke var nået
helt frem. De ville dog være her ved 11:15-11:30-tiden.

11:40 ringede samme ergo og undskyldte, en mindre forsinkelse, for nu
var eksperten ankommet, mens hun selv holdt på Jegindø med
startproblemer, men det var nu hurtigt klaret, og så ville de komme
drønende.

12:30 ringede ergo for at undskylde en mindre forsinkelse, for nu var
hun omsider køreklar, men eksperten var imellemtiden undsluppet, og
ville først komme tilbage senere, så de kunne nu forventes ved
13:30-14:00-tiden.

Jeg havde bandet højlydt længe på det tidspunkt, og nu startede
Annette sågu også. Hun fortalte ergo, at det blev der ikke noget af.
Det var arbejdstid lige om lidt.

Ergo erklærede så, at så kunne det jo vare noget tid, inden hun igen
fik fat i en sådan ekspert.
Annette fortalte vist, at det var hun fløjtende ligeglad med, og jeg
havde imens i baggrunden erklæret noget om, hvor den gimpe kunne
anbringe sig selv og sin ekspert.

5 minutter efter ringede ergo (nu var det fanme blevet en vane) for at
fortælle, at eksperten havde tid den 29. ds. kl. 11:00.

Hvis den ergo formaster sig til at komme den 29., synes i så, jeg skal
behandle hende høfligt?

Hun har formentlig skullet bruge sin tid 'fornuftigt' da eksperten var
forsinket, for hun har jo været på Jegindø, da hun skulle have været
her efter de første planer.
Bare hendes tid ikke spildes, så fa'en med min søvn og Annettes øvrige
planer for dagen.

Måske kommer sedlen i løbet af fredagen.
Det er nu 38 timer siden jeg stod op.

www.kajsvenningsen.dk/

Fra : Jernladyen

Dato : 04-07-03 14:20

Hej Kaj.
Det var dog en "fin" behandling i har fået. Ergoterapeuter har meget,
meget travlt, (det siger hende på vores kommmune altid), og man skal stå
til fuld rådighed for dem, når det passer dem. Hvis de er forsinkede,
skal man pænt vente på dem. Hvis de aflyser, må man pænt venter op til
en mdr. på næste besøg. Hvis det er en selv, der aflyser, er ventetiden
noget længere.
Jeg fik besked på at aflyse et møde i banken, som var lavet om en gang
p.g.a. hende. Hun aflyste, og den næste tid hun kunne, var kun på det
tidpunkt vi skulle have været i banke på. Men hvis jeg ville have besøg
af hende, måtte jeg aflyse igen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Når man ikke kan gå og skal have en kørestol, så er det jo ret vigtigt
at få den, så der var ikke andet at gøre.
Mange ergoterapeuter føler sig som små konger, og de handler derefter.
Altså fra enevældens tid.
Det er da altid noget, at de ringede. Og så så mange gange. Nu kan de da
(forhåbentligt) dit nummer.
Husk at sige pænt tak for at de overhovedet vil se dig, selv om det
koster blod, sved og tårer fra din side. (ind imellem trænger de til
nogen på ørerne)
Hilsen Jette

http://www.kandu.dk/

Fra : Kaj Svenningsen

Dato : 04-07-03 16:00

Jernladyen skrev:

(om sine erfaringer med ergoer)
>Husk at sige pænt tak for at de overhovedet vil se dig, selv om det

Jæ tror sgutte jæ ka'.

>koster blod, sved og tårer fra din side. (ind imellem trænger de til
>nogen på ørerne)

Nu skal du ikke give mig for mange gode idéer. Den der er noget
fristende.
Aktindsigt, anker og offentliggørelse med navn på hjemmesiden har fået
en tidligere ergo til at jamre sig, så lidt kan vi godt svare igen.

www.kajsvenningsen.dk/

Fra : Jan P

Dato : 04-07-03 18:37

Kaj Svenningsen skrev i meddelelsen news:be2jgm.3vvpa3h.1@kajsvenningsen.dk
:

> Fornylig kon én af jer med en (uforskammet) kommentar om, at træerne
> på Thyholm ikke vokser ind i himlen.

Tænk at skrive så'n noget vrøvl om jeres fine ø (hvad hedder
den slags vedhæng i grunden?)

[censurski og snipski]

> Bare hendes tid ikke spildes, så fa'en med min søvn og Annettes øvrige
> planer for dagen.

Det er brandhamrende irriterende at blive brændt af!

Gad vide om ergo'er har et særligt forhold til tid, for ved eftertanke,
så er det endnu ikke lykkedet min ergo at komme rettidigt (bare
indenfor det akademiske kvarter) - i årenes løb har jeg fået mange
hyggelige snakke med forskellige hjælpemiddelrepræsentanter, mens
vi har ventet på fru ergo'en.

> Det er nu 38 timer siden jeg stod op.

Uha, hvor må du være træt!
--
Lotte M
http://www.lotte-m.dk

Fra : Kaj Svenningsen

Dato : 04-07-03 19:03

Jan P skrev:

>Tænk at skrive så'n noget vrøvl om jeres fine ø (hvad hedder
>den slags vedhæng i grunden?)

Et bump på hovedvejen?

> [...]
>indenfor det akademiske kvarter) - i årenes løb har jeg fået mange
>hyggelige snakke med forskellige hjælpemiddelrepræsentanter, mens

Det er måske et hovedfag på ergoskolen?
Fru ergo - vaffe ergoer altid hunkøn?

>Uha, hvor må du være træt!

Jeg gik da bare i seng 5 timer senere.

Sedlen fra ergo er ikke kommet endnu.

www.kajsvenningsen.dk/

Fra : Leonard

Dato : 04-07-03 21:17

Kaj Svenningsen <news@kajsvenningsen.dk> wrote:

>Fru ergo - vaffe ergoer altid hunkøn?

Min er af hankøn, men det er det nu ikke blevet bedre af. Jeg ventede
i 4 uger på et svar på en ansøgning og fik så en mail, jubii, næh, det
var bare en besked om at nu gik han på ferie og havde ikke kigget på
min ansøgning endnu, man han vil vende tilbage efter ferien. Smart nok
har han ikke skrevet noget om hvor lang ferie han har.

--
Thomas Leonard Gertz - http://ryk.dk
Brug Tilgængelighedsbasen, nu mere end 1100 steder

Fra : Kaj Svenningsen

Dato : 04-07-03 23:01

Leonard skrev:

> [...]
>min ansøgning endnu, man han vil vende tilbage efter ferien. Smart nok
>har han ikke skrevet noget om hvor lang ferie han har.

Deres ferier er vist ikke så lange.
Min ergo plejer at gå på 6 mdrs. barsel et par gange om året (tror jeg
nok). Længere er hans sikkert ikke.

www.kajsvenningsen.dk/

Fra : Kaj Svenningsen

Dato : 07-07-03 16:50

Kaj Svenningsen skrev:

>Sedlen fra ergo er ikke kommet endnu.

Og mandag gik uden sedlen kom. Kan man mon betvivle en ergos ærlighed?

www.kajsvenningsen.dk/

Fra : Robert Pedersen

Dato : 07-07-03 21:53

"Kaj Svenningsen" <news@kajsvenningsen.dk> skrev i en meddelelse

> Og mandag gik uden sedlen kom. Kan man mon betvivle en ergos ærlighed?

Nej da. De siger lige, hvad de mener.
Og.....du kan jo altid anke dem...;-D

RobertP

Fra : Kaj Svenningsen

Dato : 07-07-03 22:49

Robert Pedersen skrev:

>Nej da. De siger lige, hvad de mener.
>Og.....du kan jo altid anke dem...;-D

Jeg mener bestemt, der mangler et b i den linie.

www.kajsvenningsen.dk/

Fra : Ukendt

Dato : 08-07-03 06:41

Kaj Svenningsen <news@kajsvenningsen.dk> wrote in news:bed0t6.3vvokrl.1
@kajsvenningsen.dk:

> Jeg mener bestemt, der mangler et b i den linie.

Man kan vel ikke generaliserer alle Ergoer over en kam. Jeg har det lidt
skidt med det. Jeg personligt har aldrig haft problemer med min Ergo, hun
har været meget hurtig ude, og ventetiden på hjæjpemidler har aldrig
taget over en uge til højst 14 dage. Det har drejet sig om elkørestol,
hvilestol og elavation til sengen. Da jeg fik min nye bil ringede jeg til
henne for at hun skulle vurdere og det hun kunne hjælpe med indkørselen,
da det er en kassebil. 2 dage efter hun havde været der var der lagt
fliser i hele min indkørsel, og de er igang med at lave en statiorær
rampe af fliser, pluds gelænder.
Så der er vel nogle Ergoer, der kan og vil gøre deres arbejde.

Hisen Simon

Fra : Lotte M

Dato : 08-07-03 15:47

Nido skrev i meddelelsen news:Xns93B24E40CBF8FNido@62.243.74.162 :

> Man kan vel ikke generaliserer alle Ergoer over en kam.

Nej,det skal man ikke, men det kan f* være svært at huske, hvis
man er en af de uheldige, der er "beriget" med et uheldigt eksemplar.

> Jeg personligt har aldrig haft problemer med min
> Ergo, hun har været meget hurtig ude, og ventetiden på hjæjpemidler
> har aldrig taget over en uge til højst 14 dage.

Det er altid dejligt at høre solstrålehistorier - godt du værdsætter
din ergo, det lyder helt bestemt som om hun fortjener det!

> Så der er vel nogle Ergoer, der kan og vil gøre deres arbejde.

Joda, men hver eneste en af de udygtige er en for meget!
-
Lotte M
http://www.lotte-m.dk
http://www.handiinfo.dk

Fra : Estrid Heldager

Dato : 08-07-03 17:53

> Så der er vel nogle Ergoer, der kan og vil gøre deres arbejde.
>
> Hisen Simon

Den type ergoterapeuter har kun en fejl......

De får et bedre job et andet sted.

MVH Estrid

Fra : Kaj Svenningsen

Dato : 08-07-03 18:45

Estrid Heldager skrev:

>Den type ergoterapeuter har kun en fejl......
>
>De får et bedre job et andet sted.

Argh. Det er derfor. Dette andet sted er ikke Thyholm.

www.kajsvenningsen.dk/

Fra : Kaj Svenningsen

Dato : 08-07-03 18:04

Nido skrev:

>Man kan vel ikke generaliserer alle Ergoer over en kam. Jeg har det lidt

Selvfølgelig ikke, men hvis man kun generaliserer for dem, der er
eller har været ansat af Thyholm kommune, går det nu ikke helt galt.

>skidt med det. Jeg personligt har aldrig haft problemer med min Ergo, hun
>har været meget hurtig ude, og ventetiden på hjæjpemidler har aldrig
>taget over en uge til højst 14 dage. Det har drejet sig om elkørestol,

Alle tiders. Det er rigtigt godt at høre den slags. Så ved man de
findes.

Jeg husker kun 1 gang, hvor tiden har været under et par måneder. Det
var da ergoen havde ferie, og vi ringede til plejehjemmet og lånte en
rullestol. Den havde Gorm Den Gamle brugt i sin tid.

>Så der er vel nogle Ergoer, der kan og vil gøre deres arbejde.

Og du er en heldig rad, der har mødt én af dem. Tillykke Simon.

www.kajsvenningsen.dk/

Fra : Kaj Svenningsen

Dato : 08-07-03 20:15

Nido skrev:

>Så der er vel nogle Ergoer, der kan og vil gøre deres arbejde.

Egentlig regner jeg med, at ergoerne - også dem der kommer til Thyholm
- er rimeligt veluddannede og har en idé om at gøre et godt stykke
arbejde.

Når de så alligevel underkaster sig de valgte bønders nærighed, er det
jeg synes det går skævt.
Der er ikke meget fremtid i at tage en uddannelse og opnå faglig
dygtighed, for derefter at lade en tilfældig bonde bestemme, hvad der
bør gøres i det aktuelle tilfælde.
Så mener jeg, man giver så meget køb på sin faglige stolthed, at det
første ord der falder mig ind er prostitution.

Som det kører nu her på lag, er det de økonomiske bagmænd, der afgør
om jeg trænger til en anden rullestol og en fast medhjælper i
døgndrift. Det har i min verden ikke meget med viden og uddannelse at
gøre, da det vist ikke er et fag på landbrugsskolerne.

Under de betingelser kunne ergoen lige så godt erstattes af en person,
der blot skulle høre på mig og derefter finde det, jeg efterspørger,
for derefter at spørge sit (økonomiske)bagland, om det dækker mit
behov.

Det ville så iøvrigt passe ind i resten af sjakket på rådhuset. Der er
ikke mange dér, der er uddannet til sin lederpost.

www.kajsvenningsen.dk/

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 08-07-03 20:40

Kaj Svenningsen [news@kajsvenningsen.dk] skrev:

> Det ville så iøvrigt passe ind i resten af sjakket på rådhuset. Der er
> ikke mange dér, der er uddannet til sin lederpost.

Det kender vi kun alt for godt hernede på det sydlige Lolland.

Hernede endte den varme kartoffel om Lottes ansøgning om boligændring
efter §102 hos den ledende Ingeniør i Teknisk Forvaltning....!
Kommunens Ergoterapeut (apropos) var iøvrigt slet ikke ergo, men derimod
fysioterapeut. Ydermere var han den eneste indenfor dét felt, og
stillingen er vidst faktisk tiltænkt, at skulle forestå
træning/genoptræning af kommunens folkepensionister på det kommunale
plejehjem...
Staklen ("ergo'en") måtte så se sit skrivebord som endestation for
ansøgninger om hjælpemidler, boligændringer og biler, og alskens
tidskrævende besværligheder...

En dag var han pludseligt væk, og telefondamen på Rådhuset måtte
meddele, at der endnu ikke var ansat en ny "ergoterapeut"... Så, lige
som så meget andet, blev man så læsset videre til kommunens "ledende
sygeplejerske"...

Idag er der så omsider ansat en "ergo".
Hendes udddannelse, for så vidt hun har én!, er p.t. ukendt, men hun
bekendtgjorde som det første, at hun KUN arbejder med bl.a. ansøgninger
fredag formiddag. Restens af ugens dage skal hun arbejde med træning og
genoptræning. Basta.

Enhver kan så regne ud hvor mange timer hun er der om fredagen, al den
stund at der formentlig er en stilling med flextid...

Herligt ik

Så vi ser frem til, at Lottes bilansøgning relativt hurtigt havner på
chef-bordet ovre i teknisk Forvaltning...

(Og så bare fordi jeg lige skulle kommentere et af dine indlæg, så røg
der en svada ud, sorry )

--
Mvh. Søren C. Fischer
http://www.fischer-streton.dk

Fra : Kaj Svenningsen

Dato : 08-07-03 21:00

Søren C. Fischer skrev:

>Hernede endte den varme kartoffel om Lottes ansøgning om boligændring
>efter §102 hos den ledende Ingeniør i Teknisk Forvaltning....!

Det lyder smart. Vores ingeniør er slet ikke ingeniør.

>En dag var han pludseligt væk, og telefondamen på Rådhuset måtte

Underligt. Løbe fra 'den evige hvile'.

>meddele, at der endnu ikke var ansat en ny "ergoterapeut"... Så, lige
>som så meget andet, blev man så læsset videre til kommunens "ledende
>sygeplejerske"...

Vores ledende sygeplejerske har sagt op.

>bekendtgjorde som det første, at hun KUN arbejder med bl.a. ansøgninger
>fredag formiddag. Restens af ugens dage skal hun arbejde med træning og
>genoptræning. Basta.

Rationalisering?

>Enhver kan så regne ud hvor mange timer hun er der om fredagen, al den
>stund at der formentlig er en stilling med flextid...
>
>Herligt ik

Sært at vi (der betaler lønnen) finder os i det.

>(Og så bare fordi jeg lige skulle kommentere et af dine indlæg, så røg
>der en svada ud, sorry )

Hæhæ. Jæ ka' bar' det der du.

www.kajsvenningsen.dk/

Fra : Robert Pedersen

Dato : 08-07-03 22:06

"Søren C. Fischer" <soren@fischer-streton.dk.invalid> skrev i en meddelelse

> Det kender vi kun alt for godt hernede på det sydlige Lolland.
>
> Hernede endte den varme kartoffel om Lottes ansøgning om boligændring
> efter §102 hos den ledende Ingeniør i Teknisk Forvaltning....!

Nu må Du ike være så hård ved Teknisk Forvaltning....de gør jo bare deres
job efter bedste evner.

Jeg har været i den nye Biltema butik i Ålborg. Besøgte deres handicap wc.
For at se om min samtale med bestyren i Næstved, havde haft nogen
indvirkning.
Deres indretning af bemeldte toilet var nærmest ubrugelig.
Det var et mega stort rum. Gulvet var meget fornemt. Blankt marmor og meget
glat.
der var så god plads, at når man sad på et - alt for lavt - wc, kunne man
ikke nå tilkaldeknapperne.
Vi var nede at bese faciliteterne sammen og han kunne godt se det var
umuligt, at benytte efter hensigten.
Han ville melde det vidre i systemet.
Den nye butik i Ålborg har også et handicap wc. Gulvet er samme glatte
marmor - men meget flot og mørkt.
Nu er der kommet en tilkaldekanp mere - lige så langt fra 'hovedpersonen'
som i Næstved. Den sidder ca 10 cm. over gulvet!
Kummen befinder sig i børnehøjde - måske fordi det også er et puslerum?
Ny bestyrer-snak og han fortalte - lidt stødt, at Tekninsk Forvaltning skam
havde været og tjekket efter.
Der manglede et blåt kørestolsskilt på døren. Det den godkendelse.

> Herligt ik
>
> Så vi ser frem til, at Lottes bilansøgning relativt hurtigt havner på
> chef-bordet ovre i teknisk Forvaltning...
De spørger nok om, hvorvidt I har et invalideskilt.
det er jo noget man kan tage og føle på. Ingen bil hvis man ikke har et
skilt.
De glemmer så at sørge for steder, hvor man kan bruge det.

> (Og så bare fordi jeg lige skulle kommentere et af dine indlæg, så røg
> der en svada ud, sorry )
Ditto
> --
> Mvh. Søren C. Fischer
> http://www.fischer-streton.dk
> *Det falder mig svært, at opfatte anonyme Usenet skribenter seriøst*
Mvh. Robert Pedersen

Fra : Kaj Svenningsen

Dato : 08-07-03 22:38

Robert Pedersen skrev:

>Ny bestyrer-snak og han fortalte - lidt stødt, at Tekninsk Forvaltning skam
>havde været og tjekket efter.

Egentligt underligt. De der tekniske forvaltninger virker så
retarderede i den slags spørgsmål, at man kunne forvente en smule
indsigt i de invalideredes forhold.

Det var jo også 'min' tekniske forvaltning der konstaterede, at vel
skulle kørerampen ved postkontoret have en mindre stigning iflg.
loven, men så ville den jo blive længere, og det var uhensigtsmæssigt
- så man dispenserede.

>Der manglede et blåt kørestolsskilt på døren. Det den godkendelse.

Ja se det er en væsentlig anke. Hvordan skal man så lokke os på
skideren, så vi ikke kan komme derfra igen?

www.kajsvenningsen.dk/

Fra : Lotte M

Dato : 08-07-03 15:33

Kaj Svenningsen skrev i meddelelsen news:bed0t6.3vvokrl.1@kajsvenningsen.dk
:

> Jeg mener bestemt, der mangler et b i den linie.

Tjo, min har næppe hjerne til en gang backgammon, så det
var da en mulighed
--
Lotte M
http://www.lotte-m.dk

Fra : Kaj Svenningsen

Dato : 08-07-03 18:09

Lotte M skrev:

>Tjo, min har næppe hjerne til en gang backgammon, så det
>var da en mulighed

Hende her undrer sig gevaldigt over, hvorfor jeg er sur over
behandlingen fra den anden dag.

Hun har besluttet at komme i morgen mellem 13 og 14, så Annette har
forlangt fri med fuld hyre til hun har været her.

Jeg er lige nu ved at komme mig over en stribe hjerteanfald, som har
kørt fra lidt før midnat til næsten nu, så måske deltager jeg ikke i
øvelsen i morgen.
Men måske undgik jeg elektrochock denne gang.

www.kajsvenningsen.dk/