Flash-grabber?
Fra : Martin San.

Dato : 04-07-03 02:22

Kan man grabbe en swf? Og findes der programmer som kan åbne denne som fla
(redigérbar)? Og måske vigtigst af alt... virker det??

MVH Martin

Fra : Thomas²°°³

Dato : 04-07-03 07:40

"Martin San." <feedback56@NOSPAMhotmail.com> skrev i en meddelelse
> Kan man grabbe en swf? Og findes der programmer som kan åbne denne som fla
> (redigérbar)? Og måske vigtigst af alt... virker det??

Den bliver aldrig redigerbar, som en rigtig .fla fil. Du kan importere en
..swf i din .fla - men det bedste vil være at få fat i .fla filen.

--
MVH Thomas
http://www.jogt.com - live webcam

Fra : itgrafen

Dato : 04-07-03 11:06

"Martin San." skrev d. 04-07-03 02:22 dette indlæg :
> Kan man grabbe en swf? Og findes der programmer som kan åbne denne som
fla
> (redigérbar)? Og måske vigtigst af alt... virker det??
>
> MVH Martin

Du kan prøve swf decompiler, den tager flashfilen ned og du kan så
udtrække hver enkelt frame, action, billede ect.

vh
itgrafen

http://www.kandu.dk/

Fra : Thomas²°°³

Dato : 04-07-03 11:47

"itgrafen" <itgrafen.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
> Du kan prøve swf decompiler, den tager flashfilen ned og du kan så
> udtrække hver enkelt frame, action, billede ect.

Det kan du vel også hvis du bare importerer .swf'en i Flash?

Fra : _michael_

Dato : 07-07-03 13:55

Hvad med at tjekke din browsers cache...

den Fri, 4 Jul 2003 12:47:11 +0200, "Thomas²°°³" <flash4@it.invalid>

Fra : Thomas²°°³

Dato : 08-07-03 08:02

"_michael_" <michael@haiku.dk> skrev i en meddelelse
> Hvad med at tjekke din browsers cache...

Skulle det give dig en redigerbar .fla fil ..? Eller ..?
Du får ikke mere end en .swf fil ud af en hjemmeside.

Fra : Thomas Reinholdt

Dato : 09-07-03 11:48

hej !

"Thomas²°°³" <flash4@it.invalid> skrev i en meddelelse
> Skulle det give dig en redigerbar .fla fil ..? Eller ..?
> Du får ikke mere end en .swf fil ud af en hjemmeside.

Det har du ret i. Man kan dog bruge feks. programmet Webcopier (
http://tucows.worldonline.dk/preview/193813.html ) til at hente siden ned
med.

Derefter kan man evt. benytte programmet
http://www.liatro.com/product/swf.php til at grabbe de ting man evt. ønsker.

Bare et forslag :)

MVH

Thomas Reinholdt
www.flash.dk

Fra : Bent K Larsen

Dato : 09-07-03 21:01

Ja, og heldigvis findes der måder hvorpå man kan beskytte ens kode mod folk
(scriptkiddies typer) der ikke har hjerne nok til selv at lave tingene eller
evne til at bruge swf sdk. Hvis folk ikke kan nøjes med det som er blevet
frigivet i de utallige tusinde tutorials der er tilgængelige så burde de
slet ikke bruge flash.

Og jeg ved godt at swf formatet er et åbent format (desværre) hvor man ikke
kan beskytte ens scripts 100% men visse metoder sorterer de værste
"tyveknægte" fra (dem der kun kan bruge "ripper" programmer) - og iøvrigt
kan de folk som har hjerne nok til at bruge swf sdk med sikkerhed selv lave
tingene (uden at "rippe" fra andre uden deres tilladelse).

Uheldigt at en side som flash.dk opfordre til at "rippe" andres arbejde.

Q: "Men jeg er kommet til at slette min .fla, hvordan kan jeg lave min .swf
om til en .fla?"
A: "Lamer, skod tyveknægt - lær at bruge flash - idiot - brug dine
lommepenge på at købe en ny hjerne *PLONK*"

I have heard them all

Fra : Thomas Reinholdt

Dato : 10-07-03 15:17

"Bent K Larsen" <bkll@hotmail.om> skrev i en meddelelse
> [...]
> frigivet i de utallige tusinde tutorials der er tilgængelige så burde de

Det har du fuldstændigt ret i !

> Uheldigt at en side som flash.dk opfordre til at "rippe" andres arbejde.

Du tager fuldstændig fejl i at vi opforder til at rippe andre folks arbejde.
Det må være op til det enkelte individs samvittighed om de føler trang til
at rippe andres arbejde eller ej. Der blev taget udgangspunkt i det
oprindelige spørgsmål jvnfr. nedenstående.

> I have heard them all

Iøvrigt ser jeg ikke nogen grund til at svine andre til på den måde som du
fremlægger det. Det hører sig ikke til med al respekt ;).

Ellers må diskussionen flyttes til anden gruppe....

Hav en fortsat god dag allesammen og god sommer :)

Med venlig hilsen

Thomas Reinholdt
www.flash.dk