Fiskepladser i det nordjyske
Fra : Thomas Topp

Dato : 04-07-03 10:06

Hej
Jeg har prøvet dette før men da jeg ikke fik nogen svar prøver jeg lige igen
Jeg søger oplysninger om fiskerie i det nordjyske nærmere bestemt området
mellem Hanstholm og Rødhus.
Jeg skal op og bo ved Nørklit (fjeritslev) men da jeg har bil kan jeg godt
komme lidt omkring, men jeg vil hellere fiske end køre så det skal helst
ikke være for langt
Jeg interesserer mig både for fersk og saltvandsfiskeri
Er der nogen der kan hjælpe mig?
jeg har prøvet at kikke lidt på et kort og har set at der er mange steder
der ser fine ud men er det muligt at fiske og fange noget
Er det muligt at fiske fra stranden ved buldbjerg, lild strand eller lignende
steder?
Hvad kan man fange i lild strandkær?
Kan man og må man fiske i vejlerne og disses kanaler, hvor og hvad er der at
fange?
Jeg håber at jeg har mere hel denne gang end sidste gang og at der er nogen
der gidder hjælpe mig med et tip eller to

MVH
Topper

biotopp@hotmail.com

Fra : Jakob Iversen

Dato : 04-07-03 14:07

Thomas Topp wrote:

> Jeg har prøvet dette før men da jeg ikke fik nogen svar prøver jeg lige igen
> Jeg søger oplysninger om fiskerie i det nordjyske nærmere bestemt området
> mellem Hanstholm og Rødhus.

Der snakkes jo meget om Hanstholm, også her i gruppen, så måske ikke der
kan fanges nogle makreller (eller andet) fra molen?

> [...]
> ikke være for langt
> Jeg interesserer mig både for fersk og saltvandsfiskeri

Jeg er desværre ikke så kendt med å-vande i området lige omkring
Fjerritslev, men hvis du vil køre lidt er der måske Trend å? Eller når
du nævner Rødhus så er det vel heller ikke så langt væk fra Ryå (eller
er det?).
Hvis det er put-n-take så kan der da nævnes den gigantiske Gøttrup
fiskepark.. meen jeg har ikke rigtigt fanget noget der de sidste par
gange :( Men det er nok bare min fejl.

> [...]
> der ser fine ud men er det muligt at fiske og fange noget
> Er det muligt at fiske fra stranden ved buldbjerg, lild strand eller lignende

Lild strand har jeg da prøvet et par gange, men jeg tører ikke sige hvor
godt det er ved denne tid, men prøv.. måske skulle man også prøve
Ellidshøj strand (på den anden side af Bulbjerg)? Der skulle nok være
lidt af hvert på begge steder, lige fra fladfisk til havørreder.

> Kan man og må man fiske i vejlerne og disses kanaler, hvor og hvad er der at
> fange?

Jeg har hørt at man kan fiske i Vejlerne men jeg kan ikke helt huske
hvad det var man kunne fange eller om det er noget man kan skrive hjem om.

Håber det kunne hjælpe!
Ellers spørg bare igen!

hilsen Jakob

Fra : Michael Sibbesen

Dato : 04-07-03 15:27

> [...]
> Jeg håber at jeg har mere hel denne gang end sidste gang og at der er nogen
> der gidder hjælpe mig med et tip eller to

Jeg har en god lik til dej den nordjyske hjeme side
http://www.seatroutfishing.dk/ den har give men nydege oplysninger

hilsen Michael